Toon posts:

[PHP] Upload script , permission denied

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het niet meer. Heb alles afgezocht.

heb dus een form om een plaatje up te loaden. Voor de php code gebruik ik :

move_uploaded_file($_FILES['imagename']['tmp_name'], $destination);

Nu lijkt alles wel goed te werken. Ik upload een een jpg en het komt keurig in een map te staan ( genaamd /Pictures ). Deze heb ik chmod 777 .

Ik zie dus ook fysiek dat het plaatje er staat in die map. Maar als ik nu inlog met mijn ftp en probeer het upgeloade bestand te downloaden dan krijg ik "permission denied" .... ( ????? ) . Het heeft waarschijnlijk te maken dat de PHP in safe mode runt.

Maar hoe omzeil ik dit dan?

Iemand ervaring met dit ?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lijkt me eerder een NOS topic dan een /14 topic. Gaat over rechten en niet over programmeren.

Wat voor mod staat je file op, welke users staat ie op geowned en hoe log jij (user/group) in?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-05 14:03

curry684

left part of the evil twins

Kicked richting NOS. :P

Professionele website nodig?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:26

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
kun je hem wel via het web bekijken?

waarschijnlijk heeft de file gewoon de uid/gid van de webserver gekregen en mag je dus van de ftp server het niet neerhalen. De webserver doet er blijkbaar minder moeilijk over, dus je zou eens kunnen proberen om hem via een php scriptje te chmodden en/of te downloaden + deleten.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het antwoord al.

heb nu het volgende gedaan

Na het uploaden vanuit php heb doe ik een chmod ( 666 dacht ik , kwete ni meer welk nummer ) op het bestand en kan ik vie mijn ftp prog de bestanden downen ...

Dus sluit um maar

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 10:48 ]