Ik zie al jaren de gratis font sites als paddestoelen uit de grond schieten, maar heb hier eigenlijk nooit echt gebruik van gemaakt. Voor graphics zoals bijv logo's enzo gebruik ik altijd de standaard fonts (arial, verdana etc) waar ik vervolgens een beetje mee ga spelen in illustrator.
Ik vind het een beetje saai worden, maar vind de gratis fonts voor 99% rotzooi. Daarom ben ik zelf maar wat fonts aan het uitwerken, die op dit moment alleen nog maar op papier staan
Nu vroeg ik me af of jullie wel gratis fonts gebruiken en zo ja, welke in de loop der tijd onmisbaar voor je zijn geworden.
Graag ook een uitleg waarvoor je het font zoal gebruikt en wat je er mooi aan vind en uiteraard waarom hij onmisbaar voor je is geworden. Mits mogelijk een url voor als andere gebruikers er ook wel wat in zien.
Aangezien ik ze zelf nauwelijks heb gebruikt heb ik ook niet echt een onmisbaar font (behalve uiteraard sommige standaard fonts).
Ik zal toch proberen een voorbeeldje te geven:
- Font: SF therman Gothic
- URL: http://www.1001fonts.com/font_details.html?font_id=2318
- Waarvoor: Wallpapers en weblogotjes
- Waarom mooi: IK hou van strakke modelletjes (letterlijk en figuurlijk
) Ik vind hem gewoon mooi, het heeft iets speciaals, maar geen poespas eraan. De dikte van het font vind ik wel minder, ik had hem graag wat hoger en dunner gezien. Dit pas ik dan ook aan in illustrator.
- Waarom onmisbaar: Eigenlijk is hij niet onmisbaar, maar ik merk wel dat ik er steeds vaker gebruik van maak. Het is een fijn beeldschermfont dat duidelijk te lezen is.
Ik vind het een beetje saai worden, maar vind de gratis fonts voor 99% rotzooi. Daarom ben ik zelf maar wat fonts aan het uitwerken, die op dit moment alleen nog maar op papier staan
Nu vroeg ik me af of jullie wel gratis fonts gebruiken en zo ja, welke in de loop der tijd onmisbaar voor je zijn geworden.
Graag ook een uitleg waarvoor je het font zoal gebruikt en wat je er mooi aan vind en uiteraard waarom hij onmisbaar voor je is geworden. Mits mogelijk een url voor als andere gebruikers er ook wel wat in zien.
Aangezien ik ze zelf nauwelijks heb gebruikt heb ik ook niet echt een onmisbaar font (behalve uiteraard sommige standaard fonts).
Ik zal toch proberen een voorbeeldje te geven:
- Font: SF therman Gothic
- URL: http://www.1001fonts.com/font_details.html?font_id=2318
- Waarvoor: Wallpapers en weblogotjes
- Waarom mooi: IK hou van strakke modelletjes (letterlijk en figuurlijk
- Waarom onmisbaar: Eigenlijk is hij niet onmisbaar, maar ik merk wel dat ik er steeds vaker gebruik van maak. Het is een fijn beeldschermfont dat duidelijk te lezen is.