Toon posts:

PCTV - Capture and compress

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Met Pinnacle PCTV Vision capture ik tv-beelden van mijn video en sla deze vervolgens op.
Het programma maakt video bestanden aan met de extensie *.PIM1 om deze te kunnen afspelen ik de codec geinstalleerd.

Tot nu toe werkt alles prima, beeld van 640*480 met gelijk lopend geluid!

Nu is het probleem, het is nog niet gecomprimeerd, 10 minuten video geeft een file grootte van 517MB. Nu wil ik met Virtual dub (of een ander prog) de file inlezen en comprimeren. Maar dan geeft Virtual Dub de foutmelding dat de codec die ik geinstalleerd heb een "directshow" codec is.

Weten jullie een oplossing? Of welke software gebruiken jullie?

P.S. Ik kan niet live-capture'n omdat ik een P3-550mhz heb.

Alvast bedankt

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-08 16:20
Ik heb ook een probleempje met PCTV pro, dus 'k zet het hier ff bij...

Ik heb m'n kaart verbonden met de aux-ingang van m'n Audigy (op de kaart zelf dus)...
"Tv playback input" staat dus op AUX, maar zodra de "ingang van de geluidsopname" ook op "analoge mix(line, aux,...)" staat krijg ik geen geluid meer, ook niet tijdens de opname...
Dus heb ik maar de doorluskabel gebruikt en de audio-uitgang van m'n pctv pro verbonden met de microfooningang van de Audigy...
Telkens als ik nu wil opnemen, zet de computer de "+20db-boost" automatisch op, en krijg ik een zwaar verstoord, met ruis gevuld geluid tijdens de opname...
Hoe krijg ik die "+20db-boost" permanent af? Heb al geprobeert via de "Creative surround mixer" en ook via "windows volume control", maar telkens als ik op "record" duw, springt die automatisch terug op... help!!!

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
@vanderhallen:
Virtualdub kan alleen met VFW (video for windows) codecs overweg. Je moet dus een VFW PIM1 codec installeren op je systeem. De file hieronder zou de goede codec moeten zijn:
http://www.moviecodec.com/download/pclepim1.exe

Verwijderd

Topicstarter
CornelisJ,

Deze codec heb ik al geinstalleerd, deze was om de video te kunnen bekijken.
Maar ook met deze codec krijg ik de foutmelding:

Coudn't locate decompressor for format 'PIM1' (unknown)
VirtualDub requires a Video for Windows (VFW) compatible codec to decompress video...

Verwijderd

vanderhallen: de nieuwste versie van de PC/TV software staat hier:
http://www.pinnaclesys.co...ctID=306&SubDocTypesID=67
Lees eerst de aaniwijzingen aldaar. Bij mij werkt deze perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Augusto,

Ik heb versie 2.50 dus ik kan deze update niet installeren.....balen. Welke resolutie gebruik jij? En hoe groot zijn deze files dan? Bijvoorbeeld: 1 uur video van 640*480 = hoeveel mb?
Pagina: 1