Toon posts:

[Win2K] Overzenden bestand Server-> Ws langzaam (ISDN)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik vandaag op een werkstation (AMD 2200+,256MB, ISDN Modem Sitecom USB) de overstap had gemaakt van Windows 98 naar Windows 2000 Pro kwam ik erachter dat wanneer ik inbelde bij de Server (Win2000 Srv, P3 1000, 256MB ECC) het overzenden van simpele excel bestanden (85Kb) veel langer erover deed dan bij Windows 98 het geval was. Zo`n simpel bestandje deed er ongeveer 1 minuut erover om op mijn WS te komen terwijl dit altijd een aantal seconden waren. Als ik nu kijk bij netwerk connecties, dan zie ik dat voor dat ene bestandje van 85Kb ongeveer 750Kb wordt overgezonden. Weet iemand waar dit probleem kan zitten ??

Ik had eerst mijn twijfels over de USB modem van Sitecom, maar de snelheid die deze haald bij het ontvangen van bestanden zit bijna tegen de max van de ISDN lijn.

Verwijderd

weet je zeker dat je kilobits en kilobytes niet door elkaar haalt?

Verwijderd

Topicstarter
Ja 100% zeker, een excel bestand van 750kb lijkt me ook redelijk groot. Misschien heb ik het fout, maar heb nu een hoop gezeik omdat het eerst veel en veel sneller ging.

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-01 19:17
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 18:24:
Ja 100% zeker, een excel bestand van 750kb lijkt me ook redelijk groot. Misschien heb ik het fout, maar heb nu een hoop gezeik omdat het eerst veel en veel sneller ging.
Typ tijdens je verbinding is netstat in, in dos prompt om te kijken welke verbindingen er nog meer open staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Klaaz Vaak op 16-06-2003 18:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Klaaz Vaak schreef op 16 June 2003 @ 18:48:
[...]

Typ tijdens je verbinding is netstat in, in dos prompt om te kijken welke verbindingen er nog meer open staan.
Heb ik al geprobeerd, staan verder geen verbindingen open. Misschien dat het te maken heeft met de virusscanner die ik heb geinstalleerd (Panda Antivirus Titanium). Het kan zijn dat de virusscanner eerst elk bestand wil scannen voordat het bestand word toegelaten op het werkstation.

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal Niemand ?? (sorry voor de kick, men pa loopt aan men kop te zeiken dat het morgen opgelost moet zijn)

• drecaise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 17:02
Ehm al eens geprobeerd zonder draaiende virusscanners? Dat klinkt namelijk best mogelijk...

pizzaguys get all the pussy

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost mensen ! Lag inderdaad aan de virusscanner ! Close the topic Please :D
Pagina: 1