Celeron 533 overclocken?

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hallo Mensen, ik heb sinds de zomer een nieuwe pc. Celly 533, 128mb, quantum LM10,2gb, stealth III 16mb en AOpen plank AX6BC Pro, slot1 (gold). Nou zou ik wel mijn celeron willen overclocken als dat kan. Maar ik zou niet weten hoe! En ik heb een standaard cooler, moet deze dan vervangen worden?

alvast bedankt!

mzzl!

Fokke

Verwijderd

Same prob here, alleen wat andere specs...
Abit bh6, celery 533 op socket converter (blanco merk), v6600, 128mb, 30gig maxtor

Plz help us out!!!

Volgens mij moet die celeron makkelijk naar de 600 kunnen?? Iemand ervaringen?

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

Celeron 533's zijn over het algemeen niet echt goed te overclocken, als je geluk hebt kan je em op 600 Mhz draaien (8 x 75)
verder gaat ie waarschijnlijk niet, aangenomen dat het een celeron 1 is

\o/

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

ehmm , als het in je bios staat ( 'k weet niet precies hoe die optie heet ) , dan kun je hem iig overclocken ,

cooler

ligt eraan hoe ver je hem wilt overclocken , als je hem naar 590 ( ofzo ) wilt hebben zou ik de cooler vervangen , anders is het volgens ij niet nodig :)

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Als het een Celly II is krijg je hem wel naar een fsb van 100 MHz.... Mijn 566 draait ook op 850 :)

Verwijderd

Nee het is een celery 1 :(
Er zit een groot koel element op waar ik een 6x2.5 fan op heb geschroefd, houdt het volgens mij wel redelijk koel ... :)
Maar lag een beetje in de knoop met softmenu, want ik had 2 jumpers van mijn converter afgehaald zodat hij op hogere snelheden als 66mhz fsb kon draaien maar toen pakte softmenu mijn hele cpu niet meer??

Verwijderd

Op zondag 26 november 2000 14:14 schreef IceFlame het volgende:
Nee het is een celery 1 :(
Er zit een groot koel element op waar ik een 6x2.5 fan op heb geschroefd, houdt het volgens mij wel redelijk koel ... :)
Maar lag een beetje in de knoop met softmenu, want ik had 2 jumpers van mijn converter afgehaald zodat hij op hogere snelheden als 66mhz fsb kon draaien maar toen pakte softmenu mijn hele cpu niet meer??
Het is dus een PPGA en geen FCPGA...
Ja die PPGA's zijn heel slecht over te clocken :(

Greetz

Verwijderd

mhhzz dat is erug jammer om te horen :(
Ik hoop dat ik de 600 nog haal dan...

thnx anywayz :)

• Okasha
  • Niet online
Ik heb een mendocino, met standaard cooler en wil hem dan gaan overclocken naar 8x75=600 mhz, moet ik dan mijn cooler vervangen? En klopt het dat het voltage dan op 2,2/2,3 Volt?

alvast bedankt!

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
moet je zelf proberen hoe lager voltage hoe beter uiteraard. maar je meot wel redelijk mazzel hebben willie op 600. ik denk neit dat het lukt. maar extra koeling doet wonderen. maar als ie al helemaal niet boot dan is er geen hoop denk ik.

Verwijderd

Als ik in het softmenu mijn celery instel op 75x8 op 2.1voltage en ik boot krijg ik netjes te zien celeron 600 maar dan krijg ik er direct onder te staan iets van:
"cpu has changed or is onworkable, plz ga naar softmenu"
Toen ik nog mijn asus p2b had boote hij wel op 600 maar bleef ie hangen in bij het opstarten van windoze, ik kon de corevoltage niet opkrikken... maar nu heb ik de bh6 maar wil ie nog niet! :'(

WHELP!!!

Verwijderd

Op zondag 26 november 2000 17:09 schreef IceFlame het volgende:
Als ik in het softmenu mijn celery instel op 75x8 op 2.1voltage en ik boot krijg ik netjes te zien celeron 600 maar dan krijg ik er direct onder te staan iets van:
"cpu has changed or is onworkable, plz ga naar softmenu"
Toen ik nog mijn asus p2b had boote hij wel op 600 maar bleef ie hangen in bij het opstarten van windoze, ik kon de corevoltage niet opkrikken... maar nu heb ik de bh6 maar wil ie nog niet! :'(

WHELP!!!
Wat voor koeling heb je???
Heb je case cooling???

Of probeer je voltage nog wat hoger te zetten. :)

Greetz

• Okasha
  • Niet online
He iceflame, heb jij er ook een brutere cooling op gezet of zit je (net als mij) nog gewoon met je standaard in box meegeleverde cooling? En als je een nieuwe hebt? welke heb je dan?

groet,

Fokke

Verwijderd

op 2.2volt precies hetzelfde....
Kan het niet te maken hebben met fsb lock ofzo??

