Toon posts:

[luidspreker semi-DIY] Zwaardere speakers plaatsen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs 2 nieuwe Infinity ref 31 MkII luidsprekers gehaald voor 49 euro p.s., niet duur dus. Wel vielen de specs die ik toegemeeld kreeg van Infinity een beetje tegen: 75W bij 6 Ohm ipv de 100W bij 8 Ohm zoals de verkoper bij de Vogelzang Heerlen vertelde. :|

Point being: als ik mijn receiver (Onkyo TX-SR500, 85W contineous power bij 6 Ohm, dynamic power output: 85W bij 8 Ohm) een beetje open draai vervormen de bassen al vrij snel, ze gaan dan 'ploppen'. In een review van deze receiver las ik trouwens dat 'ie er al snel meer uitgooit kwa continue vermogen.

Dus vraag ik mij af of het zin heeft in de luidsprekerkast een zwaardere, doch niet al te dure, speaker van bijv. Conrad erin te schroeven.

Echter, ik ben niet echt thuis in de electronica dus kan met behoud van de filters en in dezelfde kast zomaar een nieuwe lage/middentoner aansluiten? En kan de hoge-toner blijven zitten? :?

Specs en wiring zijn als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/infinity_specs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/infinity_wiring.jpg

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

FAQ al gelezen? Met name het stukje over Watts is interessant voor je. :Y)

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
[schaam]Hmm, dat verhaal dacht ik toch echt een beetje door te hebben, ik heb het iig (ooit) gelezen.[/schaam]

Toch zou het leuk zijn (en ja, misschien iets te gemakzuchtig ;) ) om te horen of een krachtigere speakerunit hier soelaas kan bieden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 18:53 ]

Verwijderd

Het kan wel, alleen moet je een woofer zoeken die in 48 Liter goed presteert......
Een 165 mm woofer dus.

Kijk bv. ff op de site van visaton of iets dergelijks. Dan simuleer je m ff met bv. winISD (ff googlen)

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:36

JWO

visaton w170s8 zou opzich kunnen, als je er een BR poortje inbouwd, dan doet ie het wel leuk :) gesloten komt ie niet echt laag ..

[ Voor 10% gewijzigd door JWO op 16-06-2003 19:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Een basreflex poort zit er origineel al in (diameter +/- 5 cm). Betekent dit dat het filter en eventuele andere electronica voor zover aanwezig niet aangepast hoeven te worden?

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-02 23:43
optie is niet om terug te gaan naar de verkoper en hem te vertellen dat je niet tevreden bent en andere wilt?
Pagina: 1