Impedantie van Sony DAV-S550 speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Ik heb behoorlijk gegoogled maar kan nergens vinden wat de impedantie is van de speakers uit het Sony DAV-S550 setje.

Kan iemand mij dit vertellen? Dit i.v.m. het aansluiten op een bepaald type receiver.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Staat het er niet op? Misschien dat een geschikte multimeter je wijzer kan maken?

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Ik heb ze niet maar vraag me af of als ik deze koop, ik ze dan op mijn versterker aan kan sluiten (8-16 Ohm)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

http://www.sony-middleeast.com/hifiaudio/davspecs.pdf

modelnummer van de gezochte speaker is SS-TS503.

Sony heeft geen specs op haar website over deze speakers apart qua Ohmage
http://www.sony.nl/view.x...&cat=12856&tech&loc=en_NL

Internationaal geeft Sony ook niet thuis op dit vlak. Iemand zal daadwerkelijk zijn set moeten gaan bekijken/meten om een antwoord op je vraag te geven. Zo te zien is het een redelijk prijzig setje, dus hoop maar op rijke tweakers :D

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ehm... speakertjes kosten 29,95 euro per stuk... niet echt duur :)
Maaruh, kzou ze niet aanraden te gebruiken op andere versterkers. Sowieso is die speakerset niet los te koop via de reguliere kanalen.

Verwijderd

Waar kan je die speakers dan los kopen, officieel worden ze niet los verkocht namelijk....

• flagnite
  • Niet online
Bij de onderdelen afdeling van Sony zijn ze te bestellen... Bij ons waren ze een keertje gejat (3 stuks dan). Maar om nou te zeggen dat het van die geweldige dingen zijn.... niet echt

Verwijderd

flagnite schreef op 16 June 2003 @ 20:07:
Bij de onderdelen afdeling van Sony zijn ze te bestellen... Bij ons waren ze een keertje gejat (3 stuks dan). Maar om nou te zeggen dat het van die geweldige dingen zijn.... niet echt
OFFTOPIC:

werk je in een electronica winkel (zo ja, welke)

• flagnite
  • Niet online
Ja, ik werk in de electrotechnische detailhandel. Welke dat ga ik je niet vertellen, want dan kom je me drek stalken *muahahaha*

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:46

Aidix

Geluidspietlut

Ze zullen 4 of 6 ohm zijn, dat zijn impedanties die Sony graag gebruikt. Aan een 8ohm versterker hangen kan goed gaan zolang je het maar niet HARD zet, dan gaat je versterker dus wel stuk.

Hoe wil je dat trouwens aansluiten, dat past niet zomaar op elke versterker aangezien de DAVs550 speakers een reeds afgefilterd signaal horen te krijgen (lowpass/highpass)
Die satellieten scheur je zo aan stukken, daar zitten maar 6cm speakertjes in ofzo.
Pagina: 1