[VGA] Comp crasht sinds nieuwe vga kaart

Pagina: 1
Acties:

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 23:09
ben ik weer, WEER met een nieuw probleem :P

we hebben voor deze pc een nieuwe videokaart gekocht, en sindsdien hebben we problemen. er zat een gforce4 in, en nu een radeon 9100 (128 mb)
even een verhaaltje vooraf.
comp met gforce 4, werkt zonder problemen. we willen nieuwe, dus naar de winkel voor een nieuwe.
dit keer een gforce met ddr, geinstalleerd, doet nix, trug naar de winkel, omgeruild, en een nieuwe.. (radeon nogwat) niet tevreden over, dus WEER geruild voor een betere, de radeon 9100 die we nu hebben.
wanneer de problemen zijn begonnen weet ik niet precies, maar de computer crasht nu dus steeds. als ik gewoon in windows zit is er nix aan de hand, ga ik een spel spelen, dan is het na een tijdje past boem pc uit.
ook als ik naar bepaalde websites ga (bijvoorbeeld www.casejunkies.com) loopt de pc direct vast.
sp1 op win xp geinstalleerd, www.casejunkies.com ingetypt, en nu is het iets anders. ipv dat de pc nu opnieuw opstart, gaatie in 640*480 @ 4bit mode. ik krijg een foutmelding over een apparaatconflict, en moet reboten.
ik kan er niet achter komen wat het probleem nou moet zijn, ik weet alleen dat het begonnen is sinds er met de videokaart gekloot is...

is het verstandig om win xp opnieuw te installeren, of is er een andere oplossing?

btw de pc is een amd xp 1600 met 384 mb ram, onder win xp.

• AlterMann
na t posten hiervan crashte ie meteen weer.. deze meldingen kreeg ik:

Het systeem is hersteld van een ernstige fout.
Er is een logboekvermelding van deze fout gemaakt

BCCode : ea BCP1 : 82B76020 BCP2 : 82A73870 BCP3 : 82B35D80
BCP4 : 00000001 OSVer : 5_1_2600 SP : 1_0 Product : 256_1

BCCode : 10000050 BCP1 : FFFFFFF4 BCP2 : 00000000 BCP3 : 8059973F
BCP4 : 00000000 OSVer : 5_1_2600 SP : 1_0 Product : 256_1

nu geen bericht over apparaatprobleem.. :/

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:13
Heb je de vorige videokaartdrivers wel verwijderd? Heb je de nieuwe videokaartdrivers wel geïnstalleerd(zo ja, welke versie?)?

Mocht je dit allemaal gedaan hebben dan lijkt het me verstandig om windows idd opnieuw te installeren

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-08 22:27
beste is idd gewoon windows ff opnieuw installen

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• AlterMann
mja keb format + reinstall gedaan.. problems weg :)

Verwijderd

mijn vriend, ik ben blij dat je probleem opgelost is. Maar probeer volgende keer eerst te formateren, opnieuw installeren, nieuwe + oude Drivers eens proberen, soms misschien eerst even een andere Voeding proberen, als je dan nog steeds een probleem hebt, dan hier plaatsen, Ik wil niet zeikerig overkomen, maar dit was wel een heel makkelijk probleem, als het door Reinstal van XP is opgelost.

• AlterMann
nja tis dus nie opgelost..
k heb nog steeds dattie opeens vastloopt.. cleane install win xp, nieuwste ATI drivers..

enne... makkelijke oplossing, k zat juist te wachten op een oplossing om NIET windows dr opnieuw op te zetten snappiej?

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dus: de pc reboot alleen als 3d-applicaties worden gedraaid. Ik had dit probleem ook, een geforce 3ti200 deed het gewoon, maar m'n radeon 9500pro niet. Tot een oplossing ben ik nooit gekomen, want toen fikte m'n voeding door. Dat betekende dat een nieuw moederbord noodzakelijk was, en in de nieuwe doet m'n videokaart het weer zoals het hoort.

Mischien is m'n AGP-bus overleden omdat ik de videokaart had overclocked. Dat doe ik nu dus niet meer => zalman passieve koeling :)

[ Voor 34% gewijzigd door Par_Martinos op 17-06-2003 09:55 ]

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

Verwijderd

Een paar dingen die je moet proberen:

Fastwrites in je bios uitzetten.
AGP rate verlagen naar 2X of zelfs 1X.
Kijken of er een PCI kaart direct onder je videokaart zit, dit moet niet.
Je kaart eens onderklokken, misschien word hij te warm.

Verwijderd

en check gelijk je voeding (motherboardmonitor of handmatig met multimeter)

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Vol eens aan het heatsinkje en aan de geheugen blokjes, als deze warm zijn, dan is het wel in orde, maar als je je vingers bijna brand, dan klopt er iets niet :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Probeer eens of de kaart in een andere pc goed werkt. Dan weet je dat het inderdaad aan je voeding of moederbord ligt.

Par_Martinos beseft dat dat alleen kan als een andere pc in de buurt is.

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

• AlterMann
dr zit een fan op ipv een heatsink, en die draait wel..

ik ben dr al achter wat het probleem is.
volgens de site van aopen heeft de AK77 pro een probleem met nieuwe vga kaarten. er staat ook beschreven hoe dit op te lossen is.

*bron: http://club.aopen.com.tw/...orumID=17&MessageID=12478

<< Posted to MOTHERBOARDS on 6/14/2002 11:45:37 PM by Thomas Tompkins >>
Windows 2000 and Windows XP use a new thing called enable write combining what it does is cause the radeon card not to work at 4x agp so to fix it here are the steps to follow.

1. First go into your bios and set the agp to 1x then set the dram clock to pci clock x 3 then boot into windows 2k and XP

2. Once you get into windows xp and 2k goto desktop properties then goto settings then click the advanced tab down below.

3. Goto the top and click on troubleshooting there you will see the ENABLE WRITE COMBINING UnCheck that option make sure its disbaled. reboot after thats done.

4. Go back to the bios and change the settings to by spd for the ram and set the agp back to 4X it should now work without any problems

[ Voor 4% gewijzigd door AlterMann op 17-06-2003 17:51 ]

Pagina: 1