Print migratie probleempje..

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Hello,

Ik zit met het volgende probleem...

Ik zit in een omgeving met zo'n 1000 werkstations. De bedoeling is om volgende week een nieuwe printserver neer te zetten (NT4 -> Win2K).

Er zijn ongeveer 250 printers aanwezig, en gedefinieerd op deze NT4 printserver.

Nu is het gelukt om alle printers inclusief shares te migreren van de ene naar de andere server m.b.v. de print migration tool uit de resource kit.

Het grote probleem is nu dat ik geen zin heb om volgende week die 1000 werkstations (mixed 95/2000/XP) handmatig te voorzien van een nieuw path naar de printer toe (dus \\oudeserver\printer1 => \\nieuweserver\printer1)

Ik heb de hele middag zitten googlen, en kom daar diverse opties tegen, zoals de CHGPRINT.EXE tool, maar die werkt (volgens mij) alleen onder NT4).

Zijn er andere manieren om dit te automatiseren via bijv. het logonscript. ?, m.a.w. is er een vervanging voor CHGPRINT.EXE die wel onder bovengenoemde OS-sen draait ?

Mocht dit nou echt niet mogelijk zijn kan ik altijd nog een 2e netbiosnaam aanmaken, zodat de printers via de oude benaming wel te vinden zijn,..., maar echt netjes is dit natuurlijk niet...

Like this yall...

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-02 12:05
Je kan in nt/2k/xp een printer installeren en default laten zetten in je login-script.
Voor de dos-printers kan je natuurlijk gewoon je capturing aanpassen in je login-script.

Voor je 95/98 werkstations weet ik niet hoe je dat automatisch kan doen.
Misschien met kix ?
Wellicht is het mogelijk om in je register je poortnaam te wijzigen. Aangezien de drivers hetzelfde zijn, en alleen de servernaam wijzigt, kan ik mij zo voorstellen dat je dit zou moeten kunnen wijzigen in je register.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:09
Waarom geef je de nieuwe print server een andere naam dan? Je kan toch op een stil moment bv. 's nachts de nieuwe server in het domein hangen en de oude server eruit halen?

Met bv. een script als kixtart kun je vanaf nt4 printers toevoegen en wijzigen van path. Onder win98 is dit iets ingewikkelder maar kun je dit wel door bijv. een .reg file toe te voegen die in de netlogon staat met de nieuwe printers. Zoek maar eens op regedit naar een printer die gedefineerd staat op die computer dan kun je zien waar ze staan, als je dit netjes klaar zet in een .reg file moet het wel lukken.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

http://www.ntfaq.com/Articles/Index.cfm?ArticleID=14539

Hier wordt printui.dll beschreven - hiermee kan je printers naar een textfile dumpen, printers wissen en ook weer printers toevoegen. 2000 en XP alleen.
Hier kan je met wat leuk scripten best wat van maken.

Verwijderd

KAn je niets doen met DNS/WINS. Ik neem aan dat de oude printserver niet meer gebruikt zal worden? Dan kan je in DNS een Alias aanmaken (naam oude server -> naam nieuwe server). Moest je toch nog problemen hebben met de nieuwe server, dan haal je de alias weer weg en brengt de oude server weer online. Totdat je alles mooi geregeld hebt met bovenstaande script tips, kan dit je verderhelpen.

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

Voor win2000/XP kun je het tooltje con2prt uit de resourcekit gebruiken. Voor win95 zou je kunnen werken met registersleutels aangezien de juiste drivers voor de printers toch al geinstalleerd zijn.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 12:47
Ik zou ook gewoon de nieuwe server dezelfde naam geven als de oude.

Je kan het ook doen met VB of gewoon batch.

• -TAZZ-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-02 20:06

-TAZZ-

X

Master__R schreef op 17 June 2003 @ 12:17:
Ik zou ook gewoon de nieuwe server dezelfde naam geven als de oude.
Helemaal mee eens. _/-\o_ Heb ik ook eens gedaan werkt perfect. :) :) :)
Zorg er wel voor dat de sharenamen 100% identiek zijn aan die op de oude printserver.

Verwijderd

Sorry voor de (extreme) topic kick, maar ik heb hetzelfde probleem.

Ik heb hier een Windows2000 file en print server. We hebben een SAN aangeschaft, waardoor alle files van deze server verplaatst zullen gaan worden. Deze nieuwe SAN krijgt als alias de naam van de 'oude' file en printerserver. Dit wordt gedaan, zodat niemand zijn shares hoeft aan te passen. Er staan namelijk ook veel documenten op deze server met "harde' verwijzingen naar de oude omgeving. Het is niet te doen om dit aan te passen, vandaar dat de SAN dezelfde naam krijgt als de 'oude' file en printer server.

De oude server blijft echter wel print server. Maar met een nieuwe naam.
Is er een mogenlijkheid om met een script, of een tool de printer settings bij de clients te veranderen. Het enige wat er veranderd is de printserver naam.
Het gaat hier om ongeveer 250 PC's met ongeveer 70 printers (veel printers staan er dubbel in, maar met een andere lade als standaard).

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mja sorry , maar dit is niet echt meer PNS en valt met Kix redelijk makkelijk te scripten.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.