Toon posts:

chip automaat, software nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gister van een kennis een chip-automaat gehad voor aan mn pc.

de QV-35 (v 2.41) van Quality Equipment www.quality-equipment.nl

Afbeeldingslocatie: http://www.quality-equipment.nl/Images/Prod/QV35_small.jpg

die gebruikten ze als betaalsysteem bij de kantine van het bedrijf waar hij werkt, maar werd weggedaan.

Ik wil hem gebruiken om een soort uitleen bestand aan te maken, omdat ik wel 'ns dvd-tjes enzo aan vrienden uitleen.

Probleem is dus dat ik noch de software, noch de drivers heb van dit ding en dat ik die niet van die site kan downloaden omdat daar een password voor nodig is.... :(

wie kan me helpen?

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
Quality Equipment kan je daar zeker bij helpen. Let op, ze zijn helemaal niet zo scheutig met informatie. Je zult er flink je best voor moeten doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet eens zeker of dit ding wel met een pc kan communiceren, er zit wel een RJ45 plug aan maar op hun website heeft QE het over vreemde, voor mij onbekende protocollen. Misschien kan zon ding alleen wel aan een kassa ofzo ???

Maar jij denkt dat ik ze gewoon kan mailen en de software kan vragen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 21:17:
Ik weet niet eens zeker of dit ding wel met een pc kan communiceren, er zit wel een RJ45 plug aan maar op hun website heeft QE het over vreemde, voor mij onbekende protocollen. Misschien kan zon ding alleen wel aan een kassa ofzo ???

Maar jij denkt dat ik ze gewoon kan mailen en de software kan vragen.
Weet je wel niet wat je met zo'n pasje kan?
Met die software kun je dus ongelimiteerd
dingen betalen op je werk, dus zo'n
bedrijf geeft die software echt niet weg zomaar.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat dacht ik ook al ja, gaat dus niks worden, misschien sloop ik het backlit LCD er dan wel uit voor iets cools :)

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:09

LauPro

Prof Mierenneuke®

Mwa niet té negatief. Volgens mij zit er een (encrypted) COM-poort aan (die RJ45 connector) die je met de juiste software kan aansturen. En die software die krijg je wel van dat bedrijf (neem ik aan), het zal hen geen drol uitmaken aan wie ze die support geven, jij hebt immers hun product.

Maarja dan moet je wel kunnen proggen ;). Conrad heeft overigens voor een lage prijs kant een klare systemen (< 100 euro als ik mij niet vergis, en dus ook met registratiesoftware).

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

ik weet het wel zeker ( destijds Fl. 59 betaald als ik me niet vergis):
de Towitoko Chipdrive developper pack, en handypack pro (gericht op sim-kaartjes)
Ze bestaan nu in USB-versie (ik heb de com-poortversies)

(op de site: chipdrive smartpack 119 euro Artikelnr.: 968137 - 8A
)

Je vindt ze door te zoeken op "chipdrive packs"

[ Voor 33% gewijzigd door Brothar op 17-06-2003 00:14 ]

eagle

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

dat wordt mooi je chippie met wat extra euro's updaten >:)

specs

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
executor schreef op 17 juni 2003 @ 02:00:
dat wordt mooi je chippie met wat extra euro's updaten >:)
*zucht* Je saldo staat gewoon centraal geregistreerd hoor :) Ze zijn niet gek bij de bank.

[ Voor 9% gewijzigd door Bigs op 17-06-2003 02:15 ]

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:13
Het is een afwaardeer-systeem, dus het tegoed, de punten of het aantal printjes wat er op staat wordt gewoon minder. Als het gaat om te betalen moet je de verzamelde centjes via InterPay op je rekening laten zetten, maar dan moet je wel bij ze aangemeld zijn. Dat gaat zo dus niet werken.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Bigs schreef op 17 June 2003 @ 02:15:
[...]

*zucht* Je saldo staat gewoon centraal geregistreerd hoor :) Ze zijn niet gek bij de bank.
duh, is ook maar geintje, en ook al werd het niet geregistreed. valt ook niet op ofzo, dat jij dure dingen gaat halen met een chipkaartje ;)

specs

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Als die kennis je aan een wachtwoord ofzo zou kunnen helpen kan je er vast wel iets voor doen... Maar ik vrees dat je geen sourcecode's e.d. zal krijgen... Dan zou je open-source apps op de markt kunnen brengen en hun apps onderuitschoffelen...

Deze plek is te koop.

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
als je het betalingsverkeer in wilt moet je je laten certificeren door CCV en Interpay.

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
stel dat die waardes gecodeerd zijn
en jij wilt gratis cola opschool
dan zet je er 20 euro op
kopieert 100% inhoud van die chip
geeft uit
en als je geld op is zet je de backup terug :p

(oke dat werkt uiteraard niet wegens codering enzo maar toch :p fantaseren mag ook)

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 22:47

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Bigs schreef op 17 June 2003 @ 02:15:
[...]

De bank mag dan misschien bijhouden hoeveel er op jouw chipknip staat, als je ergens met je chip betaald, vind er zeker geen comtrole met de bank plaats (anders zou er geen voordeel boven de pinpas zijn). Daarom staat je chipsaldo dus gewoon op je chip. Als je erin zou slagen om je chipknip met saldo te back-uppen, en te restoren op je knip zonder saldo. Dan werkt dat gewoom. Uiteraard gaat het de bank wel opvallen dat er meer van die chip wordt afgehaald dan erop wordt gezet, maar ze kunnen die chip niet blokkeren. Dit soort geintjes moet je uiteraard niet met je eigen pas uithalen, maar dan zou je er best even mee weg kunnen komen.

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

Pagina: 1