[vaste foonlijn]Verbinding na 1x overgaan, verbroken.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.032 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35302

Topicstarter
Indien ik gebeld wordt op mijn vaste lijn gaat de telefoon 1x over en dan wordt de verbinding verbroken. Dit gebeurd in 9 van de 10 keer. Heel soms gaat het wel goed. Het gaat zo snel dat opnemen niet mogelijk is. Als je zelf belt hoor je ook niet dat het toestel overgaat, maar wordt de verbinding vrijwel meteen verbroken.

Ik heb al geprobeerd of het aan het toestel lag. Maar bij een ander toestel exact hetzelfde. Het vreemdste vind ik dat het heel soms wel goed gaat.

Is er iemand technisch genoeg om dit te verklaren? (bij de KPN-helpdesk in iig niet :+ Na doormeten van de lijn konden ze niets vinden) Ik kan ze wel langs laten komen maar die gasten rekenen gelijk fors voorrijkosten.

ps Ik heb ook (een hele tijd) ADSL maar dat gaat gewoon door zonder problemen.
Verder heb ik ook allerlei kabeltjes eens opnieuw aangeduwd etc. Meer kan je als telefoon-n00b niet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Heb je dit probleem ook als je 1 telefoon direct op de binnenkomende lijn zet? Dus zonder ADSL-splitter etc., die even weglaten. Als dat zo is, is er dus iets mis met de telefoonlijn en dan rekent KPN toch geen voorrijkosten? Sterker nog, dan ligt de oorzaak van het probleem ws. ergens in de centrale.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:46

Korakal

Up up up!

Heb je toevallig je telefoon vóór de ADSL splitter aangesloten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:34
Misschien een kapotte splitter (die voor ADSL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
intoxicated schreef op 16 June 2003 @ 14:54:
Heb je dit probleem ook als je 1 telefoon direct op de binnenkomende lijn zet? Dus zonder ADSL-splitter etc., die even weglaten. Als dat zo is, is er dus iets mis met de telefoonlijn en dan rekent KPN toch geen voorrijkosten? Sterker nog, dan ligt de oorzaak van het probleem ws. ergens in de centrale.
Yep, dan gebeurd het ook. Heb ook het idee dat het niet aan mij ligt. Maar de lijnen in het pand waarin ik zit zijn nogal gaar. En als het aan je eigen lijnen ligt dan moet je van KPN zelf dokken. De medebewoners met zelf ook eigen telefoonlijnen hebben nergens last van overigens.

@ Korakal
Nee, alles netjes aangesloten. Vanaf de binnenkomende bron gelijk op splitter en vandaaruit 1tje naar telefoon en 1tje naar adsl router.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 35302 op 16-06-2003 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7410

intoxicated schreef op 16 June 2003 @ 14:54:
idd :)

Als je ff KPN belt, en jou verhaal voorlegt, zullen ze je wel snappen (mag ik aannemen) Niet iedereen heeft verstand van telefoons, en dat hoef je ook echt niet te hebben om om hulp te vragen :)

Als eerste zou ik idd alle ADSL meuk eraf trappen en met b.v. je eigen mobieltje gewoon even testen.

Heb je voicemail? Zo ja: Zet eens uit :) misschien verhelpt dat het probleem al :)
Toets ook even #21# (alle doorschakelingen uitzetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik was niet zo duidelijk. Ik heb KPN al gebeld. Ze hebben de boel doorgemeten en mij gebelt (en ook het probleem geconstateerd want ze kwamen er ook niet door) maar konden niet zien of het bij hun in de lijn of bij mij was.

ADSL meuk hebbik er al af gehad en flink met mob getest. Ook voicemail staat niet aan.

Denk toch dattik zo'n groen busje maar es moet laten komen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24202

Je zou het voor de zekerheid nog even op het ISRA punt kunnen testen ( of had je dat al gedaan ). KPN is verantwoordelijk tot aan het ISRA punt, al het leidingnet ed wat daar achter zit is kosten klant..
Ik denk dat het een KPN probleem is, mischien dat de aders een beetje bloot liggen ( geen isolatie ) waardoor een sluiting ontstaat of een wat vochtige las. ( al is het al een tijdje lekker weer ) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ISRA punt??? :? Wat is dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:34
Daar komt je tel lijn het huis binnen.
Pagina: 1