[WinXP]Sysprep [SysprepMassStorage] werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-08 11:53
Ik ben bezig met een sysprep installatie van Windows XP Home met SP1. Als ik hem nou ga syspreppen, en hierna Ghost, dan kan ik hem niet op een ander systeem zetten met een andere chipset ed. Dan krijg ik STOP 0x7B. Dat klopt.

Dit kan verholpen worden door [Sysprep]BuildMassStorage=Yes en [SysprepMassStorage] toe te voegen aan je sysprep.inf (deze commando's even uit m'n hoofd, dus als het zo fout is, in m'n sysprep.inf staan ze wel goed :+).

Dit werkt dus niet bij mij. Als ik deze commando's toevoeg en sysprep draai, daarna weer inlog op het systeem waarop die is gemaakt, zie ik wel dat die onde r[SysprepMassStorage] een hele lijst drivers heeft gepleurd. Alleen kan ik hem niet in een ander systeem hangen :X. Ik heb zo ongeveer alles al geprobeert:

• Zonder [Sysprep] (gaat sowieso niet werken ;))
• [SysprepMassStorage] er ingezet (zonder dat die gevult was)
• Syspreppen met een gevulde [SysprepMassStorage]
• Sysprep.exe draaien deze's commando's (apart): -nosidgen, -forceshutdown, -quiet
• Na het syspreppen gelijk de schijf in een ander systeem om te kijken of het niet aan de ghost lag

Dit bovenste blijkt dus allemaal niet te werken. Hij blijft STOP 0x7B aangeven (inaccesable_boot_device volgens mij). Daarachter staat trouwens 0x34, wat aangeeft dat die de chipset drivers niet kan laden.

Ik gebruik sysprep.exe voor Windows XP (van de XP Home SP1 cd geplukt), versie 2.0 om precies te zijn. Zie ik was over het hoofd, of doe ik iets fout?

NB: Ik heb al gesearch, maar in de search vind ik alleen maar topics waar dit probleem wordt opgelost door [sysprep] ed in je sysprep.inf toe te voegen.

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 14:23

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Er is een sysprep speciaal voor Windows XP met Service Pack 1. Wellicht dat deze je probleem oplost?

-> Klik :)

• Milenco
R4NCOR schreef op 16 juni 2003 @ 23:01:
Er is een sysprep speciaal voor Windows XP met Service Pack 1. Wellicht dat deze je probleem oplost?

-> Klik :)
Thanks R4NC!
Dit heeft idd wel geholpen (lijkt het). Ik heb nu ook in tegenstelling tot de andere keren de setupmanager gedraaid op de computer waar sysprep op wordt geinstalled. Hij lijkt het nu te doen, enige nadeel is dat die nu wel 200(!!!)MB groter is :X. Eens even kijken hoe ik dat het beste kan oplossen.

• Milenco
Hij doet het idd :)

De image was 703 MB, daar kwam nog zo'n 4 MB bij voor m'n eigen gemaakt partitiemenu'tje enzo voor Ghost, en samen is dat dus 707 MB :+

Die heb ik gewoon met overburning op CD gepleurd. Nu heb ik dus een mooie bootable CD die partities kan indelen (ik heb tot 3 max gedaan) en daarna XP over kan imagen op elke willekeurige CD in minder dan 6 min B) :7

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-09 15:23

McMiGHtY

- burp -

Is dit een kale Windows XP SP1 zonder iets erbij in?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 17:08

Shunt

Boe

vraagje heb je ook in de sysprep.inf de serial + congif gebruikt ?
zo ja hoe heb je het voor elkaar ge kregen dat deze alles in vulde
(ben op stage bezig met een project NW6 + ZEN4 + XP )
echter nu gaat het maken van een image met zen4 perfect (zonder sysprep lukt dit niet)
maar nu moet het zo dat alle letterlijk alles van zelf moet gaan na het geven van de image (de user mag niets kunnen verkwallen) en wij moeten er niet onze stoel voor uit hoeven te komen :D

nu hebben we al 10x een niewe sysprep.inf gemaakt maar hij gebruikt hem schijnbaar niet :?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Pagina: 1