Binnenkort gaan we, ik en collega, (op het gemeentehuis) san implementeren. Nu is alleen de dilemma, zal het FC San worden of iscsi san? FC is al beproefd,maar veel duurder dan iscsi. Dus om niet op de verkeerde in te steken is het van belang om de juiste keuze te maken. Gaan het zelf met novell 6.5 integreren en die raden iscsi san aan dus..... Iemand ervaring reeds met iscsi san en hoe bevalt het en wat zijn de ervaringen ermee. En welke merken cq types van switches gebruiken jullie bij fc san?
Verwijderd
Ik heb zelf (nog) geen SAN ervaringen maar, Novell NetWare 6.5 is nog niet uit. En aan iSCSI wordt nog gebouwd/verbouwd. Dus als je een stabiele omgeving wilt neer zetten zal ik voorlopig voor een traditioneel Fiber Channel SAN gaan.
En ik zou wachten met NetWare 6.5 tot SP1a uit is
En ik zou wachten met NetWare 6.5 tot SP1a uit is
Verwijderd
Kijk in de C't van deze maand (nederlandse uitgave). Hierin staat een compleet artikel in met een tabelletje waarin de verschillende mogelijkheden op een aantal aspecten beoordeeld worden...
Wij hebben een SAN 1000.
Met Novell en Microsoft HBA`s van HP. Dit alles op een San Switch met 12 Glaspoorten uit m`n hoofd.
Met Novell en Microsoft HBA`s van HP. Dit alles op een San Switch met 12 Glaspoorten uit m`n hoofd.
Verwijderd
denk dat je een Modular San Array 1000 bedoelt, met een 16 ports sanswitch en Qlogic FCA`s voor Novell (FCA2210/14) en Emulex FCA`s voor NT/2000raymonvdm schreef op 21 June 2003 @ 22:44:
Wij hebben een SAN 1000.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 22:53 ]
Heb zelf al een aantal SAN implementaties gedaan bij gemeentes, en dit was bijna altijd op basis van een hp (brocade oem) switch in combinatie met een VA7100/VA7400 van HP. Werkt prima!
Me Tarzan, U nix!
Verwijderd
Hebben wat systemen geleverd bij een klant. Daar maakten we gebruik van Dell Powervault 660F machines met dual Fibre Channel en 512Mb Raid per controller. Dat werkt uitstekend. De powervault is met Qlogic kaarten gekoppeld aan de servers. Ik zou altijd voor FC gaan.
Pagina: 1