Toon posts:

K75SA Pro MOBO met OS installatieproblemen

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig met het vernieuwen van een pc van een vriend.
Door het vervangen van zijn oude mobo MSI K7tPro (veel hangers).
Nu heb ik een ECS K7S5A pro geplaatst maar ik krijg maar foutmeldingen en ook blauwe schermen tijdens het installeren van Win 98.
Win ME en Win Xp krijg ik ook al niet geinstalleerd.
Er zit een nieuwe 3oo watt voeding in.
En het geheugen is verdubbeld naar 265 sdram.
Wat kan het probleem zijn ?

Amd Athlon 1100 MHz
Ecs k75sa Pro
256 sdramm
Maxtor HDD 30 Gb
Tnt2 pro m64 32mb

8)7

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2025
Messchien brak geheugen. Heb je dat al eens getest met memtest86 ofzo? En geef eens wat meer info zoals temps en voltages.

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 19:13

Wietse

¯¯¯¯¯

Kan idd brak geheugen zijn, check ook of je niet een PC100 module met een nieuwe PC133 module hebt gecombineerd. Probeer de pc anders eens met alleen de oude/nieuwe module.

Verwijderd

ZeTt schreef op 17 June 2003 @ 00:09:
Kan idd brak geheugen zijn, check ook of je niet een PC100 module met een nieuwe PC133 module hebt gecombineerd. Probeer de pc anders eens met alleen de oude/nieuwe module.
Duron is 100mhz fsb..

K75SA heeft wel eens problemen met OEM geheugen... misschien ligt het daaraan?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit graag lezen eer je post :)

en daarin:

Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Plus:
ndien je een topic opent omdat bovenstaande stappen je geen soelaas hebben kunnen bieden, dien je compleet te zijn!

* geef een exacte omschrijving van het probleem en wanneer het zich voor doet
* geef een exacte omschrijving van de hardware (mobo, CPU, koeler, geheugen, opschrift geheugen chips, voeding, videokaart, geluid/netwerkkaart, etc.)
* geef duidelijk aan welke software (OS, drivers) je gebruikt
* geef aan welke BIOS instellingen je gebruikt (met name als het een geheugengerelateerd probleem is)
* geef de geschiedenis van het probleem aan (was het altijd al zo of is het iets van de laatste tijd en zo ja, welke eventuele veranderingen hebben zich voorgedaan voorafgaand aan de eerste maal dat het probleem optrad?)
* vergeet vooral niet te vermelden wat je allemaal al hebt getroubleshoot en wat de resultaten ervan zijn

Wees uitgebreid, zodoende kun je het beste geholpen worden en verzandt het topic niet in een herhaling van tips of tips welke jezelf al geprobeerd hebt. Daarnaast laat je er mee zien dat jezelf ook het één en ander serieus geprobeerd hebt; onverschilligheid wordt hier niet zo gewaardeerd namelijk

Mocht je je niets aantrekken van bovenstaande punten, dan gaat je topic onherroepelijk op slot.
Bij deze dus :/

(met de troubleshooter kom je er geheid uit :z )

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.