Toon posts:

Naam van oud spel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een uurtje of 4 bezig geweest met het zoeken naar een oud spel wat ik vroeger op de Amiga 500 veel gedaan heb. Ik heb inmiddels denk ik wel 1000 amiga spellen gevonden maar ik kan de juiste niet vinden (omdat slechts maar van een beperkt aantal een screenshot te vinden is).

Het spel wat ik zoek speel je met 2 man (volgens mij minimaal en maximaal), beide kun je in het begin kiezen uit 3 tanks (waarvan 1 snel/weinig ammo, 1 normaal/normaal ammo en 1 traag maar met veel ammo). Tevens kon je diverse mappen kiezen. Het doel was om de vlag van de ander naar je eigen basis te brengen. Je kon de ander het moeilijk maken door mijnen te plaatsen. De basis van elke speler was in elke map anders, maar de muren kon je kapotschieten en volgens mij was er ook afweergeschut op deze muren.

Verder had dit spel als intro (tijdens het laden van het spel) een bekend liedje, volgens mij die van 'forever young', maar kan ook een soortgelijk liedje zijn.

Het spel is uit gekomen ergens in de buurt van 1990...

Meer info heb ik helaas niet.... heeft iemand een idee?

Door het zoeken ben ik weer op veel nostalgische Amiga 500 games gestuit... zoals SWIV, Stunt Car Racer, Fiendish Freddy's Big Top o' Fun, Chicago 90, North & South, Rick Dangerous, Axel's Magic Hammer, Wings of Fury, Chuck Rock, Toki, etc... O+ )

Verwijderd

Firepower ?
Afbeeldingslocatie: http://www.freeoldies.com/screenshotbank/ah97fd21r8.gif
Ik heb dit als gek op PC gespeeld destijds. Typisch was een rood en een groen kamp dacht ik. Je vertrok uit je eigen basis en moest via wegjes, bosjes naar het ander kamp voor de vlag. Deuren van je eigen kamp gingen open, het andere kamp moest stukgeschoten worden.
Hier=> PC (demo?) te downloaden op Gamebird.dk => http://gamebird.dk/games/download.php/?d=y&gid=110

[ Voor 169% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 08:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
VET! Dat is hem.... woei :) Thx.

Alleen die helicopter komt me wat vaag voor... :?

Ahhh je moest inderdaad ook mannetjes redden en dingen in andermans base kapot schieten..... leuk... :)

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 11:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Uhhh lol, moet je voor de gein eens starten, in 2 seconde krijg je weet ik hoeveel dingen over je heen en dan ben je dood..... :D Spel is typisch dus gemaakt voor de snelheid van een Amiga....

Verwijderd

op die site staat ook een soort van slowdown tooltje voor de snelle PC's

edit http://gamebird.dk/apps/tools.php?header=3 mmm under construction |:(

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 14:08 ]

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:22
Er is van dat spel ook later nog een deel uitgekomen op de playstation. Was wat 3D achtiger, heb ik al lang niet meer gespeeld...

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Verwijderd

yep, dat was "Return Fire". Ook leuk.

Verwijderd

Briljant spel was dit. Kon zelfs over modem 0-lijn als ik me niet vergis :)

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Firepower rulede! met die vette explosie sample in de intro LOL

Mijn rig

• Oakley
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08-2025
(jarig!)
En dat *sput* geluid als je over een mannetje heen reed met je tankje :)

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-12-2025

Gerco

Professional Newbie

Maar wel eerst tijdens het laden: "Turn up the volume" :)

Dit spel heb ik echt dagen zitten spelen met mn broer op split screen.

[ Voor 45% gewijzigd door Gerco op 18-06-2003 13:51 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:05

steveman

Comfortabel ten onder

damn, dat waren nog es tijden... eindeloos gespeeld tegen m'n broer

[ Voor 6% gewijzigd door steveman op 18-06-2003 13:52 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee hoe dit spel op een huidige pc te spelen is incl echt geluid (en niet dat geluid door de pc-speaker) en met de juiste snelheid? Wil nog wel een keer die oude tijden herleven..... Spel is inderdaad erg bruut en eigenlijk een beetje een voorloper van de spellen ala Generals en Command & Conquer.... :)

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:28

DUX

blijft ook nu voor Oranje

De voorloper van C&C? Weet je wel zeker dat dit het goede spel is, want ik zie niet zo gauw een link met C&C behalve een tankjes en een basis?

For the record: ik heb het spel ook.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Topicstarter
DUX schreef op 18 June 2003 @ 14:02:
De voorloper van C&C? Weet je wel zeker dat dit het goede spel is, want ik zie niet zo gauw een link met C&C behalve een tankjes en een basis?

For the record: ik heb het spel ook.
Je moet even zien dat dit spel een kleine 10 jaar ouder is dan de eerste C&C, het is dus niet een letterlijke opvolger natuurlijk.

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:28

DUX

blijft ook nu voor Oranje

offtopic:
Dan had ik nog niet eens over het jaar, maar alleen over het spelconcept

Heb je al die DOS-vertragers al geprobeerd? Dat lost het wens van je geluidskaart nog niet op, maar dan kun je het ten minste gewoon spelen. Of VMWare, maar daar loopt het waarschijnlijk weer te traag in.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Pagina: 1