Toon posts:

Knoppix wel en Windows niet op een A7N8X?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag een nieuw moederbord, processor en geheugen aangeschaft.
Nu wil het geval, dat knoppix wel draait. Als ik nu windows opstart, dan gaat ie tot aan een schermpje:" windows normaal opstarten enz." en dan weigert ie en reboot spontaan.
Wat kan hier aan de hand zijn.
WindowsXP opnieuw installeren doet ie ook niet want dan geeft ie een kritieke fout en sluit af.

specs:
Aopen voeding (300W)
A7n8x deluxe (rev 2.0 + nieuwste bios)
AMD AthlonXP 2600+
1x twinmos 512 mb pc3200
maxtor 80 GB harddisk
Radeon 9500

Wie heeft hier ideeen voor???

PS. het Asus wijffie zegt dat alles ok is en dat ie boot van OS
en andere videokaaart is ook al geprobeert....PCI.
Oh ja heb alle vier de A7n8X topics doorgelezen en niet echt
een bevredigend antwoord gelezen

wordt er langzamerhand een beetje gestoord van 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 21:56 ]

Verwijderd

Welke kritieke fout?

Dat windows moeite heeft met nieuw mobo en cpu etc is normaal, maar dat ie niet wil installeren niet ;).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord.

nou welke kritieke fout weet ik ff niet meer(heleboel cijfertjes ;) ), maar hij weigert te installeren.dat weet ik wel
Als ik dan het vorige mobo er weer in zet heeft ie nergens geen last van en draait ie weer als een tierelier
PS het geheugen heb ik getest met memtest en was in orde

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
uhm... misschien geeft ie conflict met de bestaande installatie (windows setup zoekt altijd naar bestaande installaties afaik)... probeer eens of ie met een lege hdd wel wil booten...

[ Voor 21% gewijzigd door Fludizz op 16-06-2003 22:07 ]

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik zou zeggen dat je geheugen niet goed is.

Mijn eigen stelregel: Fouten tijdens de installatie van windows = geheugen vervangen en daarna pas verder kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan het dan, dat knoppix het zonder problemen doet. Wordt daar het interne geheugen niet aangesproken?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel van een onzinnige overschot aan vraagtekens ontdaan en hier en daar wat hoofdlettertjes toegevoegd. Ziet zo wel wat netter uit :)

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Het kan zijn dat er ergens aan het "einde" van het geheugen iets kapot is, en dat knoppix gewoon minder ram nodig heeft tijdens het draaien dan XP (Ik heb zoiets ook gehad, kwam wel in windows, maar gamen ho maar, bleek brak geheugen te zijn) Test anders even met memtest86 www.memtest86.com

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:50

EaS

Ik vind Prime95 een van de beste programma's om te testen op hardware fouten, mooie is dat er ook een versie is voor linux. Ik zou eens ff een uurtje prime95 onder knoppix draaien. Als er al binnen 10 min een error is, zou het zeer goed het geheugen kunnen zijn.

Prime95.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En als je je BIOS op standaard instellingen zet?

Verwijderd

geheugen in sync met processor?

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de antwoorden

ik heb nu memtest 3x achter ekaar gedaan en hij geeft geen fouten. Ik zal nu prime 95 proberen.
Het geheugen staat op 166Mhz en de multiplyer staat op 12,5 dus dat is volgens mij wel goed
laat zo snel mogelijk weer wat horen.

• Dennis
  • Nu online
Sowiezo hè moet je altijd windows opnieuw installeren bij een nieuw moederbord.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennis op 16-06-2003 23:29 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:21

Shunt

Boe

kijk eens in je bios voor je voedings waardes ?
ik heb ook gehad dat ik wel kon booten van cd (knoppix en niet van hdd :D)
mare 300 wat is aan de heel krappe kant voor je pc'tje ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je met die voedingswaardes, die waardes die hij aangeeft bij 3,0V enz:

als dat zo is, dan lijkt dat vrij aardig en zit ie er steeds zeeer dicht bij in de buurt

En zou het toch aan de voeding liggen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 23:48 ]

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 16:44
wil je even die kritieke fout posten
want de meesten onder ons weten dan wat er dan mis is
heb je wel 80 aderige kabels gebruikt

en waaorm gebruik je je dual channel optie niet (zonde:()

Verwijderd

Topicstarter
kzal eerst ff de harddisk formateren en windows er dan proberen er op te zetten.

