Toon posts:

Budget draaitafel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een draaitafel voor normaal platen af te spelen, dus geen DJ-shit.

De draaitafel moet wel redelijk goede kwaliteit zijn (in combinatie met mijn NAD receiver) en de speler moet een ingebouwde versterker hebben.

Zelf was ik uitgekomen op een van deze spelers:

Pioneer PL-990
Tecnhics BD-20
Technics BD-22

Zijn er mensen die ervaringen hebben met een van deze draaitafels, of een andere tip hebben, ik hoor het graag!!

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Sony PSJ serie heeft ingebouwde versterker, maar die zou ik niet in de categorie goede kwaleit zetten... hijs wel lekker budge (100-120 euro dacht ik).
Met de draaitafels die je hebt opgenoemd heb ik geen ervaring.

Maar wil je uiteindelijk een goeie draaitafel of een budget draaitafel?

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:25
Wat is budget? Pro-jekt maakt erg mooie draaftafels. En NAD heeft er zelf ook een.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Topicstarter
Budget is voor mij tot zo,n € 200,-

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 21:19
NAD = toch topmerk??? waarom dan budgettafel?? zou dan eerder ff doorsparen

Verwijderd

Topicstarter
MR_WAZOO schreef op 16 June 2003 @ 20:13:
NAD = toch topmerk??? waarom dan budgettafel?? zou dan eerder ff doorsparen
NAD is inderdaad een top merk, maar ik vind het onnodig om weer honderden guldens uit te geven aan een draaitafel, aangezien ik meer cd / sacd / dvd speel dan LP's

• Dr. Strangelove
Probeer eens een 2dehands Dual te vinden op hifi.nl.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je zou ook eens in tweedehands zaken kunnen kijken, de kwaliteit van draaitafels is vast nog wel iets verbeterd, maar als je een oude, direct aangedreven, platenspeler voorziet van een nieuwe naald ben je al bijna net zo ver :)

Kosten: 2e hands draaitafel -> eurotje of 20-200? Nieuwe naald, kan varieren van 10 tot 1000 euro, denk dat je er voor 50 euro al een zeer goede naald hebt :)

Enige waar je, imho, op moet letten is dat je niet zo'n snaarding koopt. Hoe je dat ziet? Heel simpel, til de metalen plaat waar de LP op moet liggen op, als er dan een elastiek wegschiet ( :+ ) had je een snaar aangedreven speler, als er enkel een pennetje uitsteekt waar de plaat op vast zat heb je een direct aangedreven ;)

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Als het toch niet om te dj'en is is er geen enkel probleem om een snare te nemen, deze geven meestal dat ietsje minder storing juist doordat de motor op een afstand zit van de rest. Bij DD zit de motor net onder de plaat.
Ik vind die TT van NAD heel stijvol maar als je dat niet wil betalen heb ik maar 1 tip voor je: zorg dat je een standaard headshell mount hebt. Op die manier ben je nog een beetje zeker dat je er de naald / cell op kan zetten die jij wil, want hoe je het ook draait of keert, de cell / naald bepaald de kwaliteit van je geluid, Ook geeft het je de zekerheid dat je later nog aan naalden kan komen.

You don't need eyes to see, you need vision

• Dr. Strangelove
Enige waar je, imho, op moet letten is dat je niet zo'n snaarding koopt. Hoe je dat ziet? Heel simpel, til de metalen plaat waar de LP op moet liggen op, als er dan een elastiek wegschiet ( ) had je een snaar aangedreven speler, als er enkel een pennetje uitsteekt waar de plaat op vast zat heb je een direct aangedreven
Eh, alle goede grammofoons zijn snaaraangedreven. Geen vibratie van de motor.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Met een berperkt budget zou ik eerder voor een tweedehands gaan. Mensen doen die dingen weg voor spotprijzen omdat ze vaak niet meer weten wat ze er mee moeten doen.

Kwestie van marktplaats aflopen en zelf uitzoeken welk van de aangeboden draaitafels voor jou wel of niet voldoet. :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dr. Strangelove schreef op 17 juni 2003 @ 00:47:
Eh, alle goede grammofoons zijn snaaraangedreven. Geen vibratie van de motor.
Humm, verkeerd onthouden dan :)

De snaar-versies waren, dacht ik juist weer minder vanwege slippen enzo.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
ACM schreef op 17 June 2003 @ 01:21:
[...]

Humm, verkeerd onthouden dan :)

De snaar-versies waren, dacht ik juist weer minder vanwege slippen enzo.
Maar dat maakt niet uit als je er niet mee gaat DJ'en... :)
Als je gewoon rustig je plaatje draait dan slipt ie niet

Verwijderd

2de hands..thorens td160..+/- 30 pleuro...

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik zou met name uitkijken naar een goed element met fatsoenlijke naald. Voor normaal gebruik kun je zo iedere (beetje fatsoenlijke) draaitafel nog wel geschikt maken.

de betaler vervuilt

Pagina: 1