Waarom doen 3Com kaarten het niet in mijn pc?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:41
Het lukt me niet om een 3C905B kaart in mn pc werkend te krijgen:(
Ik krijg geen foutmeldingen ofzo, het lijkt het allemaal perfect te doen, maar er komt geen byte data doorheen:(
Pingen enzo gaat niet.
Zet ik mn SMC kaart er weer in dan doet ie het gelijk.

(A7V, WinME, 3Com 5.3 driver blabla)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 16:24
ander pci slot proberen ?

loading...

• manyac
  • Laatst online: 05-05-2025
Zit ie achter een kabelmodem dat maar 1 mac adres toelaat?? Dan is ie inderdaad van internet af niet te pingen, in een LAN moet ie 't wel doen.

Wat leveren de 3com diagnostics?

• FatalError
Er hangt geen kabelmodem aan.
Ik heb diezelfde kaart in andere pc's wel werkend. Ook als ik een andere 905b erin douw doet ie het niet:(

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Die kaart heb ik ook.
Das gewoon de goedkoopste van 3com en errug CRAP.

De install onder win98 is erg bagger.
Hij vindt hem niet automatisch.

Ga naar configuratie/system/device hardware tabblad/netcards (of unknown devices)

Dubbelklik op dat ding en knop reinstall drivers.

Ik hebverder geen probs met die kaart, ook niet met win2k en linux

• FatalError
In een linuxbak heb ik ook 2 3c905b kaarten probleemloos draaien en in een andere ME bak heb ik ook zo'n kaart probleemloos werken.

Verwijderd

Ik hou het op *3COM*. Zelf gebruik ik altijd van de Realtek kaartjes en die doen het gewoon altijd en zijn zeer goed ondersteund.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Heb ik ooit ook wel eens gehad, ALLES werkte perfect, drivers, self test, IRQ etc etc... Kwam alleen geen byte data over de kabels, lag gewoon aan de kaart (die was dus rot ja) nieuwe 3Com erin, probleem opgelost.
(soms is niet alles met instellingen op te lossen.)

de betaler vervuilt

• FatalError
Ik heb die kaart al verwisseld met een werkende 3Com (kwam rechtstreeks uit mn servertje). De 'rotte' kaart deed het in de server en de 'goede' kaart deed het niet in mn normale ploeter.
Vaag dit.
Zo nog maar eens verwisselen met weer een andere 3Com:(

• Vm1heA
  • Laatst online: 17-08 17:58
zoek het proggie op de flop of cd

3c90xcfg.exe en test je kaart ermee, en kijk evt voor instellingen van de kaart...

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Er zit wel een netwerkkabel in? Sommige 3com's zeten zichzelf uit als er geen kabel in zit.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

dat ligt aan win me

Verwijderd

Op zondag 26 november 2000 21:19 schreef TweaKERS het volgende:
Die kaart heb ik ook.
Das gewoon de goedkoopste van 3com en errug CRAP.

De install onder win98 is erg bagger.
Hij vindt hem niet automatisch.
Onzin! Ik ben het hier zeer zeker niet mee eens, ik heb honderden van deze kaarten geinstalleerd en ik vind het zelf een van de beste Nic's die er zijn, samen met de Intel kaarten. Bovendien heb je levenslange garantie op deze kaartjes.

Wat betreft jouw probleem, is het toevallig een Asus mainbord waar je hem op prikt?
Er zijn bepaalde 3c905/Asus combos waarvan bekend is dat zij problemen geven.

3com is zeker geen CRAP.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:44

GaMeOvEr

Is een hork.

bastard, je bent me net voor... :P

3Com 3c905B-TX is één van de beste NIC's überhaupt....

En ik heb er veel mee gewerkt.

Hier wil ik niet mee zeggen dat ze nooit stuk gaan, maar gemiddeld zijn die dingen super betrouwbaar, en je hebt sowieso eeuwige garantie op die dingen.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Tuurlijk, die 3com kaarten roeleren :)

Je kan eventueel dit probleem via e-mail voorleggen aan 3com zelf, daar wordt je over het algemeen zeer goed geholpen.
En anders ruil je dat kaartje om voor een nieuwe.

• FatalError
Ik heb inmiddels een 3C905C kaart geprobeerd in mn pc, zowel in combinatie met de 5.3 als de 5.2 drivers, maar nog steeds kan ik niet pingen enzo:(. De kaarten zijn 100% zeker goed.
Ik heb de hele 3com site afgezocht voor een e-mail adres om mijn probleem voor te kunnen leggen, maar heb nix gevonden. Weet iemand die?
Heeft iemand misschien een andere oplossing voor me?

• FatalError
Weet echt niemand het antwoord?
Ik word strontziek van die 3Com kaarten!!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Zijn het combo karten of alleen rj nogiets ?