Allemaal bedankt

@jozy
het is ook zonde maar mijn budget liet dat niet toe
dat is pas zonde :)

Verwijderd

Topicstarter
ff een updatetje:

harddisk is geformateerd en windowsXP wil ik erop hebben. Dit gebeurt vanaf een bootable cd.
Het gaat eerst een poosje goed totdat er een zwart scherm verschijnt. Poosje wachten:
Hoppa:
Kritieke fout:
Session5-initialization_failed

Technische Info:
Stop 0x000071

ps ik heb wel een 80 aderige kabel gebruikt. En de harddisk wordt ook keurig weergegeven.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 00:18 ]

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
is je cpu koeler / pasta wel goed ?
Hoeveel graden wordt je cpu eigenlijk ?

[ Voor 5% gewijzigd door KBDE op 17-06-2003 00:56 ]

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 23:59

[RNMC] Viper

📱Air ⌚️8 💻13" M5 🖥 M1

loop je bios eens goed na ik heb hier ook wel is last van gehad windows die niet wil installeren of opstarten of bsod's en na simpele instellingen in je bios veranderen was het probleem weg

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Het kan zijn dat de Windows install tegen een optie van het BIOS aan hikt: Boot Virus Detection. Sommige Wininstalls gaan in de MBR van je HDD graven ;) en snuffelen ook ff aan de BIOS. Het BIOS is daar niet echt van gediend, dus rond de install zou je die Boot Virus Detection even uit kunnen zetten, en later weer aan. In het BIOS van de A7N8X zit het dacht ik in Advanced BIOS Features bovenaan :)

[ Voor 3% gewijzigd door Remy op 17-06-2003 08:53 ]

LinkedIn
Instagram

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 00:16:
ff een updatetje:

harddisk is geformateerd en windowsXP wil ik erop hebben. Dit gebeurt vanaf een bootable cd.
Het gaat eerst een poosje goed totdat er een zwart scherm verschijnt. Poosje wachten:
Hoppa:
Kritieke fout:
Session5-initialization_failed

Technische Info:
Stop 0x000071

ps ik heb wel een 80 aderige kabel gebruikt. En de harddisk wordt ook keurig weergegeven.
Zorg dat je die fout op je scherm heb,
pak de telefoon en bel microsoft.
Zij kunnen je hier veel beter mee helpen als wij.
De setup doet dan een soort eigen POST,
daar gaat iets in fout !
Daarna loop ie de hdtjes na moet je ff toestemen met voorwaarden...

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:04

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Misschien is je cd van WinXP gewoon slecht. Heb je al een andere cd geprobeerd?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:18

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 21:55:
Hallo,

Ik heb vandaag een nieuw moederbord, processor en geheugen aangeschaft.
Nu wil het geval, dat knoppix wel draait. Als ik nu windows opstart, dan gaat ie tot aan een schermpje:" windows normaal opstarten enz." en dan weigert ie en reboot spontaan.
knoppix gebruikt de hard disk niet om te booten (tenzij je knoppix op hd hebt geinstalleerd, maar dat schrijf je niet). De meest logische plek om te starten IN DIT GEVAL lijkt me de hard disk/kabel/interface.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Aikon
  • Niet online
Heb je een FDD, zo niet, dit aangeven in het BIOS.

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:41
Ik heb dus ook dezelfde problemen als jou gehad :) Het ligt niet aan je geheugen of moederbord, maar aan een combinatie daarvan. Ik heb een SN41G2 barebone van Shuttle met ook een nfroce2 chipset, en het probleem was dat ik een verkeerd type geheugen gebruikte :{

Op een nforce2 moederbord kan niet zomaar elk geheugen. Op de site van nvidia staat een lijst met welke geheugens wel zonder problemen op een nforce2 chipset werken, maar ik weet de link niet zo meer uit mijn hoofd :)

Overigens waren al mijn problemen opgelost als ik mijn geheugen sync. liet draaien met mijn processor (op 133 fsb dus). Probeer dat eens :) Dan zul je zien dat ik gelijk heb. Verder moet je dus eens een ander merk geheugen proberen...

link gevonden :) http://www.nvidia.com/con...ceMemoryCompatibility.asp

[ Voor 11% gewijzigd door Thomaszki op 17-06-2003 10:14 ]

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Mijn zus heeft een zelfde probleem gehad. Ook een kritieke fout tijdens het booten en winxp dat weigerde te installeren. Het bleek later dat het moederbord (Asus A7V333) niet samen kon werken met de netwerkkaart door een fout in het moederbord. Misschien dat het daar aan ligt?

