Toon posts:

LAN Party; servers noodzakelijk??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil met een groep vrienden een LAN Party organizeren, en ik hoor altijd iedereen praten dat ze servers ter verhuur hebben voor op lan party, ik zie de zin er niet van in? ik kan toch zelf op mijn pc ook een dedicated game server hosten? kan ik er zelf ook nog op spelen ook...
of wat is het idee erachter?

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:33

Petuhr

FreeBSD

Voor hoeveel mensen organiseer jij een lan?

Wij doen wel es lanparty's voor een man of 25/30, en dan hebben we alleen maar een fileserver.
De gameservers worden meestal op werkstations gedraait, en dat werkt gewoon ok ( wel snelle
werkstations moet je dan hebben he ;) )

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-12-2025

megaleo

Special member

Als ik hier met een stel vrienden en nog weet ik veel wie allemaal een LAN heb. Meestal ook zo rond 20 a 30 man.
Hebben we idd iig 1 aparte pc als server draaien. Ligt er ook aan hoeveel verschillende spellen we hebben. Hij wordt dan niet als fileserver gebruikt. Tenminste niet als we een spel aan het spelen zijn. :P Dan merk je het wel. Dan wordt het ff verboden om bestanden over te zetten enzo.
Maar 1 huren doen wij dus nooit. D'r is altijd wel iemand die een systeem over heeft of zelf een snelle pc heeft om op te gamen en te hosten. :7

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Wij van TGW gebruiken (recentelijk) 3 verschillende servers. Een File-Server, een Game-Server en een Anime-Server (zeer gewild). Verder zijn ze allemaal aanelkaar gekoppeld en draaien gezamelijk (als 1) in bijv. FTP / Direct Connect.

Maar, da's meer voor de grotere LAN's, tussen de 75-2000 man.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:17

Predator

Suffers from split brain

NT -> SPD

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 16:20:
Ik wil met een groep vrienden een LAN Party organizeren, en ik hoor altijd iedereen praten dat ze servers ter verhuur hebben voor op lan party, ik zie de zin er niet van in? ik kan toch zelf op mijn pc ook een dedicated game server hosten? kan ik er zelf ook nog op spelen ook...
Het kan idd best, alleen als je op je eigen bak een server draait voor 64 mensen (en die zit ook bijna vol), en je speelt er zelf ook nog eens op, denk ik dat de performance nogal achteruit gaat.

Ook als je compo's gaat houden, wil je niet de hele tijd je eigen PC als server gebruiken, misschien wil je na het 25e potje Quake 3 kijken ook weer wat anders doen ;)

Naast een fileserver die nog wat andere dingen doet (roger wilco/team speak server) is handig, maar op de kleinere 'home' LANs (minder dan 20) is het niet nodig imho.
of wat is het idee erachter?
Dat er *altijd* een server beschikbaar is om een game op te spelen, en dat je niet afhankelijk ben van speler X die het na 5 potjes voor gezien houdt en wat anders gaat spelen :)

• pSycho-Y2K
Niet alleen Game-Servers zijn handig, maar ook File-Servers zijn een must op LANs.

Je moet je voorstellen dat al je data (die je geshared hebt) op je PC staat gewild is voor veel leechers. Direct vanaf je de UTP kabel in je PC hebt gestoken en je de boel draaiende hebt beginnen de leechers je bandbreedte en HDD performance te nekken en dat betekent dus dat je nauwelijks andere dingen kan doen.

Met een aparte File-Server ben je van dat probleem af en kunnen de leechers ongestoord downloaden en jij rustig verder kan gamen / downloaden.

Ik denk dat het ook handig is op de kleinere LANs.

[ Voor 5% gewijzigd door pSycho-Y2K op 16-06-2003 17:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
voor man of 14... eerste keer... dus ff kijken hoe het gaat eerst...
wil dus 2 8 poort 10/100mbit switches (200mbit per poort) linken met een crossed kabeltje en de andere pc's gewoon met straight kabel op de switches zetten, dat kan toch gewoon?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 17:34 ]

• pSycho-Y2K
Staat in de FAQ van Network Troubleshooting (waarom dit topic werd verplaatst naar Spielerij is onduidelijk, het gaat over Netwerk :?)

Xal het ff quoten:

netwerkkaart <-> netwerkkaart = cross
netwerkkaart <-> hub/switch poort = straight
netwerkkaart <-> hub/switch uplink = cross
hub/switch uplink poort <-> hub/switch gewone poort = straight
hub/switch gewone poort <-> hub/switch gewone poort = cross

PS: sommige switch zijn Auto-MDI/MDIX
Wat dus betekend dat je cross of straight mag gebruiken en de switch zelf nog eens crossed als dat nodig is.

[ Voor 10% gewijzigd door pSycho-Y2K op 16-06-2003 17:43 ]

Pagina: 1