[Cooling] Epox 8KHa+ Northbridge passief koelen

Pagina: 1
Acties:

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Topicstarter
Ik vroeg mij af of de Northbridge van de EPoX 8KHa+ passief te koelen was. Het kleine fannetje erop maakt namelijk een takken herrie..

Ik heb search al gebruikt, maar kon nix terug vinden over de 8KHa+. Wel over nForce 2 boardjes, maar ik weet niet of deze warmer worden dan deze VIA?

bvd :)

Learn something new every day.

• MrC4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 19:20
Volgens mij waren de reference bordjes niet/passief gekoeld, maar aangezien je mobo is overgeklokt durf ik geen garantie te geven voor de stabiliteit :)

..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Dat kan perfect :)
Je kan de Northbridge heatsink van Zalman gebruiken :)
Of je creativiteit de loop laten ;) :)

Turn it off and on again.

Verwijderd

ik heb op mijn NB (epox 8KHA+) ook de fan eraf gehaald, die zalman cooler heb je er ook niet voor nodig want de standaard heatsink die erop zit is goed genoeg..

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 18:41
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 22:04:
ik heb op mijn NB (epox 8KHA+) ook de fan eraf gehaald, die zalman cooler heb je er ook niet voor nodig want de standaard heatsink die erop zit is goed genoeg..
Ik ga de standaard fan + koelblok vervangen door een zalman heatsinkje

Die fan maak hiero trouwens helemaal geen herrie ;)

Verwijderd

Weezer-DC schreef op 16 juni 2003 @ 22:09:
[...]

Ik ga de standaard fan + koelblok vervangen door een zalman heatsinkje

Die fan maak hiero trouwens helemaal geen herrie ;)
kun je doen.. bij genoeg airflow in je kast heb je het niet nodig..

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Topicstarter
Ok, heel erg bedankt allemaal. Dan koop ik binnekort een leuk heatsinkje, :)

Learn something new every day.

Verwijderd

btw ik heb hetzelffde plankie en ik ga hem ook passief koelen want het fannetje is erg naar de klote (teveel speling) en maakt een takke herrie met opstarten

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik heb precies hetzelfde met de standaard fan. Ik had een tijdje geleden een Thermaltake Active Memory cooling kit gekocht, waar een fan bij zat (4x4x2cm) ( http://www.thermaltake.com/products/memory/activekits.htm ). Het reepje geheugen in mn systeem werd niet eens warm, dus heb de fan eraf geschroefd en hij bleek op de NB te passen B)

Foto: Thermaltake Aquarius II Cooling Deeltje II

beetje naar onder scrollen en je ziet mn chieftec kast, zit standaard zelfs een fanguard bij >:)

[ Voor 4% gewijzigd door aramdin op 24-06-2003 14:53 . Reden: typo ]

Instagram / YouTube

• Hertog
  • Laatst online: 09:20

Hertog

Aut bibat, aut abeat

ik heb nu ongeveer hetzelfde probleem, maar dan met een Epox 8K7A+ - moederbord. De fan maakte sinds gisteren een ontzettend lawaai, en heeft het nu begeven. Ik heb hem dan ook er af gehaald, en nu zit er ook alleen de standaard heatsink op. Hij wordt nu wel flink warm, maar ik vraag me dus af of dit kwaad kan. En zo ja, kan mijn computer eraan kapot gaan of krijg ik eerst een waarschuwing (auto reboot of zo?) Ik weet hoe je processoren kan koelen maar hoe precies dit bij een northbridge is weet ik niet.
Ik zou overigens zo gauw geen winkel in de buurt kennen waar ze zo'n zalman heatsink verkopen dus ik hoop dat het zo ook gaat ;) Is er toevallig iemand met een Epox 8K7A+ moederbord met hetzelfde probleem, of beter nog, een oplossing? ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb de Epox 8KHA+ en heb de fan erop recentelijk vervangen door een zalman NB47 (ofzo) heatsink. Het is een groot blauw ding. Scheelt weer een paar decibelletjes. Ik heb wel eens aan de heatsink gevoeld na lang computeren , en hij was nooit heet, dus het zal wel goed zijn.
Er worden ook genoeg moederborden verkocht die standaard al geen fan hebben op de nothbridge.

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Verwijderd

ik heb hetzelfde mobo gehad en bij fsb 185 werd dat ding nog niet eens warm
heeft dan ook altijd passief gewerkt

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik kan aleen maar hetzelfde zeggen als hierboven :)
Het gaat prima, ik heb een zahlman blokje, en een fsb van 172, en hij doet t nog steeds :)

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Goed, met zo'n zalman blokje werkt het dus. Maar ik heb nu gewoon alleen de fan er af gehaald, waardoor dus alleen het standaard koelblokje er op zit. En ik wil dus graag weten of hij dat gaat halen (ik heb niets overgeklokt ook)
Hij wordt nu wel vrij heet maar draait wel normaal. Wat gebeurd er eigenlijk als de Northbridge te warm wordt? Loopt het systeem vast of heb ik kans dat ik mijn Northbridge sloop...?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Hertog schreef op 09 September 2003 @ 14:24:
Goed, met zo'n zalman blokje werkt het dus. Maar ik heb nu gewoon alleen de fan er af gehaald, waardoor dus alleen het standaard koelblokje er op zit. En ik wil dus graag weten of hij dat gaat halen (ik heb niets overgeklokt ook)
Hij wordt nu wel vrij heet maar draait wel normaal. Wat gebeurd er eigenlijk als de Northbridge te warm wordt? Loopt het systeem vast of heb ik kans dat ik mijn Northbridge sloop...?
ik denk dat dat te weinig koelt, het is namelijk maar een heel dun koelblokje van nog geen cm dik geloof ik, dat kan noeit genoeg warmte afgeven, en dr is dan dus wel een kans dat je wat sloopt, al zal je eerst wel merken dat ie instabiel word

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het standaard koelblokje is zonder fan NIET genoeg.
De fan was bij mij kapot gegaan en je krijgt dan dezelfde problemen als wanneer je cpu niet goed gekoeld is. Rare vastlopers, resets etc.
Dus een groter koelblok is zeker nodig.

Verwijderd

afhankelijk van je airflow in je case

neem gewoon een oud heatsink ,iets met dunne en hooge koelvinnen

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Ik heb er inmiddels toch maar zo'n zalman blokje op gezet. Bedankt voor de hulp!

Pagina: 1