[Posix programma]

Pagina: 1
Acties:

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:18
Nadat we op onze open FTP public mapjes hebben gekregen zoals die irri "com1" mapjes gemaakt. Nu heb ik op de MS site gelezen dat je daar een Posix programma voor nodig hebt.

Nu heb al de GoT search gebruikt en effe geGoogelt maar niks gevonden.

Weet iemand een Posix programma wat onder Windows 2000/ XP werkt?

BVD :)

[ Voor 11% gewijzigd door Movinghead op 16-06-2003 20:58 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

voor XP mag je Services for Unix kopen bij MS.

Win2k is gelukkig makkelijk, daar kun je de Posix Tools van de win2k Pro Resource Kit gebruiken.
rm enzo, rmdir, dat soort zooi.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je bent gehacked?

Ga dan snel je PC herinstalleren. Een gehackte doos opnieuw gebruiken als je al aangetoont hebt duidelijk niet over de kennis te beschikken om je server te beveiligen, is echt veel te risicovol. Niet alleen voor jezelf, maar juist ook voor de andere mensen waarmee jij het netwerk (internet) deelt. Dus, doe iedereen een plezier, backup en ga herinstalleren.

• Movinghead
BackSlash32 schreef op 16 June 2003 @ 20:54:
voor XP mag je Services for Unix kopen bij MS.

Win2k is gelukkig makkelijk, daar kun je de Posix Tools van de win2k Pro Resource Kit gebruiken.
rm enzo, rmdir, dat soort zooi.
Dat had ik gelezen op de MS Site nu heb ik hier de resource kit op mijn cd staan maar niet rm tools etc.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tja, niks aan elevator toe te voegen :+

posix dir, tools dir. op je RK CD

[ Voor 47% gewijzigd door alt-92 op 16-06-2003 20:59 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Movinghead
elevator schreef op 16 June 2003 @ 20:56:
Je bent gehacked?

Ga dan snel je PC herinstalleren. Een gehackte doos opnieuw gebruiken als je al aangetoont hebt duidelijk niet over de kennis te beschikken om je server te beveiligen, is echt veel te risicovol. Niet alleen voor jezelf, maar juist ook voor de andere mensen waarmee jij het netwerk (internet) deelt. Dus, doe iedereen een plezier, backup en ga herinstalleren.
Nou niet gehackt het was de bedoeling dat de FTP public moest zijn. We weten hoe we het moeten beveiligen maar om voor iedereen accounts te maken is wat lastig (is inmiddels al wel gebeurt) Dus niet echt gehackt men heeft geprobeerd een pubje te bouwen.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

O, en jij weet nu met 100% zekerheid te zeggen dat er NIKS anders is gedaan?

Heb je zo'n blind vertrouwen?

• elevator
  • Niet online

elevator

Movinghead schreef op 16 juni 2003 @ 21:00:
Nou niet gehackt het was de bedoeling dat de FTP public moest zijn. We weten hoe we het moeten beveiligen maar om voor iedereen accounts te maken is wat lastig (is inmiddels al wel gebeurt) Dus niet echt gehackt men heeft geprobeerd een pubje te bouwen.
Omdat je, voordat je deze ervaring rijker was, niet erg gelet hebt op je security, zou ik toch voor een reinstall kiezen.

• Movinghead
BackSlash32 schreef op 16 June 2003 @ 20:57:
Tja, niks aan elevator toe te voegen :+

posix dir, tools dir. op je RK CD
Zijn dat niet de tools die op de cd staan van windows 2000 praat je over een aparte cd? Zoja kan ik ze bij MS downloaden?

Reinstall is geen optie

[ Voor 5% gewijzigd door Movinghead op 16-06-2003 21:04 ]

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 14:39
Movinghead schreef op 16 June 2003 @ 21:03:
[...]

Zijn dat niet de tools die op de cd staan van windows 2000 praat je over een aparte cd? Zoja kan ik ze bij MS downloaden?

Reinstall is geen optie
Reinstall is geen optie? Je kan de server niet even backuppen en een verse install doen zodat je zeker weet dat niet de halve wereld op jouw server mee kan kijken? Sorry hoor, maar |:(

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Reinstall is ALTIJD een optie, en vaak de ENIGE manier om zeker te zijn dat je MIJ niet lastig valt met jouw zombie.

Ik heb het inderdaad over de RK CD, niet over de Support Tools van je win2k CD.

[ Voor 27% gewijzigd door alt-92 op 16-06-2003 21:07 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Als een reinstall geen optie is, hoort je server niet aan internet te hangen. Alles wat op internet hangt, moet 'vandaal' bestendig zijn, en dus binnen korte tijd opnieuw opgezet kunnen worden (zeer frequente backups in de orde van elke 30 minuten bv).

Vraag het anders even aan Julia

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

MikeN schreef op 16 June 2003 @ 21:05:
[...]

Reinstall is geen optie? Je kan de server niet even backuppen en een verse install doen zodat je zeker weet dat niet de halve wereld op jouw server mee kan kijken? Sorry hoor, maar |:(
als die server zo cruciaal is moet je er niet op moeten experienteren.
maar leker op een testservertje (met een image ? )

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 16-06-2003 21:12 ]

Iperf

• Movinghead
de ftp staat op een andere disk dus kan de disk wel formateren

• CyeZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:15

CyeZ

Vroem vroem!!!

En wie kan jou garanderen dat er op de andere disk(s) niets is veranderd als mensen eenmaal schrijfrechten op je bak hebben gehad?

[18:54] <Prammenhanger> |HunterPro|eet
[18:55] <Prammenhanger> lijkt best op
[18:55] <Prammenhanger> |HunterProFeet

• Movinghead
ze hadden alleen write rechten op de ftp share.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 14:39
Om nog even een post te herhalen :+
elevator schreef op 16 June 2003 @ 21:03:
[...]

Omdat je, voordat je deze ervaring rijker was, niet erg gelet hebt op je security, zou ik toch voor een reinstall kiezen.
Pagina: 1