citrix: there's no route to the specified subnet

Pagina: 1
Acties:

• drecaise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Heeft iemand enig idee hoe het kan dat ik deze foutmelding krijg op een client wanneer ik connect naar een nt4 terminal server met citrix.

Uiteraard heb ik zelf al gezocht bij citrix e.d. en ik kan melden dat er geen firewall tussen zit en dat de client zich op hetzelfde subnet bevindt.

Deze melding lijkt random te verschijnen... Soms werkt het weer een paar keer wanneer ik de terminal server reboot.

pizzaguys get all the pussy

Verwijderd

Staat er iets in het logboek van die citrix server? Hoe zit e.e.a. fysiek aangesloten? (switch/hub, enz?)

Kun je op zo'n moment wel pingen?

Staan de kaarten goed ingesteld? (full/half duplex, 10/100Mbit)

• drecaise
Het geheel zit op een cisco switch aangesloten met 100mbit/FD en pingen gaat ook gewoon goed.

In 't eventlog verschijnt overigens de volgende melding: {Access Denied} A process has requested access to an object, but has not been granted those access rights.

Verwijderd

Welke SP versie draait die TS?

En maakt hij wel nieuwe 'idle listeners' aan als iemand uitlogged?

Als je bij www.deja.com zoekt op die foutmelding die je krijg, icm. citrix, krijg je een heleboel hits. Als je slim bent zoek je die even door ;)

Hier is er iig eentje:
http://groups.google.com/...%40juliett.dax.net&rnum=3

• drecaise
Het is een sp6 machine

Overigens is het zo dat ik wel een heleboel hits zie, maar nergens oplossingen :S

Er staat er eentje bij (deze) Die heeft het over een down entry bij de administration voor elke failed attempt, daar heb ik dus ook last van...

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-04 13:41
Werkt de name resolving wel goed? Misschien dat de client de naam van de server wil resolven. Als dit niet lukt of als de client de verkeerde naam terug krijgt, kan ik me voorstellen dat ie zulke errors geeft.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je telnetten naar poort 1494 op die Citrix server?
Als je een 'qserver' draait, staat er dan een * bij je server ?

Verwijderd

Mijn eerste reactie zou zijn; licensing.
Als het goed is staat jouw eventvieuwer vol met meldingen die hiermee van doen hebben. Post de nummers eens.

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Lees dit ff, misschien heb je er iets aan: http://thethin.net/archive3.cfm?id=52391

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• drecaise
goed, ik heb even geloerd naar de licenses, maar ik kan geen meldingen vinden in de eventlog en er zijn ruim voldoende MS en citrix licenses aanwezig.
Kan je telnetten naar poort 1494 op die Citrix server?
Als je een 'qserver' draait, staat er dan een * bij je server ?
Telnet wordt meteen verbroken wanneer de error optreed.
Dat van dat qserver moet je me even uitleggen (* drecaise is citrix n00b)

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Tik qserver op de commandprompt en je ziet een overzicht van je Citrix servers, de * geeft aan dat je op die server bent ingelogd. Ik weet alleen niet wat elevator ermee wil bereiken..... :?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Pagina: 1