[Orange] SPAMt

Pagina: 1
Acties:

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-11 14:42

qless

...vraag maar...

Topicstarter
Ik heb een tijdje terug een abo genomen bij orange (ex dutchtone). Dit is een gewoon betaald abo...
Echter bij het inschrijven heeft de helpdesk medewerker een van mijn initalen verkeerd gespeld (T ipv P), en laat ik nu ineens reclame van Visa krijgen op die foutieve naam (die ik nog nooit ergens gebruikt heb!)

Dus Orange verkoopt mijn gegevens aan derde!

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 11:26

Korakal

Up up up!

qless schreef op 16 juni 2003 @ 20:31:
Ik heb een tijdje terug een abo genomen bij orange (ex dutchtone). Dit is een gewoon betaald abo...
Echter bij het inschrijven heeft de helpdesk medewerker een van mijn initalen verkeerd gespeld (T ipv P), en laat ik nu ineens reclame van Visa krijgen op die foutieve naam (die ik nog nooit ergens gebruikt heb!)

Dus Orange verkoopt mijn gegevens aan derde!
Check je algemene voorwaarden, daarin staat of ze de gegevens mogen doorgeven aan derden.
Het kan overigens ook zo zijn dat Visa de directory listing/telefoonboek van Orange heeft geraadpleegd voor de gegevens.

• qless
  • Laatst online: 18-11 14:42

qless

...vraag maar...

Topicstarter
Ik sta iedergeval niet in het telefoonboek dus dat kan al niet

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• Korakal

Korakal

Up up up!

qless schreef op 16 juni 2003 @ 20:34:
Ik sta iedergeval niet in het telefoonboek dus dat kan al niet
nee, niet in het KPN-dikke-boek-met-thuisnummers
Maar iedere provider heeft ook een eigen 'telefoonboek', dat bijvoorbeeld gebruikt wordt als je de nummer-info dienst van die provider belt. Maar ook op telefoonnummer-CD's zoals Denda altijd uitbracht. Meestal geldt: als je niet expliciet hebt aangegeven dat je geheim wilt blijven, kom je erin te staan.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Bij Ben/T-Mobile kan je er ook voor kiezen WEL bij KPN bekend te staan dan kon je nog kiezen op de papiere/CD en/of de bel versie, daar is nog niet zo gek lang geleden een mailing over gezonden naar de abbonees. Die wel ingevuld?

Breek je nek voorzichtig

• Korakal

Korakal

Up up up!

The_PyroPath schreef op 16 juni 2003 @ 21:14:
Bij Ben/T-Mobile kan je er ook voor kiezen WEL bij KPN bekend te staan dan kon je nog kiezen op de papiere/CD en/of de bel versie, daar is nog niet zo gek lang geleden een mailing over gezonden naar de abbonees. Die wel ingevuld?
:z we hebben het hier over Orange 8)7

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

ik heb allang dutchtone en nu orange dan, maar nog nooit reclame gehad ofzo...
als je kpn of o2 hebt kom je wel in het telefoonboek, staat wel dat ze dat doen, maar niet echt duidelijk dacht ik.

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:38

jep

Ik krijg nooit reclame op mijn naam, dus misschien verkopen ze alleen mensen door met een bepaald betalingspatroon ofzo?

• Korakal

Korakal

Up up up!

Ok, ik heb het even opgezocht:
11.2 Orange verwerkt de persoonsgegevens van de Klant voor de volgende doeleinden:
d. verstrekking aan derden van correspondentiegegevens voor direct marketing-doeleinden, tenzij Orange daarvoor geen toestemming van de Klant (meer) heeft;
Het staat dus, zoals ik al aangaf, in de algemene voorwaarden.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Ik heb er ook geen last van, terwijl ik wel een Orange-abo heb. Misschien wordt gestraft omdat je naam verkeerd gespeld is. ;)

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Misschien is hij kredietwaardiger :D

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

tenzij Orange daarvoor geen toestemming van de Klant (meer) heeft
Hebben ze dat dan, of ga je hier automatisch mee akkoord zodra je een abbonement afneemt :?

lijkt me overigens wel als het in de AV staat

[ Voor 13% gewijzigd door Glashelder op 17-06-2003 17:33 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Korakal

Korakal

Up up up!

dual-zip schreef op 17 juni 2003 @ 17:31:
[...]

Hebben ze dat dan, of ga je hier automatisch mee akkoord zodra je een abbonement afneemt :?

lijkt me overigens wel als het in de AV staat
Lijkt me duidelijk toch?
Ze hebben dus automatisch een akkoord, omdat je akkoord gaat met de Algemene Voorwaarden. Je zult dus expliciet moeten aangeven dat je hier NIET mee akkoord gaat.

Verwijderd

Korakal schreef op 17 June 2003 @ 17:28:
Ok, ik heb het even opgezocht:

[...]

Het staat dus, zoals ik al aangaf, in de algemene voorwaarden.
Dit lijkt me juridisch toch niet in de haak.
Bij tekenen van het contract moeten ze je op iets dergelijks wijzen en je dus een keuze geven.
Als ze dat niet doen, zit Orange fout.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 17:38:
[...]

Dit lijkt me juridisch toch niet in de haak.
Bij tekenen van het contract moeten ze je op iets dergelijks wijzen en je dus een keuze geven.
Als ze dat niet doen, zit Orange fout.
Nee hoor, als je tekent ga je akkoord met de algemene voorwaarden. Dat staat boven de ondertekening. Dat de meeste mensen de algemene voorwaarden niet lezen voor ze hun handtekening zetten is hun probleem.
Bovendien krijg je de keuze om wel of niet post te ontvangen van andere bedrijven tijdens een online activatie.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1