Toon posts:

MIDI naar WAV converter

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Damn, naar een uur zoeken nog steeds nix.

De titel is denk ik al wel duidelijk. Ik zoek een GRATIZ progje om Midi files te converteren naar WAV (of MP3).

Wie kan mij helpen?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nog geen 5 seconden zoeken op google :{

http://download.com.com/3...ml?qt=MIDI2WAV&tg=dl-2001

C:\>_

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

WinAmp perhaps? Gewoon MIDI afspelen met de DiskWriter plugin.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
hah..hah ;) DOh denk je dat ik naar een uur zoeken daar al niet geweest ben? Met dat progje kan je nix omdat het een trial is. BTW wel bedankt voor het zoeken :)

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 20:59:
hah..hah ;) DOh denk je dat ik naar een uur zoeken daar al niet geweest ben? Met dat progje kan je nix omdat het een trial is. BTW wel bedankt voor het zoeken :)
Je kan er echt wel mee converten, al is het 10 sec.... maar als ik al 'iets' vind binnen zo'n korte tijd, dan is het echt geen uren werk om een goeie te vinden hoor :)

edit: ik post geen directe link vanuit google omdat ik zo niet kan zien welke sites hier gepost mogen worden en welke niet.

http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

zat te vinden iig

[ Voor 24% gewijzigd door Vinnie op 16-06-2003 21:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus...............nee, daarom heb ik nu nog nix.

BTW, WAV naar MIDI is wel makkelijk te vinden maar niet andersom :(

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 21:06 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-08 18:44
Met een sblive gewoon midi afspelen, en met een proggie "What-u-hear" opnemen ;)

sim-pel....

gooi maar een url naar 't midi file, dan zet ik 'm wel om naar MP3.

Als je iemand kan vinden met een synthesizer is het nog mooier, die heeft toch ff een stuk betere sounds dan een sblive, maar goed, dat is iig al iets.

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

WAV naar MIDI lijkt mij trouwens zo goed als onmogelijk, tenzij je afwijkt van de GM of GS standaard. MIDI naar WAV is een stuk eenvoudiger en is met WinAmp zeer gemakkelijk te doen. Waarom probeer je dat niet? Gewoon je MIDI-files inladen in Winamp, dan in Options als output de Disk Writer plug-in kiezen en je kunt de boel afspelen. Desgewenst kun je on-the-fly alles omzetten naar MP3, wat wil je nog meer?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op 16 June 2003 @ 21:08:
Met een sblive gewoon midi afspelen, en met een proggie "What-u-hear" opnemen ;)

sim-pel....

gooi maar een url naar 't midi file, dan zet ik 'm wel om naar MP3.

Als je iemand kan vinden met een synthesizer is het nog mooier, die heeft toch ff een stuk betere sounds dan een sblive, maar goed, dat is iig al iets.
Bedoel je een realtime recorder ofzo :?

• Vinnie
  • Niet online
Wave naar MIDI kan vrijwel niet. Wave is een golfje die in een bestand wordt opgeslagen. MIDI is een bestand is een soort van 'notenbalk'boek erin die uiteindelijk door de geluidskaart zelf wordt afgespeeld(de zogenaamde piano+pianist).

Maar zeg eens wat je allemaal hebt gedaan, want we kunnen hier echt niet zien welke moeite je allemaal heb gedaan en hoe/waar je gezocht hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon alles downloaden en proberen te cracken ;) Ik heb geprobeerd om MIDI2WAV Recorder te cracken maar helaas :(

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 21:13:
Gewoon alles downloaden en proberen te cracken ;) Ik heb geprobeerd om MIDI2WAV Recorder te cracken maar helaas :(
cracken... da's buiten GoT om, kun je beter hier niet over beginnen ;)

Anyway: wat ik bedoelde: Een SBLive bied de mogelijkheid om gewoon simpelweg op te nemen wat je hoort.

maw: Speel het miditje af, en neem dat geluid gewoon op als mp3, en klaar.

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op 16 June 2003 @ 21:20:
[...]

cracken... da's buiten GoT om, kun je beter hier niet over beginnen ;)

Anyway: wat ik bedoelde: Een SBLive bied de mogelijkheid om gewoon simpelweg op te nemen wat je hoort.

maw: Speel het miditje af, en neem dat geluid gewoon op als mp3, en klaar.
Ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb dan een vraagje. ik heb idd een Live 5.1 kaart met allerlei software. Zou je kunnen zeggen wel progje ik dan kan gebruiken?

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 21:22:
[...]

Ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb dan een vraagje. ik heb idd een Live 5.1 kaart met allerlei software. Zou je kunnen zeggen wel progje ik dan kan gebruiken?
Willekeurige recorder. Gebruik zelf altijd Cooledit. Ook de demo kan je al mee af zelfs.

En dan bij opnameregeling gewoon "WHAT U HEAR" selecteren.

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Met de Audiocenter kun je de soundfonts inladen (soundfont manager heet dat geloof ik). Als goed is staat in de directory van de Creative software een soundfont van 8MB. Anders kun je kijken of deze op de CD staat of misschien bij Creative te downloaden is. Met deze soundfont krijg je een best acceptabele kwaliteit.

Je kunt nu twee dingen doen om het om te zetten. Of je gebruikt mijn methode met Winamp, of je gebruikt de "What-u-hear" methode. Winamp methode staat in m'n vorige post beschreven.

Met de What-u-hear methode heb je een programma nodig die kan opnemen. Dat wordt dus ff zoeken naar een programma dat dat kan, als je dat nog niet hebt :). Op dan op te nemen klik je op het speakertje in je systray. Kies dan Options -> Properties -> Recording en zorg ervoor dat "What-u-hear" aangevinkt staat. Druk dan op OK. Plaats een vinkje onder What-u-hear in de volume control. Hierna start je het opnamen programma en dan de afspeler. Als de MIDI dan afgelopen is stop je het opname programma en sla je het op. Ziehier: je MIDI is omgezet in WAV.

Nu moet je voor het rest zelf maar uit zoeken, want ik denk dat het met de informatie die hier boven staat het gewoon moet lukken.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 19:58
aan cracks doen we niet op GoT

En een geluidje opnemen is wel één van de eenvoudigste dingen die je kan doen met een PC. Zie de bovenstaande tips over winamp :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.