Toon posts:

Fax en telefoon over een lijn laten lopen

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem,

Ik moet in de kantine van ons bedrijf een telefoon en een fax installeren. Deze fax en telefoon hebben ieder een ander telefoonnummer. Er stond al een pc.
Wat is het probleem nou, Ik heb in totaliteit maar 2 aansluitingen in de muur. Dat is er 1 te weinig. Eentje erbij maken is helaas niet mogelijk.
Wat ik dus geprobeerd heb is in de patchkast de twee apparte lijnen samen te voegen naar een outlet en in de kantine dat outlet weer te splitsen in twee apparte lijnen. Maar helaas , dat werkt niet. Ik heb al een netwerksplitter gekocht waarmee je twee ip adressen aan de ene kant kunt samenvoegen en aan de andere kant weer kunt splitsen. Ik had gehoopt dat ik met een beetje experimenteren met die splitters dat ook kon doen met de twee telefoonlijnen. Zonder succes. Ik heb zo'n gevoel dat de pinnen op een bepaalde manier gepatcht moeten worden. Ik weet helaas alleen de volgorde niet.
Weet iemand de oplossing van mijn probleem?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 15:46:
Ik heb al een netwerksplitter gekocht waarmee je twee ip adressen aan de ene kant kunt samenvoegen en aan de andere kant weer kunt splitsen.
ip-adressen kan je niet splitsen hoor. :P

Maargoed, dit even terzijde. Ik neem aan dat er vanaf de patchkast naar de 2 aansluitingen 2 maal een cat5(E) kabel ligt. Wat je dan kan doen is gewoon die van de pc behouden zoals die al is, dan krijg je daar iniedergeval geen problemen mee.

Met de andere kabel die over is moet je de aders gaan splitsen. In een Cat5(E) ditten 8 aders, telefonie/fax hebben er elk maar 2 nodig. Je moet dus wel aan de ene kant bij het patchpanel en bij de aansluiting alles uitelkaar halen.

Maar ik neem aan dat je verder nu wel je probleem kan oplossen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel met ip-adressen samenvoegen dat ik twee netwerkverbindingen over een lijn laat lopen en aan de andere kant die netwerkverbindingen weer splits in twee apparte kabels.
Maar goed.. Een beetje omslachtige oplossing. Ik had gehoopt dat doormiddel van een bepaalde volgorde van aders te patchen dat ook zou lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je de IPs gaan splitsen als je maar 1 comp hebt staan daar?

- pak knijptang
- mol stekkers van kabel
- volg kleurcode, en knijp er nieuwe stekkertjes (voor resp. telefoon en fax) aan.

Volgens mij kan het echt niet makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik mijn probleem verkeerd geformuleerd. Ik heb niks te maken met die ipdressen. Ik wil alleen een telefoon en een fax aan het ene uiteinde van de outlet samenvoegen om een kabel te krijgen. Aan de andere kant van het outlet wil ik die ene kabel weer splitsen in twee kabels waarvan een kabel naar de fax gaat en de ander naar de telefoon. Bijde hebben ze verschillende telefoonnummers.

Wat ik wilde aangeven ( vergeef mij de vergelijking met ip-adressen splitssen) is dat ik 2 splitters gekocht heb waarmee je aan de ene kant 2 netwerkaansluitingen kun samenvoegen tot een kabel en aan de andere kant die kabel kunt spitsen in twee netwerkaansluitingen. Ik had gedacht dat ik dat trukje ook met telefoonnummers kon doen door die aders in een andere volgorde te patchen. Mijn vraag was of iemand de volgorde wist.
soory voor de onduidelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Broken_bow, een dergelijke splitter werkt niet voor telefonie omdat de ader volgorde van netwerk anders is dan van telefonie.

Ik heb hier net boven al geschreven hoe je het wel kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IMO kan je het beter volgens een andere methode doen. Je zit met een RJ45 (netwerk)kastje een RJ11 (telefoon) stekker erin te pluggen. Gaat niet lukken. Zonde van je geld, het kan zoveel makkelijker :)
Pagina: 1