Toon posts:

[windows2000] accepteert geen serial...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer hier op een HP-Vectra PIII800MHz Windows2000 Pro NL te installeren, maar hij accepteert geen serial.

Ik heb het geprobeerd met:

- Een originele full version met bijbehorende key;
- Een originele full version met key op sticker op PC-kast;
- Een gekopieerde full version met bijbehorende key (mag eigenlijk niet op de zaak, maar alleen om te proberen omdat ik deze cd vaker gebruikt heb).

Als ik WindowsXP Pro NL installeer gaat het wel goed. Ik heb de volledige schijf opnieuw gepartitioneerd met het install-programma van Windows.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik weet het echt niet.

Verwijderd

geen hoofdletter probleem?!

wel goed getypt, wel de juiste cd bij de juiste key?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 17:08:
geen hoofdletter probleem?!

wel goed getypt, wel de juiste cd bij de juiste key?
Nee, ik heb het al zo veel keer geprobeerd, en ik heb het ook met een CD/Key geprobeerd die ik al zo vaak op andere machines gebruikt heb....

Verwijderd

heb je, je bios geflasht want dan kan het zijn dat de string verloren is gegaan en dan kan je het bij behoorende os niet meer installeeren in dit geval 2000

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 23:53
en windows zegt echt precies "ongeldige key"? Niet een of andere vage melding dus?

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 18:04:
heb je, je bios geflasht want dan kan het zijn dat de string verloren is gegaan en dan kan je het bij behoorende os niet meer installeeren in dit geval 2000
Wat bedoel je hier precies mee? In ieder geval denk ik niet dat de bios onlangs geflashed is. Maar als dat wel zo zou zijn, dan zou je toch gewoon opnieuw Windows2000 moeten kunnen installeren vanaf een originele CD met bijbehorende key?

Ik heb overigens net ook een originele CD met W2k Pro UK gevonden, en die werkt ook niet.

De melding is gewoon een popup met daarin de tekst dat de ingetypte CD-key ongeldig is.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heb je al contact opgenomen met microsoft dan ?

Iperf

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 16:52

SED

Staat er een w2k versie op een andere partitie of andere harddisk in dit systeem. Zo ja dan moet je dat nummer gebruiken of alles volledig wissen.

Copyright and left by SED...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb alle partities verwijderd met het W2k Install programma, en twee nieuwe partities aangemaakt, en geformatteerd als FAT32-partitie. Dan moet toch alle data weg zijn?

Zou het helpen om met een bootdisk en fdisk te partitioneren?

Ik heb het probleem nu ook met een nieuwe HP-Vectra P4 systeem. Echt vreemd. Microsoft bellen is natuurlijk ook een optie. Was al weer helemaal vergeten dat het hier allemaal legaal is :)

Bedankt in ieder geval, ik bel MS en als ik het weet post ik het nog even....

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 23:53
Of HP bellen natuurlijk :)

No production networks were harmed during this posting

Pagina: 1