Raar... Is zo gek nog niet

• Fok83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-03 23:44
Ik heb hetzelfde moederbord en kon win XP ook niet installeren, ik had overigens geen foutmelding meen ik mij te herinneren.

Wat ik mij afvraag is of je wel in het installatie-menu van windows komt? Zit je in het menu en krijg je dan die fout, of krijg niet de kans om in het menu/setup van windows te komen?

Ik kon namelijk niet in het menu komen, de setup startte gewoon niet op. Bleek achteraf een instelling (standaard ingesteld door ASUS) niet goed te staan in de bios. Weet op het moment niet meer wat dat was maar kan ff kijken als je hetzelfde probleem ervaart. Krijg je die fout tijdens de windows setup dan weet ik het helaas ook niet.

Als je alles hebt geformatteerd, geheugen werkt, maar probleem blijft, dan is het misschien handig om de nieuwste bios-versie van asus te dloaden en je bios te flashen. Kan wel eens voorkomen dat je een gare bios hebt.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

leuk_he schreef op 17 juni 2003 @ 10:05:
[...]

knoppix gebruikt de hard disk niet om te booten (tenzij je knoppix op hd hebt geinstalleerd, maar dat schrijf je niet). De meest logische plek om te starten IN DIT GEVAL lijkt me de hard disk/kabel/interface.
http://www.google.nl/sear...ED&btnG=Google+zoeken&lr=

"A dependency was introduced in a hotfix so that the Ntoskrnl.exe, Baseserv.dll,
Ntdll.dll, and Kernel32.dll files must be distributed together.

ofwel,
0. controleer de kabels
1. Controleer je cd, is het een originele? sp1 sl+ipstreamed of (sp + hotfixes dan gaat het hierin fout.
2. Formateer je HD met het OS dat je erop gaat gebruiken. DUS MET XP.
3. Je hebt virus bescherming in je bios toch niet aanstaan he.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Verwijderd

Topicstarter
hallo

updatetje 2:
heb het geheugen ff nagekeken en dit verschilt met het geheugen op de nforce compatitibility list (het zijn echter alleen de laatste paar cijfers de eerste 7 cijfers zijn gelijk)
Virus bescherming is uit
en de kabels ed. zijn goed omdat, als ik het vorige mobo erin druk, alles wel goed gaat

wat is trouwens FDD??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 11:38:
hallo

updatetje 2:
heb het geheugen ff nagekeken en dit verschilt met het geheugen op de nforce compatitibility list (het zijn echter alleen de laatste paar cijfers de eerste 7 cijfers zijn gelijk)
Virus bescherming is uit
en de kabels ed. zijn goed omdat, als ik het vorige mobo erin druk, alles wel goed gaat

wat is trouwens FDD??
Floppy Disk Drive
Maar wat zijn je temps nou? Kan goed zijn dat ie [veel] te heet wordt..

Verwijderd

Topicstarter
och shit ja dat had ik zelf ook kunnen bedenken. |:(
De temperaturen zijn

MB temp: 24 C
CPU temp: 37 C
Vcore V: 1,69V
+3,3V: 3,31V
+5V: 5,02V
+12V: 12,09V
CPU fan: 3792RPM

Dit lijken me niet al te hoge waardes

@fok
Ik kom ook niet in het setup menu. Hij laadt eerst een hoop stuurprogramma's en dan knalt ie eruit

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 12:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik snap er nu helemaaal niets meer van.

heb Windows98 geinstalleerd en die doet het (tot nu toe) wel.
Zal straks eens een andere voeding op halen. laat dan wel weer wat van me horen.