Do as I say, don't do as I do.

• FatalError
alleen RJ45
Ik heb dus de 3C905B en 3C905C geprobeerd, met bios 1003 en 1004D, standaardinstellingen in bios/eigen instellingen in bios, driver 5.2/5.3.

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 14:08

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

onno ff alle kaarten er uit halen en dan die 3com er weer in en dan installen (misschien is het een irq probleem)

• FatalError
ik heb hem al in verschillende sloten gezet, ook helemaal vrij van andere kaarten en dat ie als het goed is geen irq deelt.
Maar ik krijg dus helemaal geen foutmeldingen ofzo, de 3com diag zooi geeft aan dat de kaart goed is en zelfs de netwerktest doet ie goed.

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Kijk eens in de eigenschappen (properties) van de kaart en kontroleer bij advanced het mediatype mischien staat dat toch verkeerd. Ik had hetzelfde problem met een 3c900 combo, nadat ik mediatype op automatisch zette melde mijn netwerkkaart zich bij mijn hub aan (daar hoefde ik niet eens voor te rebooten). Succes

Do as I say, don't do as I do.

• FatalError
M'n switch geeft aan dat er verbinding is, net als de 3Com software. Gewoon 100 mbit full-duplex.
Ik ruk er zo nog eens een stel kaarten uit om te kijken of het dan werkt.

Verwijderd

En heb je hem nog aan de praat gekregen?

Ben wel benieuwd.

• Kettrick
  • Laatst online: 04:56

Kettrick

Rantmeister!

Zet die kaart eens op 10 Mbit, half duplex..

mischien dat ie het dan doet,
heb ik zelf ook eens gehad.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:57
Je moet wel een IP toewijzen in windows. Had ik ook last van. Heb nu gewoon een DHCP server draaien, maar als je iets als 192.168.0.1 instelt op die PC zou ie het gewoon moeten doen. Als mijn DHCP server nog niet opgestart is, wil windows ook niet netwerken.

Verwijderd

verkeerde forum???

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Verwissel ook even een keer de netwerkkabel naar de probleemmachine (is het misschien een cross-cable?). Probeer een andere poort in de hub. Just to be sure... :?

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

• FatalError
"verkeerde forum???"
Misschien, maar ik d8 eerst aan incompatibiliteit (pff..) tussen 3Com kaarten en een ander hardware onderdeel in mn ploeter.

Het is nog steeds niet gelukt. Ik heb bijna alle kaarten er al eens uitgehaald->nix:(
Het ding heeft een ip-nummer, dus dat is het probleem niet.

• FatalError
"Zet die kaart eens op 10 Mbit, half duplex.."
En daar heb ik een _geile_ 24 prt 10/100 managed switch voor??;)
Andere kabel/aansluiting maakt nix uit.

• zaadstra
  • Laatst online: 22-08 23:13

zaadstra

Überprutser

Bij versie 4.01 software zitten aardig goede NIC diagnostics. Zit ergens in het startmenu en als je wil ook in de icon tray.
Vertelt of en hoeveel pakketjes er fietsen en kan ook een NIC naar NIC test doen.

Wat wel eens wil helpen is alle netwerkzooi (drivers en protocols) hardhandig verwijderen en dan de bende opnieuw installeren.
En met 3C90xCDF.exe zooien (kan meer dan de windows NIC Doctor). Zet alle setting op auto...

Ik heb hier een soortgelijk wazig probleem met een 3C905: aanvankelijk werkt het maar na een paar directories openen op een andere Windoos of wat bestanden pompen stopt 'ie en zegt Windoze dat de netwerkbron niet langer beschikbaar is....
3C905 gewisseld, scsi en lawaaikaarten eruit gehaald, PCI slot gewisseld, alle drivers vervangen (zie boven), oude backup teruggeladen uit de tijd dat het nog werkte... niets helpt. Ik denk nu aan een hardware probleem (met de PCI bus) want een 3C509 ISA (10mbit :Z ) kaart doet het wel :o

Ruilen? >:)

• FatalError
VAAG!! Ik kom thuis, zet de 3C905C erin (lag ff naast me pc) en start op. Windows zag de kaart en ik installeerde de drivers en stelde alles weer in (ip enzo), zoals ik al minstens 15 keer gedaan heb:Z. Maar nu doet ie het!!:7 Ik snap echt niet waarom:?

Verwijderd

ik kreeg onlangs ook een 3c905 in mn handen die het alleen deed als je bij netwerksettings->properties-van-de-kaart het mediatype op 10mbit fullduplex (heb hier een 10mbit hubje) zette ipv. op hardware default

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:56
* Dennism houdt het gewoon op SMC kaarten, zijn nog beter ook gloof ik.
Pagina: 1