Toon posts:

Handschriftherkenning voor tekentablet *

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb lang geleden een keer zo'n teken tablet gekocht.
Nou leek het me wel ruig als hier un programmatje voor was die het geschreven woord zou herkennen en dan vergelijken met een ander ( controleren of het goed geschreven is ).
Dat zou dan handig zijn met het overhoren voor woorden en zo.

Weet iemand er misschien een of zou iemand tip's kunne geve hoe ik dit zelf kan maken in vb???

Thijs

• snoopy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 12:42
Dat zal dan vrij lastig worden, aangezien iedereen natuurlijk een eigen handschrift heeft.

Ik heb zelf namelijk verschillende varianten op bepaalde letters, ik schrijf dus ook niet altijd op precies dezelfde manier. Misschien zijn hier al programma's voor geschreven die je kan gebruiken in je eigen programma, probeer eens te zoeken bij verschillende sites met code en google.

Overigens is het mij ook niet echt duidelijk wat je nou eigenlijk wilt, je wilt tips hoe dit te maken, maar geef ook zelf eens aan wat je al geprobeerd hebt en of dit wel/niet gelukt is en wat er mis- of goedging.

edit:
Offtopic:
- Spellings- en grammaticafouten kunnen hinderlijk zijn. Vermijd deze. Wees zorgvuldig in je woordkeuze en probeer je zinnen zo duidelijk mogelijk te construeren. Hoe meer tijd je hieraan besteed, hoe beter het overkomt.

- Groeten hoeft niet...

[ Voor 40% gewijzigd door snoopy op 16-06-2003 19:44 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat je zou kunnen doen:
De geschreven letters dmv ORC naar platte text omzetten en beide vergelijken met een programma uit dit topic: Programma om verschillen tussen tekst bestanden zoeken.
Maar zoals snoepje boven me zegt is het inderdaad een probleem om je handgeschreven tekst naar platte tekst om te zetten.
Ik weet dat Textbridge dit laatste kan doen, alhoewel in de oude versies het vrij slecht ging.

Dit is natuurlijk wel een vrij omslachtige manier als je dit vaak van plan bent of het per woord wilt controleren. :+

[ Voor 13% gewijzigd door kamerplant op 16-06-2003 19:45 ]

🌞🍃

• snoopy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 12:42
Dit is natuurlijk heel erg omslachtig en zelfs textbridge o.i.d. is niet goed in het herkennen van handgeschreven tekst, zelfs als je in blokletters schrijft, aangezien de meeste OCR-software al problemen heeft met getypte brieven e.d.

[ Voor 1% gewijzigd door snoopy op 16-06-2003 19:53 . Reden: voutjes ]

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

HOW TO: Install and Configure Handwriting Recognition in Windows XP
Ik kwam gisteren dat artikel tegen op de support-site van Microsoft. Ik ben er heel even mee bezig geweest (Office XP en WinXP Pro), maar helaas staat hij er nog niet tussen. En toen had ik geen zin meer :P. Maar misschien dat jij er iets mee kunt. Even topictitel aangepast, aangezien ik het zelf ook wel handig vind :).

Ohja, wat heb je verder gevonden in de search? Ik neem aan dat je dat wel eerst hebt geprobeerd? ;).

Verwijderd

Topicstarter
Eh ik bedacht het net pas en niks geprobeerd, ik ben net begonne met me te verdiepen in vb
Dat in office xp had ik ook al eens ondekt misschien kan ik wat maken in exel met meerdere werk bladeren

• Korakal
  • Laatst online: 13:41

Korakal

Up up up!

http://www.phatware.com/penoffice/

Ik denk dat je die moet hebben. Dat is handschriftherkenning voor een pentablet. Ik gebruik het zelf ook wel eens, best grappig. Ik vind 'm bijzonder accuraat met herkennen van tekst, maakt heel weinig fouten.

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand hoe en waar ik dit nou ergens kan intergreren
vb, exel, word, html....

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 19:08:
weet iemand hoe en waar ik dit nou ergens kan intergreren
vb, exel, word, html....
Ehm, heb je bovenstaande software geprobeerd?
Als je die hebt, dan moet je een simpele applicatie maken (met VBA/Excel of VBA/Access combi denk ik) die een input vergelijkt met een waarde uit de database. Je moet het zo zien: je schrijft op het scherm, en het programma geeft een output naar je programmatuur alsof je gewoon typt.

Verwijderd

Topicstarter
ja ok maar kun je exel in vb zetten? (als je macro's gaat make doe je da in vb) dus zodat je een programma krijgt

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 17 juni 2003 @ 22:14:
ja ok maar kun je exel in vb zetten? (als je macro's gaat make doe je da in vb) dus zodat je een programma krijgt
Excel (let op, met c ertussen) werkt met VBA (visual basic for applications).
Ik kan je alleen niet vertellen hoe dit werkt; misschien is het goed als je je daar wat meer in gaat verdiepen. Anders doe je eigenlijk een scriptrequest.
Je inputmethode heb je al; nu moet je je gaan richten op het vergelijk programma.

Van mijn part begin je eerst zonder VBA maar gewoon met een 'compare' in Excel, en verberg je de bronkolom.
Pagina: 1