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 23:26:
Het geheugen staat op 166Mhz en de multiplyer staat op 12,5 dus dat is volgens mij wel goed
Kan je je geheugen overigens niet op 200 MHz zetten (je hebt immers PC3200 geheugen. Dus: FSB 166 MHz, mp 12,5 en mem 200 MHz (moet zeggen dat ik niet 100% zeker weet dat de nForce2 asynchrone snelheden ondersteunt)
Shunt schreef op 16 June 2003 @ 23:39:
mare 300 wat is aan de heel krappe kant voor je pc'tje ;)
Voor dit is 300W echt wel voldoende, mits van een beetje normaal merk en daar valt Aopen ook wel onder.... Het is geen Qtec waar je minimaal een 400W van moet hebben ;)

Verder zou ik eens naar je hdd kijken. Ik heb eens iets vergelijkbaars gehad en toen bleek de hdd defect te zijn.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Verwijderd

Topicstarter
allereerst bedankt voor je antwoord:
bobsnl schreef op 17 June 2003 @ 13:17:

Verder zou ik eens naar je hdd kijken. Ik heb eens iets vergelijkbaars gehad en toen bleek de hdd defect te zijn.
Als de hdd kapot zou zijn, dan kan die het toch ook niet niet met het andere mobo? En het is een spiksplinternieuwe

En het gekke is dat windows 98 wel draait. Zal eens een ander winxptje pakken

Laat zeer spoedig weer wat van me horen.

Verwijderd

Ik heb een tijdje terug ook zo'n probleem gehad.... dat was echter met windows 2000 die weigerde te installeren...
Windows 98 en Windows ME kon ik toen ook gewoon installeren. Uiteindelijk bleek het 1 van mijn Dimmetje's te zijn. Toen ik die eruit trok werkte alles weer prima....

Je hebt niet toevallig een ander dimmetje liggen die je zou kunnen proberen ?

• bobsnl
Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 13:25:
Als de hdd kapot zou zijn, dan kan die het toch ook niet niet met het andere mobo? En het is een spiksplinternieuwe

Laat zeer spoedig weer wat van me horen.
Kwam ik pas achter bij een herinstallatie van winXP .... Niets veranderd aan de PC, maar door de hdd wilde ie niet overnieuw installeren.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Probeer eens of het werkt als je er DDR333 kaartje(s) in stopt, misschien vindt de WinXP setup het niet zo leuk dat je DDR400 geheugen op 333(166)mhz hebt staan.

Edit:
Wat Bobsnl zegt kan natuurlijk ook, als je geen DDR333 kaartjes kan lenen...

[ Voor 22% gewijzigd door Laurenz op 17-06-2003 14:19 ]

Leave only footprints, take only memories

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Hier staan de geheugen modules die ondersteunt worden door de Nforce 2:
http://www.nvidia.com/con...ceMemoryCompatibility.asp

Leave only footprints, take only memories

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 17 juni 2003 @ 13:25:
De disk zelf kan in orde zijn, maar de interface kan rot zijn. (DMA100 is heel snel en wellicht ondersteund je oude mobo dat niet)
Dat was mijn 2e gok, controleer de cd. (regel 1, controleer de kabels)

wat voor CD is het? officiele? 1:1 copie van officiele? Zelf geslipstreamde cd ?

Als knoppix het doet, en win98 het doet, dan lijkt het probleem wel XP te zijn?logisch.

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Een optie is je harddisk formatteren in fat32 dan de i386 map naar je harddisk kopieren en dan vanaf je harddisk winxp installeren dan weet je teminste zeker dat het niet aan de cdrom speler of de cd ligt

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

stamp666 schreef op 17 juni 2003 @ 14:39:
Een optie is je harddisk formatteren in fat32 dan de i386 map naar je harddisk kopieren en dan vanaf je harddisk winxp installeren dan weet je teminste zeker dat het niet aan de cdrom speler of de cd ligt
Sorry, dit is niet helemaal waar. Als je een 1:1 kopie van een cd niet goed gemaakt hebt kunnen files corrupt zijn. De foutmelding die hij krijgt komt daardat ntdll niet goed te lezen is door NTKRNL. een rede hiervoor kan zijn dat de bron niet in orde is.

ander XP cd tje is echt een beter idee. Maar jouw tip is vaak wel bruikbaar op exotische (lees cd loze) systemen.

