Toon posts:

brander wordt niet herkent onder win98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem. systeem onder win98 met samsung brander sw-2 loopt goed. Toen wilde ik er even een hdd aanhangen(op dezelfde ide kabel als de brander). na dit te hebben gedaan en deze weer afgekoppeld te hebben wordt de brander niet meer in windows herkent. In de bios nog wel.
In het apparaat beheer staat dat er drivers zijn geinstalleerd maar dat deze niet goed zijn.
dit staat erachter:

primaire ide-controller (enkele fifo)
secundaire ide-controller (enkele fifo)

Ik heb mijn brander toen losgekoppeld en op dezelfde ide kabel maar als slave gezet. De drivers verwijderd en windows opnieuw opgestart.
Drivers worden opnieuw geinstalleerd maar weer wordt de brander niet herkent.

Weet iemand wat het probleem is en wat ik het beste kan doen?

Edit: enkele typos

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 14:52 ]

Verwijderd

veilige modus + de dubbele/niet werkende apparaten verwijderen?

Verwijderd

Topicstarter
al gedaan, daarna worden ze keruig were geinstalleerd maar nog steeds staan die uitroeptekens bij enkele fifo er en wordt mijn brander niet herkend

Verwijderd

Topicstarter
Nog een toevoeging:

Ik heb net even weer van master slave verwisseld en krijg nu deze melding als alles in het begin wordt geladen:

PXE-E61 Windows media failure, check cable.
Maar is dos wordt de brander nog wel herkend

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Kun je in start/instelingen/configuratiescherm/systeem de brander (en evt. harddisk) niet verwijderen en dan windows opnieuw opstarten ?

Ik krijg het idee dat windows, doordat de harddisk eraan heeft gehangen daarna die harddisk 'verwacht'.

(NB. had je de jumpers juist ingesteld , master / slave voor disk resp. brander ?)

[ Voor 5% gewijzigd door Brothar op 16-06-2003 15:52 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
De brander zelf staat niet in apparaatbeheer. de hd wel. die heb ik al verwijderd maar dat geeft geen resultaat. jumpers staan hetzelfde voordat die hd eraan heeft gehangen. En de brander zit op een aparte ide kabel waar verder niets aanhangt.

Ik ben alleen niet echt blij met de volgende melding:
PXE-E61 Windows media failure, check cable.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de ide cable vervangen en een andere brander geprobeerd maar ook dit mocht niet baten.
Niemand die een oplossing kan bieden?

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Brothar schreef op 16 June 2003 @ 15:52:
Ik krijg het idee dat windows, doordat de harddisk eraan heeft gehangen daarna die harddisk 'verwacht'.
Voor 'windows' kun je eventueel ook 'CMOS' lezen, als je die cleart dan gaat hij zonder voorgeschiedenis je app. detecteren. (is misschien wat aan de extreme kant, maar als niks anders helpt...)

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

Pagina: 1