Toon posts:

QuarkXpress 5 multiple language error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een groot probleem.

Ik heb een Quark bestand dat ik MOET openen. Ik heb op mijn compu Quark 5.0 US version staan. Wanneer ik het document wil openen geeft ie de volgende foutmelding:

This is a multiple language document and can only be opened in QuarkXpress Passport. [284]

Wat is het verschil tussen mijn quarkversie en dit passport verhaal? Ik heb gegoogled en hier gezocht. Kan alleen niet echt vinden wat ik hier extra voor moet installeren.

Please Help!!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Het gaat niet zozeer om meer installeren, volgens mij praat jij over twee verschillende versies...
Ik heb eigenlijk alleen met QuarkXpress Passport gewerkt, waarom dat passport nou, ik weet het niet... dat ie gelicensieerd is, oké, maar ik heb nooit begrepen waarom dat in de naam stond :D

Maar heb jij QuarkXpress of Quark? Ik ben een n00b wat betreft dit soort dingen (wegduikend voor Ozboz) maar volgens mij verschilt dat...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-08 13:41
Passport werkt ook met nederlandse taal instellingen, dus ook met een nederlands toetsenbord, dat is geloof ik het enigste verschil...

|>

Verwijderd

Topicstarter
Heb QuarkXpress 5.0

Schijnbaar is dat passport een andere versie. Heel arelaxed aangezien t een zeer belangrijk bestand is dat ik moet openen. Is er misschien een andere manier om m te openen?

Verwijderd

Vroeger bestonden er twee versies, de gewone Nederlandse versie en de Passport (internationale) versie met al de Europese talen en dus ook woordenboeken erin.
Deze versie was ook duurder.
Later is er dus waarschijnlijk voor de efficiency gekozen voor een Europese versie, Passport genaamd.
Waarom jij met een US versie geen Europese Passport documenten kunt openen weet ik niet, hangt misschien samen met gebruikte bibliotheken.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Er zitten wel degelijk meerdere verschillen. De basis is de taal inderdaad die je bij passpoort anders kan instellingen. Maar is weer van invloed op het document wat je er mee maakt. Spatiering, afbrekingen etc. Wanneer iemand met de Passport versie een document bewaard met 'meerdere talen' aangevinkt dan kun je um sowieso niet openen met een gewone versie. Welke dat dan ook mag zijn. Dus makkelijkste is een nieuw bestand te vragen waarbij dat vinkje uit staat. In de regel weet een gemiddelde DTP-er ook dat je dat nooit aan moet zetten omdat het vooral lastig is.

En Dark Blue, Quark is de naam van het bedrijf. En zo brengen ze software uit met verschillende functies, steeds voorafgegaand met Quark.

En laat ze vooral snel failliet mogen gaan. :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

OzBoz schreef op 16 juni 2003 @ 19:39:
Er zitten wel degelijk meerdere verschillen. De basis is de taal inderdaad die je bij passpoort anders kan instellingen. Maar is weer van invloed op het document wat je er mee maakt. Spatiering, afbrekingen etc. Wanneer iemand met de Passport versie een document bewaard met 'meerdere talen' aangevinkt dan kun je um sowieso niet openen met een gewone versie. Welke dat dan ook mag zijn. Dus makkelijkste is een nieuw bestand te vragen waarbij dat vinkje uit staat. In de regel weet een gemiddelde DTP-er ook dat je dat nooit aan moet zetten omdat het vooral lastig is.

En Dark Blue, Quark is de naam van het bedrijf. En zo brengen ze software uit met verschillende functies, steeds voorafgegaand met Quark.
* Dark Blue bedankt OzBoz voor deze nuttige info... :)
offtopic:
ik heb van mijn werk een hele stapel Grafisch Weekblad' en meegekregen dus ik ga even een hoop bij lezen ;)
En laat ze vooral snel failliet mogen gaan. :)
Moi, ik vond QuarkXpress toch wel heerlijk werken, lekker snel, geen poespas zoals shiny knopjes als in InDesign enzo... maar het doet nu toch wel onder voor InDesign als je ziet hoe makkelijk dat met PS en Illustr te combineren is :Y)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 21:05

we_are_borg

You will Comply

Probeer eens je toetsenbord in te stellen op VS / Internationaal. Dan moet het probleem weg zijn.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Dark Blue schreef op 16 June 2003 @ 21:23:
[...]

* Dark Blue bedankt OzBoz voor deze nuttige info... :)
offtopic:
ik heb van mijn werk een hele stapel Grafisch Weekblad' en meegekregen dus ik ga even een hoop bij lezen ;)
Ken het blad niet, maar gezien de titel wellicht erg educatief verantwoord :)
[...]
Moi, ik vond QuarkXpress toch wel heerlijk werken, lekker snel, geen poespas zoals shiny knopjes als in InDesign enzo... maar het doet nu toch wel onder voor InDesign als je ziet hoe makkelijk dat met PS en Illustr te combineren is :Y)
Mijn comment komt vooral door de schandalige prijsstelling en de omgekeerd evenredige support. Stel hufters bij elkaar. Verzin voor de gein een probleem wat ingewikkeld is.. bel.. en laat je afzeiken... tis echt triest. Gezien de omgang van Indesign met PDF wat een stuk stabieler is in Quark mag ik hopen dat het wat wordt met de nieuwkomer.
we_are_borg schreef op 16 June 2003 @ 21:30:
Probeer eens je toetsenbord in te stellen op VS / Internationaal. Dan moet het probleem weg zijn.
Volgens mij hielp dat bij een illegale 4.1 die anders niet opstartte maar helpt dat niet met een document ensich.. maar het is het proberen waard.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1