programmeren met pocketpc

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• bruinsmm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-08 08:42
Hallo,

Ik heb ervaring met Visual Basic.
Ik heb begrepen dat je met de PocketPC met eVisual tools
visual basic programma's kunt proggen. Via ADOCE kun je dan connecties
maken met de database op de PocketPC. Als ik een wireless netwerk card
aansluit op de PocketPC, hoe kan ik dan een MS ACCESS database die op standalone Pc draait benaderen via de wireless netwerk. Heeft de PocketPC
ook ODBC koppelingen??

gr,
Martin

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Heb geen ervaring in visual basic (althans minimaal) en zeker niet met pocketpc development. Nu weet ik toevallig wel dat ze bij microsoft een pocketpc development kit hebben waar genoeg documentatie en tools inzitten om mee te beginnen. Klik op de hoofdpagina maar eens links op de developer link, dan kom je dacht bij msdn online uit en kun je links uit de boomstructuur ook pocket pc kiezen. Daar staat een hoop info enzo.

Over je access db, ik dacht dat je net zoals je bijvoorbeeld aangeeft "c:\mijndb\db.mdb" ook kan zeggen "\\jouwpc\mijndb\db.mdb" maar dit zal je even moet uitzoeken.

ODBC weet ik eigenlijk niet zeker, maar ik vermoed wel eigenlijk dat dat wel ondersteunt wordt.

In het slechte geval moet je gaan werken een soort van webservices die je met http kan aanroepen en die je een xml bestand teruggeeft waar je data instaat, maar kijk eerst maar eens verder want het moet makkelijker kunnen :)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Hoi bruinsmm, en welkom op GoT ;)

Je vraagt ons om je een hoop info te vertellen over PocketPC development die allemaal via de gangbare kanalen sneller en overzichtelijker beschikbaar is. GoT is geen handige omgeving die snel losse vragen kan beantwoorden, daar is Google voor. Lees ook even de P&W FAQ - Het FAQ/Beleid topic door zodat je een beetje weet hoe het hier reilt en zeilt. O-)

Omdat je op zich wel interessante info vraagt waar ik zelf ook veel mee bezig ben geweest heb ik wel wat interessant leesvoer voor je:
http://www.microsoft.com/...per/downloads/default.asp

Op deze pagina kun je alle Embedded Visual Tools downen, en vergeet de Pocket PC Platform SDK niet. Die bevat alle beschikbare info over PocketPC, inclusief alles wat je wilt weten over ODBC en andere databases. :9

Veel postplezier op GoT :)

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.