[slackware 9] webmin vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als ik webmin (noarch rpm) wil installeren krijg ik de melding dat /usr/bin/perl en /bin/sh nodig zijn.

Deze staan er wel degelijk alleen in een andere kleur en met een apestaartje erachter.
Kan het zijn dat er meer rechten aan deze files gegeven moeten worden?

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Webmin source gebruiken?

• ViNyL
  • Niet online
hmm ok zal ik eens proberen dan....kan zijn dat er inderdaad wat dingen anders zitten ofzo op mijn systeem?

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

ViNyL schreef op 16 June 2003 @ 21:00:
hmm ok zal ik eens proberen dan....kan zijn dat er inderdaad wat dingen anders zitten ofzo op mijn systeem?
Veel van RPM weet ik niet, het laatste dat ik het gebruikt heb was op een RedHat 6.1 machinetje ofzo. Maar als je RPM's wil gebruiken gebruik dan geen slackware ofzo (of andersom) :).

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
ViNyL schreef op 16 June 2003 @ 20:45:
Deze staan er wel degelijk alleen in een andere kleur en met een apestaartje erachter.
Dit komt omdat het links zijn naar andere bestanden.

Waarom zou je uberhaupt een rpm op slackware willen installeren? Gewoon lekker de source compilen. :)

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

• BoZ_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-10-2020
"een andere kleur en met een apestaartje" zal waarschijnlijk een symlink zijn, ls -l om dat te controleren.
Dit zou trouwens niets moeten uitmaken voor webmin...

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

dat zijn waarschijnlijk symlinks, met ls -l zie je waar die naar verwijzen.
Je kan zoals powerspoon zegt idd de 'source' versie gebruiken, die installeert zichzelf zo'n beetje.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 09:21

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
en anders geforceerd installen met --no-deps

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• ViNyL
  • Niet online
Ok dank allen, ik zal de boel wel eens vanuit source compilen...Weet ik ook weer dat die "@" achter een bestand een symlink is :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14
Mja goed, zelf ietsje meer proberen mag ook wel.

Deze kan nu denk ik wel dicht, als er nog meer problemen zijn, dan graag een duidelijk topic erover met specifieke info over wat er mis gaat :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.