Toon posts:

Abit KT7 & Thunderbird 800 temperatuur problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb net een week een Abit KT7 Raid moederbord, met een AMD Thunderbird 800 processor er op. Al vanaf de eerste boot het ik enorme problemen met de temperatuur...:?

Dit is de koeler die ik gebruik: een Spire tot 1 Ghz. http://www.spire.nl/html/support/coolers/ma324-15.htm

Ik heb de koeler al meerdere malen van de proc afgehaald om te kijken of de core en de heatsink goed contact maken, en dit lijkt goed te zijn. (De lettertjes van de core zijn op het vlakje "kauwgom" geschroeid.)
Dus daar ligt het mijn insziens niet aan.

Het probleem:
De temperatuur verschild enorm. Ik gebruik vershillende programma's om te kijken hoe heet of de proc wordt. Hieronder een overzicht:

-Bios: temp begint op 43 graden, en loopt binnen de minuut op naar 76 graden.
-VIA Hardware monitor: Onder windows idle geeft de meter 39 graden aan, als ik de koe aanzet ook hier weer binnen een minuut een temperatuur weergaven van 75+ graden.

Zodra ik de koe }:O uitzet, daalt de temperatuur volgens deze programma's met 10 graden per 5 seconden. [b]Dit kan volgens mij niet kloppen[b]

Heeft iemand hier ervaring mee, of tips/suggesties/etc???

Ik baal er erg van, en weet niet wat ik er mee moet zo... :?

Verwijderd

Die kauwgum rommel werkt maar 1 keer, dus als je je proc. er een keer vanaf hebt gehaald is het eigenlijk verrot. Heb zelf de ervaring dat koelpasta toch nog beter is. Wij gebruikten Artic Silver bij een Duron, deze ging van 53 C naar 40 C.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
ik ken iemand die (net als ik) een golden orb had gekocht op de hcc, en had hem gewoon met dat kauwgumpje erop gegooit. Bleek z'n p3 proc 50 graadjes te worden. Nou had hij ook ffe wat pasta gescoord bij de CTW stand, dat erop gedaan > 35 graadjes!!!!

Conclusie, die kauwgum zooi weghalen en pasta ertussen smeren.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zijn temperatuur vershillen van rond de 15 graden, ik heb het hier over een proc die 2 keer zo heet wordt als je em laat werken!!!
van 40 graden naar 80 graden :(

Is dr dan niemand die hier wat over weet?

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-08 16:05
Heb je algechecked of je beide beschermlaagjes van je koelkauwgom hebt gehaald? er willen nog wel 's 2 op zitten en dan koelt ie natuurlijk niet :+

Verwijderd

Koelpasta doet wonderen. Het is met de t-bird zo dat hij als je je koe uitzet supersnel en heel veel afkoelt, de duron heeft dat niet, ik weet nog steeds niet waarom.

Verwijderd

NIX KOELPASTA!!:(
een stukje info van je koeler: Air flow 18.1 CFM at 4,000 RPM

DAT IS VEEL TE WEINIG!!@!#$@arghl

Zelfs mijn P1-koeler heeft nog een airflow van 21CFM 8-)

Ter vergelelijking: de FOP38 heeft een airflow van, jawel, 38 CFM! En er zijn ook nog een paar andere ijskoude koelers!
Ik denk dat al jouw warmteproblemen als sneeuw voor de zon verdwijnen ;) als je een andere koeler neemt!

edit:
X11 ben ook nog op zoek naar Artic Silver; De koelpasta is natuurlijk net zo goed belangrijk!

Verwijderd

Tja, dat is vrij ziek ja :)
Geen een tweaker denkt er ook maar aan dat iemand gewoon een simpel retailkoelertje op zijn cpu doet :)
Pagina: 1