Toon posts:

Zwart scherm na opstarten W2K

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Maxtor hd geformatteerd in mijn eigen pc (zie sigs) en daarbij ook W2K erop gezet + de laatste patches. Daarna wilde ik deze hd in een ouwe pc (cel 433, 64Mb) zetten. Deze pc herkent de hd correct als master, maar nadat je het zwarte schermpie met witte "laadbalk" ziet start W2K niet op maar krijg ik een lichtzwart scherm met linksbovenin een knipperende cursor. En that's it...Ook bij opstarten in 1 van de veilige modi krijg ik hetzelfde te zien.
Als ik probeer met de cd-rom te booten krijg ik de melding dat ntldr ontbreekt; echter, de cd-rom is absoluut bootable aangezien die ook in mijn eigen pc werkt...

Ik ga ervan uit dat mijn kabels verder goed zitten; als ik ze nl. omdraai worden de cd-rom speler en/of de hd niet herkend. Ik heb beide ingesteld als "normal" in de bios; bij een andere instelling voor de hd start deze ook niet verder op dan al beschreven. Wat kan het zijn...?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 23:32 . Reden: ik hoop dat deze post in t juiste forum staat, het is misschien een randgevalletje... ]

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:35

Wok

Dakloos...

1) Een pre-install van een OS op een HDD zou ik altijd doen met de PC waarop het OS moet draaien. Zeker in jouw geval waarin je het OS hebt geïnstalleerd op een PC met een VIA-chipset (voor AMD) die je in een PC met (Intel?) chipset voor Intel wilt gebruiken. Dit gaat niet of nauwelijks werken omdat Windows verwacht een AMD-systeem aan te treffen, terwijl het een Intel-systeem betreft. Met andere woorden: PC 1 gebruiken om een OS te installeren voor PC 2 is ten zeerste af te raden.

2) Graag ook even de specs in je post vermelden. Niet iedereen heeft ingesteld dat ze de sigs kunnen zien.

3) Check ook even de Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen. Staat waarschijnlijk ook een hoop nuttige info in :)

/edit:

Met andere woorden: hang de betreffende HDD in de PC waarin hij uiteindelijk moet komen en installeer dan daarop het OS. Dan kom je waarschijnlijk een stuk verder :)

/edit2:

Ik ga ervan uit dat de hardware zelf correct werkt. De kabels zijn goed aangesloten (dat zeg je tenminste). Daarnaast ga ik ervan uit dat he HDD nog gewoon werkt. Derhalve stel ik een move voor van OM naar WOS, omdat dit m.i. neigt naar een Windows-related probleem i.p.v. hardware-related. Daarom doe ik even een melding in SM.... (nothing personal.... ;) )

[ Voor 28% gewijzigd door Wok op 16-06-2003 23:52 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 19:29

Mentalist

[avdD]

Klinkt inderdaad als een Windows-related probleem, maar tis basic info dat je als je een OS installeert je dat het beste kunt doen op de pc waarop je het OS gaat draaien, anders heb je nu eenmaal het risico dat het niet opstart (zie ook punt 1 van wokmaster). Probeer dat dus iig eerst, als dat werkt opgelost. Als het dan nog niet werkt met hetzelfde probleem : neem de WOS faq door en als daar nog geen oplossing in staat : open een topic in WOS.

Btw :
Als ik probeer met de cd-rom te booten krijg ik de melding dat ntldr ontbreekt
Doe maar eens een search naar "ntldr". Over dit soort dingen is zo al genoeg info te vinden ;)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Dit topic is gesloten.