Mysql synchroniseren

Pagina: 1
Acties:

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Ik heb een dedicated hosting, waar een forum op draait met zo'n 60mb database erachter. Omdat de mysql database wel eens "zomaar" wil verdwijnen (lees verwijderd), draai ik op mijn eigen computer een kopie van het forum en de database.

Nu vroeg ik mij af of er ook een soort van script/programma bestaat die 2 databases synchroniseert (backup-dbase updaten naar de orginele dbase) bestaat, die mij dus aardig wat tijd uit kan sparen. (backup van orgineel inlezen in mijn eigen computer, plus verwijderen van de oude kost heel wat tijd). In een keer 60mb laten inlezen op mijn computer resulteert na kleine 20 minuten in een volledige crash, dus moet ik die 60mb backup steeds in kleine stukjes hakken. Ik zou ook gewoon elke dag een backup kunnen draaien en mocht ie plat gaan, hem terug zetten, maar zo zit ik wel behoorlijk wat onnodige bandbreedte te verbruiken (60x7x30 = 12,6gb :( )

Google geeft mij slechts synchronisatie programma's tussne oracle, mysql etc, maar niet voor 2 mysql-databases onderling en mijn php kennis blijkt niet zover te rijken.

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 16-06-2003 19:50 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-09 23:07
Mysql ondersteund het repliceren van data. Echter je moet wel in de config van mysql kunnen rommelen, en vervolgens ook nog eens van buitenaf kunnen connecten naar die machine. Als jij op een shared hosting zit, dan kan je dat wel schudden vrees ik.

Andere optie is om een extra kolom aan elke tabel toe te voegen. Hierin schijf je weg of dit record nieuw of gewijzigd is na de laatste 'backup' nu backup je iedere zoveel uur alleen de wijzigingen. Vervolgens zet je dat vlaggetje weer op 0. Scheelt je een hoop bandbreedte

[ Voor 2% gewijzigd door vandijk op 16-06-2003 20:03 . Reden: typos ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 11:02
Doe eens zoeken naar mysqldump (of uitgebreider: MySQL database dump). Hit #2: Backing Up Your MySQL Databases With MySQLDump, maar ook de MySQL handleiding bevat zinnige informatie. Ik ga ervan uit dat je shell access hebt bij je provider.

[ Voor 11% gewijzigd door Soultaker op 16-06-2003 20:10 ]

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:12
idd met mysqldump:

dump database:
mysqldump --host=hierjehost.nl --user=USERname -p --databases DATABASE > backup.sql
inpakken:
bzip2 -zf backup.sql

en dan op je eigen pc
mysql
drop database DATABASE
source backup.sql

zo doe ik dat (en andersom zou het ook wel moeten werken)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
alvast bedankt voor de replies, ik heb meteen wat nagevraagd, ik heb dus klein foutje gemaakt ( :X ). Ik zit wel op een dedicated server, maar ik huur slechts een "deel" ervan, ik kan dus laten en doen wat ik wil, maar de eigenaar wil mij geen shell-acces geven.

Hij gaf mij de optie die ik zelf ook al deed, via de mysql admin (webinterface). Ik geloof dus dat er geen andere oplossing dus is..

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 14:38

curry684

left part of the evil twins

Synchronizeren en backuppen van databases is buiten ons straatje in P&W, dat hoort in SA zoals je hier kunt lezen: P&W FAQ - Installatie c.q. SA vragen

Kicked -> SA dus :)

Professionele website nodig?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
KarreMania schreef op 16 June 2003 @ 21:40:
alvast bedankt voor de replies, ik heb meteen wat nagevraagd, ik heb dus klein foutje gemaakt ( :X ). Ik zit wel op een dedicated server, maar ik huur slechts een "deel" ervan, ik kan dus laten en doen wat ik wil, maar de eigenaar wil mij geen shell-acces geven.

Hij gaf mij de optie die ik zelf ook al deed, via de mysql admin (webinterface). Ik geloof dus dat er geen andere oplossing dus is..
Wat de poster hierboven beweert is dat mysqldump ook gewoon remote uitgevoerd kan worden, je hoeft niet ingelogd te zijn op dezelfde machine als waar je mysql DB ook op staat. Als je op poort 3306 kunt connecten, kan je die DB ook leegtrekken.

Verwijderd

Ik weet niet hoor, maar een mysql database kan niet zomaar verdwijnen...? Verder kun je mysqldump via een cronjob laten lopen... Vraag anders even de eigenaar van die server of die dat voor je wil maken..... zoveel werk is dat niet.

Nogmaals, mysql databases verdwijnen niet zomaar, dan is er echt wat mis serverside.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 23:32 ]

• Yo-han
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:19

Yo-han

nope.

Er zijn bedrijven als emic die dit al helemaal uitgezocht hebben:

Emic Networks
info

Maar je kan natuurlijk ook gewoon aan je provider vragen of hij je db als master wil instellen (my.cnf file). FF een nummer geven en dat koppel je aan jouw pc die je inteld als slave.

Info op mysql.com:

Replicatie inplementatie
Replicatie algemeen

;)
vandijk schreef op 16 June 2003 @ 20:02:
Mysql ondersteund het repliceren van data. Echter je moet wel in de config van mysql kunnen rommelen, en vervolgens ook nog eens van buitenaf kunnen connecten naar die machine. Als jij op een shared hosting zit, dan kan je dat wel schudden vrees ik.

Andere optie is om een extra kolom aan elke tabel toe te voegen. Hierin schijf je weg of dit record nieuw of gewijzigd is na de laatste 'backup' nu backup je iedere zoveel uur alleen de wijzigingen. Vervolgens zet je dat vlaggetje weer op 0. Scheelt je een hoop bandbreedte
je kan idd ook steeds een deel van je binairy log importeren als je daar bij kan...

[ Voor 38% gewijzigd door Yo-han op 16-06-2003 23:51 ]

Pagina: 1