Draytek vigor router (gewoon) + Wireless AP

Pagina: 1
Acties:

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 21:46
Ik kan niet zo veel vinden in de search over een dergelijke opstelling en dus open ik maar een nieuw draadje.

Ik heb een volgende opstelling:
Internet -> kabelmodem -> Router (vast) -> Wireless ap -> Draadloos netwerk
|
Vast netwerk

Ik heb dus een Draytek vigor router die aan mijn kabelmodem hangt en daaraan een paar pc's die gezellig kunnen internetten. Nu heb ik onlangs een Linksys wireless access point gekocht en nu kan ik vanaf mijn laptop ook gewoon draadloos internetten, maar nu heb ik het probleem dat pc's vanaf het vaste netwerk geen verbinding kunnen maken met het draadloze gebeuren.

De laptop krijgt bijvoorbeeld geen ip adres aangewezen door middel van de dhcp, maar kan wel vrolijk alles zien op het gehele netwerk (draadloos en vast).
Vanaf draadloos -> vaste netwerk gaat dus perfect maar van
Vast -> draadloos werkt helemaal niet.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen en hoe ik het kan oplossen?

• rmels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Klinkt toch nog wat wazig. Heeft de laptop wel of geen IP nummer, en is dat statisch of met DHCP verkregen. Staan de desktop PC's opo DHCP of niet. Wat of wie fungeert als DHCP server. Heeft de AP een vast adres, of staat ie ingesteld als DHCP client. Gebruik je wel of geen WEP. Kun je vanaf je laptop je AP pingen.
Beetje meer duidelijkheid graag, hier kan geen mens wat mee.

rmels

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 12:43

TaZz

Nostalgist

Ik heb thuis ook zo'n soort opstelling, maar dan met een Edimax AP. Ik denk dat je eens naar de configuratie van je AP moet kijken, of die misschien ook als DHCP server ingsteld is oid.

Verwijderd

misschien heb je overal ook nog netbieu aan staan.
die moet je zoiezo weghalen

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 21:46
rmels schreef op 16 June 2003 @ 23:59:
Klinkt toch nog wat wazig. Heeft de laptop wel of geen IP nummer, en is dat statisch of met DHCP verkregen. Staan de desktop PC's opo DHCP of niet. Wat of wie fungeert als DHCP server. Heeft de AP een vast adres, of staat ie ingesteld als DHCP client. Gebruik je wel of geen WEP. Kun je vanaf je laptop je AP pingen.
Beetje meer duidelijkheid graag, hier kan geen mens wat mee.
Sorry voor de onduidelijkheid, maar ik had gewoon veel te snel een topic geopend, alles werkt nu en het waren gewoon een paar domme fouten die ik niet nader toelicht omdat ze te dom voor woorden zijn :P