hallo medetweakers,
al jarenlang kijk ik elke dag wat aan het rondkijken op dit forum en die van casemodding en electronica. Maar het moment is eindelijk angebroken om zelf uitgebreid mee te doen. Het eerste probleem waar ik op stuite was natuurlijk geld maar ik ga deze vakantie een paar weken werken dus dat zit wel goed
. Het nieuwe systeem wat ik ga bouwen moet een voor mij "super" systeem worden. omdat ik nogmaar een scholier ben is geld een groot probleem maar toch...
Als systeem heb ik nu:
- MSI KT3 ultra
- AMD 1800+
- 256 MB DDR PC2700 Dane Elec
- Maxtor 80Gb
- Leadtek Ti4200 128 MB VIVO
maar voor een systeem waarmee je goed kan overklokken is dit natuurlijk niet fantastisch en daarom gaan het MoBo proc en geheugen in de verkoop.
nu komt natuurlijk het probleem wat dan? ik zit te twijfelen tussen een paar keuzes.
MoBO: ABIT NS7 / EPOX 8RDA / EPOX 8RGA
Proc: AMD 2600+ Tbred / AMD 2500+ barton
Geheugen: 2X Corsair 256MB DDR333 32MX64 Value Serie, PC333, Cas 2.5
1X Corsair 512MB DDR333 64MX64 Value Serie, PC333, Cas 2.5
2X Corsair 256MB DDR400 32MX64 CAS2 + Heat Spreader
andere suggesties zijn ook welkom...
een ander deel van de pc word de waterkoeling. Als eerste wil ik beginnen met een simpele keten van pomp - radiator - CPU. later wil ik mischien ook andere dingen waterkoelen maar omdat waterblokjes niet zo goedkoop en ik nog geen ervaring hiermee heb wil ik eerst dit doen.
CPU blok: Maze 3 (is dacht ik het best)
pomp: een eheim (weet alleen nog niet welke 600l/u of 1200l/u)
radiator: dit is weer een heel ander verhaal, mijn broer wist dat ik bezig was met waterkoeling en hij belde mij op dat hij een radiator had gevonden. Dus ik blij en dacht dat is er een uit een auto ofzo geweest. Maar toen hij eenmaal thuis was gekomen bleek het een enorme aluminium radiator te zijn met koperen buizen erin.
afmetingen: 55x17.5x17.5, pics zullen worden gepost
. Maar nu komt het probleem, er zitten nog geen geschikte aansluitingen aan er komen wel 2 buizen uit (in/uit) de buizen hebben een diameter van 1cm en een binnen diameter van ongeveer 8mm .
Een ander deel van dit project word het maken van een eigenkast maar ik ben bezig met het ontwerpen hiervan. Maar vragen hierover zal ik stellen in het casemod forum. Een probleem waar ik alleen mee zit is dat mijn plan in eerste instantie was om hem van koperen platen te maken... maar waar koop je zoiets
Ik weer wel dat ze waarschijnlijk erg duur zijn maar voordat ik dit zeker weet ga ik geen andere materialen bekijken omdat koper me wel erg origineel lijkt.
al jarenlang kijk ik elke dag wat aan het rondkijken op dit forum en die van casemodding en electronica. Maar het moment is eindelijk angebroken om zelf uitgebreid mee te doen. Het eerste probleem waar ik op stuite was natuurlijk geld maar ik ga deze vakantie een paar weken werken dus dat zit wel goed
Als systeem heb ik nu:
- MSI KT3 ultra
- AMD 1800+
- 256 MB DDR PC2700 Dane Elec
- Maxtor 80Gb
- Leadtek Ti4200 128 MB VIVO
maar voor een systeem waarmee je goed kan overklokken is dit natuurlijk niet fantastisch en daarom gaan het MoBo proc en geheugen in de verkoop.
nu komt natuurlijk het probleem wat dan? ik zit te twijfelen tussen een paar keuzes.
MoBO: ABIT NS7 / EPOX 8RDA / EPOX 8RGA
Proc: AMD 2600+ Tbred / AMD 2500+ barton
Geheugen: 2X Corsair 256MB DDR333 32MX64 Value Serie, PC333, Cas 2.5
1X Corsair 512MB DDR333 64MX64 Value Serie, PC333, Cas 2.5
2X Corsair 256MB DDR400 32MX64 CAS2 + Heat Spreader
andere suggesties zijn ook welkom...
een ander deel van de pc word de waterkoeling. Als eerste wil ik beginnen met een simpele keten van pomp - radiator - CPU. later wil ik mischien ook andere dingen waterkoelen maar omdat waterblokjes niet zo goedkoop en ik nog geen ervaring hiermee heb wil ik eerst dit doen.
CPU blok: Maze 3 (is dacht ik het best)
pomp: een eheim (weet alleen nog niet welke 600l/u of 1200l/u)
radiator: dit is weer een heel ander verhaal, mijn broer wist dat ik bezig was met waterkoeling en hij belde mij op dat hij een radiator had gevonden. Dus ik blij en dacht dat is er een uit een auto ofzo geweest. Maar toen hij eenmaal thuis was gekomen bleek het een enorme aluminium radiator te zijn met koperen buizen erin.
afmetingen: 55x17.5x17.5, pics zullen worden gepost
Een ander deel van dit project word het maken van een eigenkast maar ik ben bezig met het ontwerpen hiervan. Maar vragen hierover zal ik stellen in het casemod forum. Een probleem waar ik alleen mee zit is dat mijn plan in eerste instantie was om hem van koperen platen te maken... maar waar koop je zoiets