Toon posts:

P4P800 boot niet

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb net een nieuw systeem aangeschaft met een p4p800 moederbord
De andere onderdelen zijn:

p4 2.4c
2x 512 MB Kingston pc3200 KVR400x64C3/512 geheugen
ze staan opgesteld in dimm a1 en dimm b1 zoals dat ook wordt aangeraden
Antec 380W Truepower

Ik heb had de boel in elkaar gezet en er waren gelijk al wat problemen
hij bootte niet, of hij bleef hangen in het startscherm. ik dacht dat het aan het keyboard lag dus even wat getest, niets deed het meer op een gegeven moment. hij ging niet eens meer aan. ik ben weggegaan en 5 uur later kwam ik thuis en deed hem aan, en opeens kwam ik mijn bios. Dus even alle instellingen goed. Alles deed het goed behalve dat hij af en toe bleef hangen op "checking NVRAM" Maar ik denk daar doe ik later wel wat aan. Ik windows installeren gaat allemaal goed tot opeens mijn netwerkkaart het niet meer doet (onboard 3com gigabit). ik ga even in bios pielen en heb gelijk even geheugeninstellingen veranderd. Ik heb hem toen op cas 2 gezet ipv cas 2.5. hij startte niet meer op. Ik heb toen alles gedaan om mijn bioschip te legen. batterij, de jumper. maar niets werkt. Geheugen omgewisseld, 1 DIMM erin. dus het hele ratteplan. Hij boot nu alleen op geheugen en cpu. Ik krijg geen beeld meer.

Kan iemand mij helpen, ik kom er meestal zelf wel uit, maar nu weet ik het niet meer.

Verwijderd

Nou, zowieso zou ik m'n geheugen op CAS3 zetten i.p.v. CAS2, want dat is over het algemeen wat stabieler! Daarnaast denk ik dat je geheugen brak is (aan de problemen te lezen), dus zou ff teruggaan en omwisselen

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Extra 12v stekker natuurlijk aangesloten :?

Zo niet, altijd ff proberen natuurlijk :)

[ Voor 35% gewijzigd door Hoyden op 16-06-2003 18:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
SandeR schreef op 16 June 2003 @ 18:33:
Extra 12v stekker natuurlijk aangesloten :?

Zo niet, altijd ff proberen natuurlijk :)
pardon? extra 12V stekker?

Het klinkt indd als verkeerd geheugen. Maar beide heb ik los getest op alle sloten, en ze werken niet. als er nou 1 stuk was. maar beide, terwijl ze compatibel getest zijn door ASUS.

Hij bootte overigens wel totdat ik hem op cas 2 had gezet, maar nu kom ik mijn bios niet meer in, dus dat lukt niet.

Verwijderd

Ja de 12v atx aansluiting, zie boekje mobo :)

• Hoyden
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 18:55:
[...]

pardon? extra 12V stekker?

Het klinkt indd als verkeerd geheugen. Maar beide heb ik los getest op alle sloten, en ze werken niet. als er nou 1 stuk was. maar beide, terwijl ze compatibel getest zijn door ASUS.

Hij bootte overigens wel totdat ik hem op cas 2 had gezet, maar nu kom ik mijn bios niet meer in, dus dat lukt niet.
Als je naam Tweaktijn is, dan moet je dat toch wel genoeg zeggen.
Zeker je eerste P4 mobo :? :o :*)

Volgens de HANDLEIDING een REQUIRED plugje, dus..
Bladzijde 2-29, punt 9.

[ Voor 11% gewijzigd door Hoyden op 16-06-2003 19:17 ]

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:37

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Omdat ik inderdaad denk dat de TS geen weet heeft van die stekker, hierbij het stukje uit mijn eigen handleiding :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/6780/full.jpg

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Hoyden
Ik hoop wel dat ie nog reageerd vandaag.
Ben toch wel benieuwd of het nu beter is geworden, de ja de nee.

De meeste P4 systemen hebben het tegenwoordig nodig, die extra connector.

• Dirty
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 08:32

Dirty

Is it capputime yet?

Is deze connector alleen voor P4 systemen? Ik heb nl. een AMD (3000+) systeem net gebouwd en deze wil niet booten. geen piepjes of wat dan ook. Waarschijnlijk mobo of CPU DOA.

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:29

DSK

boeiend...

idd, xtra stekker, anders waarschijnlijk brak geheugen.
Reset je de BIOS wel zonder dat de PC in het stopcontact zit?

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Topicstarter
haha tuurlijk, 12V extra connector zit erin hoor. wees maar niet bang. ik dacht een extra voeding voor die 12v, ik dacht waar heb ie het over. maar het blijkt gewoon de normale 12v te zijn. xtra stekker is het dus niet. brak geheugen blijf ik vreemd vinden. waarschijnlijk kan dit mobo het niet vinden met kingston 3200 geheugen. das wel flink balen. kost behoorlijk wat tijd om om te wisselen. kan ik er ook 2100 geheugen in flikkeren alleen om de bios op te starten en dan op cas 3 te zetten? ik heb overigens vanavond hele avond batterij en jumper op clear bios gezet. en vervolgens opgestart. werkt nog steeds niets. ik heb ook nogmaals het geheugen omgewisseld. werkt nog steeds niets.

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 20:52
In reactie op Mbonder2001
Nou, zowieso zou ik m'n geheugen op CAS3 zetten i.p.v. CAS2, want dat is over het algemeen wat stabieler! Daarnaast denk ik dat je geheugen brak is (aan de problemen te lezen), dus zou ff teruggaan en omwisselen
Ja nee jij hebt het door Mbonder2001.... En dan zeker 10-15 procent snelheidsverlies tegenkomen met je cas3 ipv cas2. De module wordt door Kingston verkocht als cas3... Soms kun je hem dan wel op 2 laten draaien ja. Maargoed.

Lees je moederbordboekje even door hoe je je bios goed kunt resetten. Mits dit is gelukt en het geen resutaat geeft, neem dan het geheugen even ergens anders mee naartoe en test het daar eens...

Overigens biedt de search wellicht ook uitkomst omdat je je cas hebt verandert. Dit kan ook met andere types geheugen problemen geven dus zoek even, wellicht staat er wel iets nuttigs bij voor jouw probleem. Veel succes!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb hem toen op cas 2 gezet ipv cas 2.5
TweakTijn, als je jouw nick eer aan wil doen, dan zou ik me echt meer verdiepen in de materie van de hardware die je tot je beschikking hebt. Een heel goed startpunt is de handleiding van je moederbord en de FAQ van dit subforum: Technische PMG FAQ :)

Wat betreft jouw probleem: je hebt Dit graag lezen eer je post :) duidelijk niet echt doorgenomen .. Doe dat alsnog en neem het ervan met de troubleshooter waar je naar wordt verwezen. Mocht je er nog niet uitkomen, dan mag je een nieuw topic openen dat aan de richtlijnen in de sticky voldoet :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.