Ik kan niet zo veel vinden in de search over een dergelijke opstelling en dus open ik maar een nieuw draadje.
Ik heb een volgende opstelling:
Ik heb dus een Draytek vigor router die aan mijn kabelmodem hangt en daaraan een paar pc's die gezellig kunnen internetten. Nu heb ik onlangs een Linksys wireless access point gekocht en nu kan ik vanaf mijn laptop ook gewoon draadloos internetten, maar nu heb ik het probleem dat pc's vanaf het vaste netwerk geen verbinding kunnen maken met het draadloze gebeuren.
De laptop krijgt bijvoorbeeld geen ip adres aangewezen door middel van de dhcp, maar kan wel vrolijk alles zien op het gehele netwerk (draadloos en vast).
Vanaf draadloos -> vaste netwerk gaat dus perfect maar van
Vast -> draadloos werkt helemaal niet.
Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen en hoe ik het kan oplossen?
Ik heb een volgende opstelling:
| Internet -> kabelmodem -> | Router (vast) -> Wireless ap -> Draadloos netwerk |
| | Vast netwerk |
Ik heb dus een Draytek vigor router die aan mijn kabelmodem hangt en daaraan een paar pc's die gezellig kunnen internetten. Nu heb ik onlangs een Linksys wireless access point gekocht en nu kan ik vanaf mijn laptop ook gewoon draadloos internetten, maar nu heb ik het probleem dat pc's vanaf het vaste netwerk geen verbinding kunnen maken met het draadloze gebeuren.
De laptop krijgt bijvoorbeeld geen ip adres aangewezen door middel van de dhcp, maar kan wel vrolijk alles zien op het gehele netwerk (draadloos en vast).
Vanaf draadloos -> vaste netwerk gaat dus perfect maar van
Vast -> draadloos werkt helemaal niet.
Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen en hoe ik het kan oplossen?