Verwijderd

IceFlame> Je moet in Softmenu "speed error hold" op "disabled" zetten.. dan accepteert je BIOS andere settings zonder daarbij een waarschuwing te geven. Het heeft dus niks te maken met koeling of voltage ...

Verwijderd

op 2.05/2.1/2.2/2.3 Volt allemaal niets...
bij de pII moest je pin 28b (of ergens daar in de buurt) afplakken, moet dat nog steeds?

snap er geen kloot van! :?

Verwijderd

YO FD THANX!!!!! :)

hij boot in windoZe :)

geniaal! (beetje dom dat ik er overheen heb gelezen :D )

nu meteen ff benchie runnen

SAWEEET!!!

• Okasha
  • Niet online
He iceflame! ik ben nog steeds niet aan de slag he! en ik wil ook! draai je hem nou met dezelfde cooler? of met een zwaardere!?

please!

mzzl

Fokke

Verwijderd

ik heb een grote celeron cooler gekocht (merk blanco) en daar een 6x2.5 fan opgeschroefd. heb in de intake een 9x2.5 fan hangen en een hdd cooler met 2x 6x2.5 fans...

moet het wel koel houden hoop ik

nu ff eten, meld zo of ie door de bench is gekomen :)

• Okasha
  • Niet online
Wat heeft je dat gekost?

Verwijderd

Hey Bar-Le-Duc hier de results die ik gehaald heb met 3dMark2000V1.1 :

533@533 = 3015 3DMarks
533@600 v2.1 = 3358 3DMarks
533@600 v2.2 = 3396 3DMarks
533@666 = windows splash screen gevolgd door een total lockup! Erg jammer want 666 is natuurlijk een werelds getal >:)

het verschil tussen V2.1 en V2.2 kan komen omdat ik tussendoor nog ff @666 heb geprobeerd dus was windoze weer een beetje van slag. :P

Maar al met al 12.6% tjes winst not bad not bad @ all :)

Dudes thnx, zonder jullie was me dit niet geluk, saweeeet!

Btw voor die coolers was ik niet alteveel kwijt, een vriend van me werkt bij een compu winkel (Thnx Bor ;) ) maar de prijs van een 6x2.5 is bijna overal 15,- (AFZETTERZ! :( )

laat me ook ff weten wat voor resultaten jij haalt....

suc6

• Okasha
  • Niet online
Goeiemiddag, gisteren was ik hier ook al, met de vraag hoe het moest, vandaag ben ik er weer! (yeah?) maar ja, ik heb een mega cooler gekocht en geinstalleerd. Nog steeds het zelfde aopen plankje. Celly 533 op 8x75 ingesteld met een voltage van 2,2. (2,3 geeft ie niet als optie.) Systeem starten, desktop word opgeladen, en flits: alles bevriest. Hoe komt dit? Ik heb een Cooler master voor slot a (past volgens verkoper en mij ook op slot PPGA) en voor snelheden tot 1,3ghz. Dit moet volgens mij dan niet het probleem zijn.

Alvast bedankt,

Bar Le Duc

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
tja, ik heb daar geen idee van, ik heb hier een celleron 500 op 566 lopen (2,2volt, lekker ingeburned) met standaart koeler, een celly500 schijnt erguh kut over te clocken zijn, nahja, ik ga binnenkort naar karwei (als ik geld heb :) ) om effe wat dingetjes te kopen om vervolgens me celly500 bruut over te clocken naar 700 >:) uiteraard volgt er een verslag met foto's hoop ik...ik heb me eigen cool systeem bedacht, (vind ik leuker dan dat soort dingen van sites af te halen, ik doe en bedenk liever zelf me zooi)volgens www.overclockers.com kan een celly500 de 700 halen, dus afwachten, nu draait stabiel op 566 met standaart koeling...

suc6 met jouwes

• Okasha
  • Niet online
Help me nou please! waarom kan ik mijn celly533 met mega cooler op aopen ax6bc pro gold niet op 600 stabiel laten draaien? waarom loopt ie vast in windows?

groet!

Fokke

Verwijderd

Ligt denk ik ook aan het oudere moederbord. Ik heb zelf een celly 500 op een chaintech 6ata2 en ik krijg hem tot 562 (8x75) op 2.29 volt ;) >:
Ik heb zelf ook van alles geprobeerd maar verder krijg ik hem niet...

• Okasha
  • Niet online
Nou op een of andere vage manier probeerde ik het nog eens en alles draait nu stabiel op 600mhz. (2,2 volt, 8x75) snelhieds winst van ongeveer 15% (via wintune berekent) Die Master Cooler houd de temp. netjes op 20 graden! (type: coolermaster DP5-6H51)
Geweldig ding dus!

mzzl en bedankt!

Fokke
Pagina: 1