Verwijderd

Topicstarter
dank jullie wel.

Nou heb een 256MB 333MHz geheugen geleend en er ook ingeknald. helaas is dit ook geen oplossing.
Zal nu een andere XP cd proberen

Greetings :)

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:07
Moet je de tijdens de setup bij third party drivers toevallig niet een driver meegeven voor je SATA controller. Hier kan je installatie namelijk ook op vastlopen.

Ik denk dat je meer in deze richting moet zoeken, dan in de richting van hardware probs.

Engineering

• bobsnl
Tupolev schreef op 17 June 2003 @ 17:41:
Moet je de tijdens de setup bij third party drivers toevallig niet een driver meegeven voor je SATA controller. Hier kan je installatie namelijk ook op vastlopen.

Ik denk dat je meer in deze richting moet zoeken, dan in de richting van hardware probs.
Dat is alleen als je ook op een SATA-schijf wil installeren en dat zal deze Maxtor 80 GB nog niet zijn.

Verwijderd

Topicstarter
@bobsnl

je hebt gelijk, dit is geen SATA schijf.

Ik heb nu een andere WinXP geprobeerd en deze kwam ook steeds met andere kritieke fouten (vast slaan ed.)
Nu probeer ik morgen nog een andere. Als dit niet helpt, dan gaat het geheugen mooi terug en laten ze me maar aan geheugen helpen, dat ook in de faq van nforce staat.
Ik houd jullie op de hoogte

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 17 juni 2003 @ 23:08:
@bobsnl

je hebt gelijk, dit is geen SATA schijf.

Ik heb nu een andere WinXP geprobeerd en deze kwam ook steeds met andere kritieke fouten (vast slaan ed.)
Nog een poging om de HD te testen met knoppix.

linux start je HD meestal met heel bescheiden DMA settings. zoek een op hdparm met google en test hem in ULTRADMA 66 of 100 .

http://linux.oreillynet.c.../06/29/hdparm.html?page=2
(ofwel in de root console:)
hdparm -X66 -d1 -u1 -m16 -c3 /dev/hda

Doet hij het nu ook niet goed? Kabel rot. Workarround: de transfer mode van die HD in je bios terugschroeven. b.v. Naar PIO 0 ipv UDMA100

Bljift mijn vraag staan, wat voor soort XP cd gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
een legale versie van WinXP prof.

ben al met mijn leverancier overeengekomen, dat ik het geheugen gewoon weer terug kan doen :)

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 20:33
In je bios staat vaak ook wel een optie in de trand van "Plug & play compatible OS (y/n)"

Je kunt even proberen of dit nog wat uitmaakt.

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• bobsnl
Wirf schreef op 18 juni 2003 @ 13:35:
In je bios staat vaak ook wel een optie in de trand van "Plug & play compatible OS (y/n)"

Je kunt even proberen of dit nog wat uitmaakt.
Voor de duidelijkheid: dat moet op 'no' staan.

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:07
bobsnl schreef op 18 juni 2003 @ 14:09:
[...]

Voor de duidelijkheid: dat moet op 'no' staan.
Sinds wanneer is XP niet meer plug and play?

Engineering

• bobsnl
Tupolev schreef op 19 June 2003 @ 10:21:
[...]
Sinds wanneer is XP niet meer plug and play?
Weet ik ook wel, maar die optie hoort echt op 'no'.

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
leuk_he schreef op 17 June 2003 @ 15:13:
[...]

Sorry, dit is niet helemaal waar. Als je een 1:1 kopie van een cd niet goed gemaakt hebt kunnen files corrupt zijn. De foutmelding die hij krijgt komt daardat ntdll niet goed te lezen is door NTKRNL. een rede hiervoor kan zijn dat de bron niet in orde is.

ander XP cd tje is echt een beter idee. Maar jouw tip is vaak wel bruikbaar op exotische (lees cd loze) systemen.
Dat merk je snel genoeg met copieren dus of je cd brak is of niet

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• bobsnl
stamp666 schreef op 20 June 2003 @ 14:53:
[...]
Dat merk je snel genoeg met copieren dus of je cd brak is of niet
Nee, vaak gaat kopieren in zo'n geval wel goed, maar gaat het met installeren pas fout.

Pagina: 1