Toon posts:

[dhtml + css] ie vaagheden (idiote render)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een dhtml menubar aan het ontwikkelen en daarmee kom ik op het probleem dat het beste te zien is door hier even te kijken:

http://www.rikkertkoppes.com/neptune/menubar.htm

het gaat om de borders van de submenutjes die ik hier even rood blauw (ik vond dat rood te lelijk) heb gemaakt. Als je voorzichtig met je muis over de balk heen en weer beweegt zie je dat de borders af en toe niet conpleet gerenderd worden. Om precies te zijn: aan de linker kant rendert ie tot de hoogte van het submenu waar je net vandaan komt.

Een idee is dat het wat te maken zou kunnen hebben met de scope van een of andere variabele, maar daar kan ik toch ook niks vreemds in vinden.

de source is hier te vinden (in de html staat niet echt iets interessants)

http://www.rikkertkoppes.com/neptune/menubar.js

Ik werk hier op een windows 98 ie6 machine. Het menu werkt effe niet in moz, die heeft problemen met m'n regex, maar ik had het effe getest en daar werkte het wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 23:10 ]

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:12

Creesch

bla bla!

zal ik je eens een geheimpje vertellen? in mozilla firebird doet ie het helmaal niet ... :|

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:43
mophor
Het menu werkt effe niet in moz, die heeft problemen met m'n regex, maar ik had het effe getest en daar werkte het wel.
offtopic:
Mozilla heeft dezelfde renderengine als Firebird, is dat dan niet toevallig?...

Skat! Skat! Skat!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:12

Creesch

bla bla!

coubertin119 schreef op 16 juni 2003 @ 20:57:
[...]

offtopic:
Mozilla heeft dezelfde renderengine als Firebird, is dat dan niet toevallig?...
woeps overheen gelezen |:( |:(

Verwijderd

Topicstarter
voorzichtig kickje :D
in Mozilla doet ie zoals gezegd niks, en dat verwacht ik eigenlijk ook in alle andere browsers dan ie (niet getest), maar da's ook het probleem niet. Ik verwacht ook wel dat dit border probleem een ieonly probleem zal zijn

Verwijderd

Bij mij gebeurt het maar zelden en als ik de muis 1px opschuif dan corrigeert ie zich gewoon weer. Maar volgens mij is dit gewoon een IE fout. Het script is volgens mij oke.

Verwijderd

Bij mij doet ie het prima in IE5.0. IE6 heb ik nog niet getest.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 14:29:
Bij mij doet ie het prima in IE5.0. IE6 heb ik nog niet getest.
IE6 lijkt het goed te gaan, maar als je normaal / rustig langs de menus gaat, dan gebeurt het idd weleens dat het lijntje niet volledig wordt gerenderd. Maar beweeg je je muis op je sub-menu, dan rendert IE de lijn wel verder.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Ik heb hier hetzelfde probleem. (ie6 @ winxp)

Wat wel frappant is, is dat de rendering van de border pas compleet gebeurt als je met je muis over een onderstreepte letter heen gaat (een ander element dus) mouseout?. Ik kan zo 1,2,3 niet zien waar dat aan ligt, maar misschien kun je d'r iets mee :)

[ Voor 3% gewijzigd door drm op 18-06-2003 14:36 ]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
Even een plaatje ter verduidelijking (tenminste ik denk dat dit is wat topicstarter bedoelt):

Afbeeldingslocatie: http://mcviruss.nl/got/mophorincompleteborder.jpg

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

IE6 Win98 heeft ook problemen, ik krijg ook halve gerenderde borders.

Trouwens, als ik die pagina niet maximaliseer kan ik hem helemaal niet goed zien, ik zie dan alleen de onderste helft van de tekst "het een en ander".

Verwijderd

Topicstarter
da's inderdaad wat er gebeurt ja, en het is idd zo dat de border compleet wordt gerendert als je over die onderstreping gaat, of in het algemeen als je het a-element verlaat.

Als ik position: relative in m'n grote div zet (#testArea) ipv absolute, doet ie het wel goed :?
Begint erg op een bug te lijken...

@André: da's omdat ie onderaan is uitgelijnt en 400px hoog, doet verder niet zo ter zake eigenlijk

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 14:58 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Als ik in de inline stylesheet bij de div.submenu een height zet, doet hij het alleen wanneer je voor de eerste keer op het submenu komt het niet goed, daarna wel. RAAR
Pagina: 1