[Slackware9] Bij booten error

Pagina: 1
Acties:

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:05

duderuud

Sliden is koel

Topicstarter
[Ik ben een newbie]

Tijdens booten van mijn Slackware 9.0 krijg ik een aantal errors (dit is ongeveer gelijk gekomen na het plaatsen van een Intel Pro 1000 kaart).

Dit is onder andere de errorcode die ik krijg:

(tijdens booten:)
I810_rng.0.gz no such device (error bij insmod)

(dmesg geeft aan:)
eth1: Intel(R) PRO/1000 Network Connection
i810 TCO timer, v0.05: timer margin: 30 sec (0x0860) (nowayout=0)
i810_rng: RNG not detected

Heb al geprobeerd allerlei bios-instellingen aan ter passen, maar het heeft allemaal geen nut.
Iemand een idee?

Motor-Forum.nl

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Welke kernel gebruik je ? Het lijkt me dat de driver voor die kaart niet goed werkt.

Probeer eens een 2.4.21 kernel, die is nieuw en ondersteunt je (nieuwe) Ipro 1000 waarschijnlijk wel goed. Dan moet je gewoon in /etc/rc.d/rc.modules het juiste moduletje ontcommenten om hem te laten werken.

Apart sa, werkt je netwerk wel ? Wat zegt ifconfig ?

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik zou als newbie geen Slackware gebruiken. Porbeer Mandrake, RedHat of SuSe eens zou ik zeggen. ;)

Jouw 'probleem'.
Slackware draait /etc/rc.d/rc.hotplug bij het opstarten om het een en ander te initialiseren.

Het meeste was bij mij niet nodig dus ik heb:
code:
1
chmod -x /etc/rc.d/rc.hotplug

gedaan, ff module voor soundblaster laden en alles werkte weer ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Alain op 16-06-2003 20:43 ]

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:05

duderuud

Sliden is koel

Topicstarter
Gebruik de 2.4.20 kernel.

Ik heb een php-tooltje, die geeft de kaart wel aan (eth1), maar als ik met ifconfig een ip-adres wil 'assignen', dan lukt dat weer niet.

Nieuwe kernel vind ik nu nog wat te link...even afwachten nog.

Motor-Forum.nl

• BoZ_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-10-2020
RNG is trouwens random number generator dacht ik, zou ergens in je kernelconfig moeten staan.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Duderuud schreef op 16 June 2003 @ 20:33:
(tijdens booten:)
I810_rng.0.gz no such device (error bij insmod)

(dmesg geeft aan:)
eth1: Intel(R) PRO/1000 Network Connection
i810 TCO timer, v0.05: timer margin: 30 sec (0x0860) (nowayout=0)
i810_rng: RNG not detected
Dat zijn wat meldingen ja, maar mag ik vragen wat het probleem is? Werkt je netwerkkaart of niet? Zo nee, waar gaat het fout?

Verwijderd

De i810 foutmeldingen hebben te maken met het moederbord, niet met de netwerkkaart... Waarschijnlijk heb je dus ofwel de Random Number Generator uit staan (weet niet zeker of dat kan) of je hebt mischien geen 810 chipset. In ieder geval kun je deze in de kernel configuratie uitzetten. Ik geloof dat ie onder 'character devices' zit, even uit mijn hoofd.

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 19:51
Verwijderd schreef op 17 juni 2003 @ 10:50:
De i810 foutmeldingen hebben te maken met het moederbord, niet met de netwerkkaart... Waarschijnlijk heb je dus ofwel de Random Number Generator uit staan (weet niet zeker of dat kan) of je hebt mischien geen 810 chipset. In ieder geval kun je deze in de kernel configuratie uitzetten. Ik geloof dat ie onder 'character devices' zit, even uit mijn hoofd.
Een ook al staat deze wel aan, maar heeft de gebruiker deze chipset niet, dan nog zal het geen kwaad kunnen :) (het enige is misschien een paar k's bovenop je kernel-grootte (en dus heeeeel ietsje snelheid) maarja wie kan dat nou nog wat schelen ;))

Rookworst zonder R is ook worst.

Pagina: 1