[OH] Welk modem in de pc

Pagina: 1
Acties:

• CerielTjuh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-03 22:35
Hey allemaal,

Mijn vader heeft zijn computer op hol laten slaan en nu weet hij niet welk modem hij erin heeft zitten, ik heb het hele huis afgezocht naar de CD's die bij de PC horen, maar kan hem dus echt niet vinden, welke opties heb ik? een optie weet ik al: een nieuw modem kopen, maar is er geen programma wat kan uitzoeken wat voor een modem dat in de pc zit?

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 21:40

yGiDoRp

Sawasdee

schroef hem eruit en kijk wat er op staat. of kijk wat voor chipset erop zit.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-07 09:58

TwoR

Gekleurde stippen

uhm tja en als je het niet kan vinden op de kaart zelf heb je misschien nog de rekening van die PC waar he op staat :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

staat er niets nuttigs op de modem.
kijk bij het booten van je pc goed naar je scherm
daar kan je als het goed is het id nummer van de modem vinden.
waarschijnlijk zul je op pauze moeten drukken om het te kunnen lezen.

met dat nummer kan je via google wel vinden welk type en merk het is.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik sluit me aan bij yGiDoRp.
Zal waarschijnlijk wel een Dynalink :r zijn, met een rockwell of connexian (<- spelling?) chipset.
Kijk anders ook eens naar een serie-nummer die in de print-plaat van de kaart zelf zit (zal er vast wel opzitten). Tik dat in google, en dan kom je al een stap verder.
Succes :)

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

gewoon op het chip kijken, op dat nummer zoeken in driverguide.com of in google dan vind je het zo

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 19:51 ]

• CerielTjuh
Ik heb ff snel gekeken en heb het volgende gevonden:

Achterop:
Product: VMPEU560-55
Serial No: 4016953
Allied Data Technologie

Voorop:
R556-PCI
R6793-12
B87312-3
9948 Philippines

Ik ga eens proberen wat RaZ vertelde, alvast bedankt allemaal

Verwijderd

RaZ schreef op 16 juni 2003 @ 19:48:
Ik sluit me aan bij yGiDoRp.
Zal waarschijnlijk wel een Dynalink :r zijn,
Doe eens normaal ofzo :{
met een rockwell of connexian (<- spelling?) chipset.
Connexant.
Kijk anders ook eens naar een serie-nummer die in de print-plaat van de kaart zelf zit (zal er vast wel opzitten). Tik dat in google, en dan kom je al een stap verder.
Succes :)
Serienummer heb je niets aan, dat is uniek voor het apparaat. Kijk liever naar een FCC-ID of productnummer. Meestal staat er wel een nummer of zoiets op de chip, en kom je daar een heel end mee.

Verwijderd

mischien een nOOb opmerking maar je kan toch in je configuratiescherm zien wat voor modem het is :? je geeft aan dat hij op hol is geslagen , wat bedoel je daar dan mee ? kom je Windows niet meer in ofzo :?

Verwijderd

Deze misschien http://www.allieddata.nl/...enu=products&productid=14

Tis nog maar een gokje, maar het zou kunnen.

Edit: Nee is hem niet sorry, maar volgens mij is dat wel het juiste merk. (Naam/product id hebben overeenkomsten in vormgeving)

Kan je deze regel nog een keer checken: Product: VMPEU560-55

Vooral dat VMP (klopt dat)
Hier staan een hoop drivers: ftp://ftp.allieddata.com/public/Tornado/

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 20:06 ]

• CerielTjuh
Jah, heb geprobeerd, maar dat is hem helaas niet
ik zal morgen wel even bellen met de helpdesk, althans ik laat mijn vader wel even bellen :D

[ Voor 50% gewijzigd door CerielTjuh op 16-06-2003 20:05 ]

Verwijderd

Zit dat ding toevallig in een gateway pc? Ik heb bij een vriend een keer een tornado in een gateway pc gezien, dat ding was echt vaag met drivers. Misschien is het dezelfde :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 13:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

CerielTjuh schreef op 16 June 2003 @ 20:05:
Jah, heb geprobeerd, maar dat is hem helaas niet
ik zal morgen wel even bellen met de helpdesk, althans ik laat mijn vader wel even bellen :D
Tja, je kunt ook wel wat creatiever zijn...

9 van de 10 keer maakt de specifieke merk en model van een kaart geen zak uit, het is de controller chip die bepaalt welke driver er nodig is. Wat jij 'voorop' noemt is dus het opschrift op de controller chip (wees wat duidelijker in je omschrijvingen, dan is het makkelijker voor ons om je te helpen :o )

Klaarblijkelijk is het een Rockwell/Conexant RS56-PCI, deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.plasma-online.de/bilder/identify/chips/conexant/rs56pci.gif
(dat je R5 ipv RS las is begrijpelijk ;) )

De R6793 oftewel RS56-PCI is een HSF-modem, oftewel een volledige softmodem. Drivers zijn op de Conexant site te vinden: http://www.conexant.com/support/md_driverdownload.jsp

(als je zoals het hoort in je openingspost vermeld had welk OS je draait had ik je een rechtstreekse link kunnen geven)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1