[exel] balkjes net als in sisoft sandra

Pagina: 1
Acties:

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-08 08:57

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
Hallo,

Hoe kan ik van die balkjes maken in Microsoft Exel XP net als in Sisoft Sandra. Er staan onder elkaar allerlei getallen, ik wil dat ie van het grootste getal 100 % maakt en wat er onder en boven staat, aan de hand daarvan uitrekenen. En nu komt het moeilijke: (dat andere lukt met wat stoeien wel denk ik) Ik wil dat hij die procenten niet weergeeft in getallen, maar als een balkje, en dat balkje dan het liefst achter het ingevoerde getal, zodat je dus een goed en duidelijk overzicht hebt..

Wie kan dit?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Scriptrequest? :+

Lukt het niet gewoon met een grafiekje? Wat heb je al geprobeerd? Gezocht?

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 16-06-2003 23:04 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:41

Korakal

Up up up!

Misschien een plaatje van wat je precies bedoelt?
Ik denk dat je eens moet gaan stoeien de 'wizard grafieken'.

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
jah heb geprobeerd en gezocht, maar allerlei grafieken lukt me wel, maar niet dat in het vierkantje waarin je bijv. 4522 intikt, als achtergrond gekleurd is, voor bijv. 78 % van de lengte van het balkje. Dat hangt er net vanaf hoeveel procent het moet zijn..

snapje?

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
Ik heb inmiddels nog een vraag waar ik geen antwoord op weet. Ik kon nix vinden via de search (en jah ben volgens mij aardig creatiefgeweest, heb alles gedaan van uitschuif tot dropdown..

maarruhm het volgende is er dus aan de hand: Ik heb een rijtje met allerlei dingen staan, maar die zijn bij elkaar bijv. 6 van die blokjes hoog. Ik wil dit inkorten tot 1 blokje, maar als ik er op klik, wil ik dat ik alles kan zien (dus dan overlapt het met wat er eerst stond). Het hoeft geen menu te zijn, dus hoef niet op die dingen te klikken om weer ergens anders naar toe te gaan, maar gewoon dat er bijv staat Systeem 1 en als ik daar op klik eronder allerlei info komt, en als ik dan nog eens klik alles weer weg is..
In het vakje eronder Systeem 2 en als ik daar op klik enz enz..

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:41

Korakal

Up up up!

wdekreij, maak alsjeblieft screenshots/plaatjes/whatever! Ik denk niet dat ik de enige ben die d'r zo geen bal van snapt.. blokjes, vakjes; daar kunnen we toch niks mee zo?

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:52

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Het zou bijna gaan klinken dat je aan Excel niet meer genoeg hebt en dat je eerder richting het programmeren van een eigen interface gaat. Excel gebruik ik voor formuleberekening en niet zozeer voor grafische grappen (want daar is het niet voor).
wdekreij schreef op 17 juni 2003 @ 12:17:
Ik heb inmiddels nog een vraag waar ik geen antwoord op weet. Ik kon nix vinden via de search (en jah ben volgens mij aardig creatiefgeweest, heb alles gedaan van uitschuif tot dropdown..

maarruhm het volgende is er dus aan de hand: Ik heb een rijtje met allerlei dingen staan, maar die zijn bij elkaar bijv. 6 van die blokjes hoog. Ik wil dit inkorten tot 1 blokje, maar als ik er op klik, wil ik dat ik alles kan zien (dus dan overlapt het met wat er eerst stond). Het hoeft geen menu te zijn, dus hoef niet op die dingen te klikken om weer ergens anders naar toe te gaan, maar gewoon dat er bijv staat Systeem 1 en als ik daar op klik eronder allerlei info komt, en als ik dan nog eens klik alles weer weg is..
In het vakje eronder Systeem 2 en als ik daar op klik enz enz..
Hij bedoelt van die inklapbare balkjes zoals je die ook in XP ziet, bijvoorbeeld het menu Taken bij je schijvenoverzicht in 'Deze Computer'. Die kun je in- en uitklappen. Dat wil hij ook doen waarbij elk genoemd systeem een eigen klapmenuuje krijgt.

@RaZoRhEaD:
Ook dat, ja, maar als je op zo'n (verkort) balkje klikt dat moet het uitklappen (voor de verduidelijking).

[ Voor 108% gewijzigd door DUX op 25-06-2003 16:04 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 23:37
Hij bedoelt dat je balkjes krijgt die relatief aan elkaar staan. De hoogste waarde bijvoorbeeld score 5000 krijgt dus 100% groot balkje, wanneer iemand een score heeft van 4000 wordt het balkje 80% van de grootte.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 18:35
en als iemand 6000 krijgt schuift dat allemaal weer op.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
idd dat klopt, en wat DUX zij klopt ook:

dus ff een duidelijke samenvatting (hoop ik):

Ik heb onder elkaar wat getallen, bijvoorbeeld 46 69 105 enz. Hij moet het hoogste getal als 100 procent nemen, en de rest aan de hand daarvan uitrekeken. Nu heeft ieder hokje zijn eigen aantal procenten. Nu wil ik, dat exel dat in een verticaal gekleurd balkje laat zien, in hetzelfde hokje, waar ik het getal in heb gevoerd..

probleem 2: Ik wil inderdaad zo'n inklapbaar menu'tje, net als je bjv. ziet op internet om ergens te registreren, dat je bijv. man/vrouw moet kiezen. Dit IS mogelijk in exel.. Ik weet dat omdat ik het wel eens heb gezien.. maar hoe :?

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:52

DUX

blijft ook nu voor Oranje

wdekreij schreef op 17 June 2003 @ 12:47:
probleem 2: Ik wil inderdaad zo'n inklapbaar menu'tje, net als je bjv. ziet op internet om ergens te registreren, dat je bijv. man/vrouw moet kiezen. Dit IS mogelijk in exel.. Ik weet dat omdat ik het wel eens heb gezien.. maar hoe :?
Ooooohhh...Zo'n menuutje....Da's gewoon een pull-down menu. Alleen dat is niet echt wat je in je andere post verteld: het wordt een beetje raar gezicht als je al die PC-gegevens in een pull-downmenuutje zet :?

[edit]
Wat wil je nou:

Klapmenu 1:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Klapmenu1.gif

of klapmenu 2:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Klapmenu2.gif

[ Voor 18% gewijzigd door DUX op 17-06-2003 12:59 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Kortom dit voor de benchmark (waarbij de MAX van de grafiek wordt bepaald door het grootste getal in de verzameling):
Afbeeldingslocatie: http://muchy.com/review/shot/benchmark.png

Het zelf posten van voorbeelden was natuurlijk helemaal perfect geweest. Hoe duidelijker jij bent, des te beter wij ons kunnen inspannen voor jou.

Tips: http://home01.wxs.nl/~tidema/excel/excellinks.html

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 19:07 ]

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
klapmenu 2

en plaatje is down, en die link ga ik nu bekijken..

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
*kick*

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
:'( niet echt veel leven op aarde hiero :'(

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
:'(((

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:50

Super_ik

haklust!

whahahahaha, dis sig er ook bij he :+

[ Voor 6% gewijzigd door Super_ik op 25-06-2003 16:09 ]

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Pagina: 1