20db boost microfoon springt altijd terug op !!!

Pagina: 1
Acties:

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-08 16:20
Ik heb een Pinnacle pctv pro tvkaartje, de aux ingang van m'n Audigy gebruik ik voor playback, en een doorluskabel achteraan in de microfooningang voor de opname ...
Telkens als ik nu wil opnemen, zet de computer de "+20db-boost" voor microfoon automatisch op, en krijg ik een zwaar verstoord, met ruis gevuld geluid tijdens de opname...
Hoe krijg ik die "+20db-boost" permanent af? Heb al geprobeerd via de "Creative surround mixer" en ook via "windows volume control", maar telkens als ik op "record" duw, springt die automatisch terug op... help!!!

[ Voor 7% gewijzigd door tweak_master op 17-06-2003 09:16 ]

• tweak_master
*kick*, weet er mss iemand waar ik die +20db-boost in het register zou kunnen uitzetten?
Google enz... geeft geen antwoorden:(

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:22

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Vanuit welk programma record je dan, lijkt me dat dat programma het dan aanzet...

Tweakers Discord

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:12

DaRoot

Some say...

Je sluit de uitgang van je TV-kaart aan op de microfooningang? Beetje dom, die is daar niet voor bedoeld. Je kunt ook gewoon via de line-in opnemen.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• tweak_master
DaRoot schreef op 17 juni 2003 @ 19:13:
Je sluit de uitgang van je TV-kaart aan op de microfooningang? Beetje dom, die is daar niet voor bedoeld. Je kunt ook gewoon via de line-in opnemen.
Jah, je hebt gelijk, stom van me...maar daarmee komt er weer een ander probleem. Ik werk met het programma PCTV vision (van pinnacle zelf)...
Het staat nu zo ingesteld: playback: AUX, en opnemen: analoge mix (line, cd, aux...), maar dan stelt hij in "windows volume control" weer automatisch " opnemen zonder afspelen" (bij analoge mix/geavanceerd) in, en krijg ik weer geen geluid zodra ik op "rec" klik... :'( 't Proggie stelt telkens de instellingen weer in...en nergens te veranderen in pctv vision zelf...

[ Voor 38% gewijzigd door tweak_master op 17-06-2003 21:41 ]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:22

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
DaRoot schreef op 17 juni 2003 @ 19:13:
Hij heb idd gelijk, sluit hem op de line in aan :)

Als je dan bij de creative mixer het record apparaat insteld op de line in dus dan moet dat programma het ook wel doen.

Tweakers Discord

• tweak_master
tweakduke schreef op 17 June 2003 @ 21:33:
[...]

Hij heb idd gelijk, sluit hem op de line in aan :)

Als je dan bij de creative mixer het record apparaat insteld op de line in dus dan moet dat programma het ook wel doen.
Is gebeurd, maar 'k ben er nu achter gekomen dat ik die line-in helemaal niet moet gebruiken, maar voor opname ook de aux kan gebruiken door "analoge mix"...maar hij zet nu altijd automatisch "opnemen zonder afspelen" aan, en hoor ik weer nix tijdens de playback, en wel tijdens de opname :'( daar snap ik nu eens niets van...

[ Voor 25% gewijzigd door tweak_master op 17-06-2003 21:54 ]

Pagina: 1