Toon posts:

[Win2ks/98] Mijn documenten linken met de netwerkmapping*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet morgen het volgende realiseren voor de kalnt:

- de mijn documentenmap moet automatisch worden gelinked naar een netwerkschijf. IN dit geval de X: Nu weet ik dat je handmatig het doel kan veranderen van de mijn documenten map. Maar het gaat om zo'n 60 pc's en users, dus ik zou graag zoiets vanuit het logon-script willen regelen. Wie kan me helpen. De search leverde nl. weinig op...

Het gaat om een windows2000 domein met allemaal 98se clients.

BvD

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Op de windows 98 clients de AD client van windows 2000 server geïnstalleerd :?

Daarnaast kan je een windows 2000 Domain policy maken die dit voor je regelt, als in dat de "My Documents "redirected moeten worden naar drive X: :)

Zoek maar eens op www.microsoft.com/technet met sleutels redirection folders windows 2000 server :)

Iets in die geest, zoekt en gij zult vinden.

suc6 :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08 11:05

Coolhva

Dr. Zero Trust

je kan een home directory ingeven bij een profiel van een user.
Maar ja bij 60 users is dat veel werk.
Je kan ook NET USE gebruiken. en dan kan je ook nog een variable gebruiken in je NET USE om iedereen in zijn eigen map te linken.

Zoek eens op net use login script windows 2000 o.i.d.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Maak gebruik van Policies....

Laatste mogelijkheid: kopieer of verplaats de hele lokale map Mijn Documenten (My Documents). De desktop.ini (geeft locatie aan van de map) wordt dan mee verplaatst... (wel als beheerder inloggen).

Primaire voorkeur voor policies!

We have just one world, but we live in different ones...

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel aangepast, gaarne de volgende keer het OS (of OS' en) in de title vermelden.
Zie ook: Windows Operated Systems - Policy

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.