dion_b schreef op 17 June 2003 @ 14:04:
Um, dit is een leuke discussie over de respectievelijke merites van verschillende voedingen, maar weten we zeker dat het aan de voeding ligt
Het moederbord geeft een veel te hoog getal aan bij de +3.3V lijn, maar klopt de meting wel
GHOst, heb je met een multimeter bij de ATX connector het verschil tussen de oranje en de zwarte draden gemeten? Als dat verschil overeenkomt met die 3.90V in BIOS heb je een brakke voeding, maar is dat gewoon 3.3V, dan ligt het aan je mobo

Jip precies.
Heb zelf een keer mijn hardware monitor van een mainboard opgeblazen (vraag me niet hoe, denkelijk statische electriciteit ofzo) in elk geval gaf die ook de meest vreemde voltages aan, alleen de vcore klopte nog.
Mainboard draait tot op de dag van vandaag nog 100% stabiel. (draait nu al bijna 2 jaar nonstop 24/7 als router/firewall/fileserver/ftpserver etc.)
Dus inderdaad ef voeding meten, komt daar echt 3.9V uit vervangen !!
Zoniet, kun je evt nog op je mainboard meten, en anders net doen alsof je neus bloed. 3.9V is alleen maar positief, kun je verder overclocken

En lijkt me sterk dat er iets defect raakt daardoor. Dus zolang alles stabiel draaid, who cares wat dat bios aangeeft.
[
Voor 15% gewijzigd door
KBDE op 18-06-2003 19:55
]