Toon posts:

*.CHK automatisch naar de juiste extentie renamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb scandisk moeten gebruiken, nu heb een paar honderd *.CHK files. :(

Om die weer een gemakkelijk te recoveren wil ik eerst de extenties weer een beetje goed hebben. Dan weet ik tenminste met welk programma ik het moet openen om te kijken wat het is.

Is er een tooltje dat dat automatisch doet? Anders ga ik het zelf wel bouwen.

Als de file begint met MZ is het een EXE
Als de file begint met PK is het een ZIP
Als de eerste KB alleen maar lage ASCII is dan is het waarschijnlijk een .TXT
Etc....

Ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand zoiets al niet gemaakt heeft. Maar met Google kan ik niets vinden. |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 21:34 ]

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Weet je zeker dat je harddisk niet rot is met zoveel *.chk files ??

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
ZeRoC00L schreef op 16 juni 2003 @ 21:58:
Weet je zeker dat je harddisk niet rot is met zoveel *.chk files ??
Neeh, het systeem bleef hangen toen ik net een zware move opdracht tegelijk met een onstabiel programma deed. Alle files totnutoe die ik met de hand heb gedaan zijn gelukkig 100% okay. (Meeste zijn compressed RAR ZIP CAB etc.)

Maar het zou fijn zijn als iemand mij kan helpen aan zo'n tooltje. Dan hoef ik het wiel niet zelf opnieuw uit te vinden.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Wat mijn ervaring is met chk files, je kan ze beter delete. Meestal zijn het onvolledige bestanden of andere corrupte troep.

Denk dat je weinig kans hebt met recoveren.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

vergeet niet dat de meeste *.chk files delen van bestanden zijn... één bestand kan bij een ongelukje wel enkele tientallen .chk bestanden op leveren...
ook zijn een berg van die files restanten van bijv temp files die o.a. word op leveren...
en om het helemaal leuk te maken... één .chk file kan ook nog uit 2 bestanden bestaan...

Alleen als je heel erg belangrijke data kwijt bent zou ik daar aan beginnen....
en de kans dat je op deze manier executables goed terug krijgt is heel erg klein...
zeker bij de multi-part files.. (van de eerste kan wel eens het einde van de 10 de zijn en de tweeentwijtigste het midden.... )

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Topicstarter
Dan heb ik blijkbaar erg veel geluk. Ik ben begonnen met de grootste files, en ik heb al AVI's van 711Mb en zipfiles tot 82Mb gewoon kunnen testen.

Dus plakken en combineren hoeft niet. Het is puur het terugzetten van de juiste extentie.

Verwijderd

Topicstarter
Pfff, ik zat met veel ingewikkelder search strings te werken: "chk extention rename" etc.. En kwam alleen daar soortgelijke vragen tegen. ;)

Bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 22:13 ]

Pagina: 1