ADSL met router

Pagina: 1
Acties:

• Fraak
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-03-2025
ik heb ADSL van planet(mxtream) en ik gebruik een router om de zaak te verdelen over het netwerkje (3 pc's)
zo dus:
alcatel SThome modem
|
Sitecome xDSL/Cablerouter 4S
| | |
pc1 pc2 pc3

p.s. alle pc's zijn winxp

nou zijn de instellingen van de router goed daar ben ik zeker van van de modem weet ik het niet zeker daar heb ik niet naar gekeken.

het probleem is dat ik wel internet krijg maar det het er om de haveklap weer uit is. dat is niet steeds na 5 of 10 min maar de ene x 10 min dan weer 5 sec en dan weer een half uur voordat hij eruit ligt.

ik weet dat dit een bekend probleem is en de oplossing (wat ik gehoord heb) is een firmware upgrade downloaden voor je router of modem nou heb ik dat gedaan voor mijn router (ook geinstalleerd duh --_--) maar voor de modem kan ik er geen vinden het probleem heb ik echter wel nog steeds.

iemand een oplossing waarvoor ik geen nieuwe router of modem hoef aanteschaffen?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Het oplossen van een probleem binnen je (thuis)netwerk, is simpel weg mogelijkheden uitsluiten. Je moet zorgen dat je probleem nog maar bij 1 onderdeel kan liggen en daarna kan je wel beginnen met oplossen ervan.

Stel dat jij nu 1 pc op de modem aansluit, met de standaard instellingen van kpn (pptp). Op deze manier kan je vaststellen dat er zowel niks met je modem als met je pc (configuratie) aan de hand is.

Als je het op de manier zoals ik hierboven heb gezegd aangesloten en je hebt geen problemen meer, dan ligt het probleem hoogst waarschijnlijk bij je router. Mocht dit niet het geval zijn, dan kan het aan je netwerk kaart liggen (zeer onwaarschijnlijk), bekabeling, splitter etc.

Maar het handigste lijkt mij op dit moment om te kijken of het al dan niet aan de modem ligt.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn Linsys router. geconfigged volgens de website, maar elke 10 tot 60 minuten een disconect. Ik heb er uren aan gespendeerd, maar gewoon alle opties uitgeprobeerd, nu is de uptime van mijn lijn al ruim 30 dagen. (daarvoor klapte er een stop uit :()

• Fraak
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-03-2025
daar heb ik aanged8 ik ben tot de conclusie gekomen dat het de router in combinatie met de modem is. en ik ben dus op zoek naar een firmware upgrade van mijn speed touch home modem van alcatel.

Verwijderd

Fraak schreef op 16 June 2003 @ 15:57:
daar heb ik aanged8 ik ben tot de conclusie gekomen dat het de router in combinatie met de modem is. en ik ben dus op zoek naar een firmware upgrade van mijn speed touch home modem van alcatel.
Tja, je kan van de ST Home natuurlijk altijd een Pro 'maken' >:)
Werkt vlekkeloos, dan heb je aan een switch genoeg, kun je het zonder router stellen (dat is de Pro zelf al)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
ISDN Firmware
http://www.kpnadsl.nl/support/downloads/Gsv7aa3.281

POTS Firmware K versie
http://www.kpnadsl.nl/support/downloads/Khdsaa3.281

POTS Firmware G versie
http://www.kpnadsl.nl/support/downloads/Gv8baa3.281

Pas goed op dat je dus niet de verkeerde gebruikt. Of je een G of K versie heb, kan je zien aan de huidige firmware die er draait. :)

Verwijderd

Hier vind je de
firmware

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 16:10

BFS

Rude awakening

[Airwolf] schreef op 16 June 2003 @ 15:53:
Het oplossen van een probleem binnen je (thuis)netwerk, is simpel weg mogelijkheden uitsluiten. Je moet zorgen dat je probleem nog maar bij 1 onderdeel kan liggen en daarna kan je wel beginnen met oplossen ervan.

Stel dat jij nu 1 pc op de modem aansluit, met de standaard instellingen van kpn (pptp). Op deze manier kan je vaststellen dat er zowel niks met je modem als met je pc (configuratie) aan de hand is.

Als je het op de manier zoals ik hierboven heb gezegd aangesloten en je hebt geen problemen meer, dan ligt het probleem hoogst waarschijnlijk bij je router. Mocht dit niet het geval zijn, dan kan het aan je netwerk kaart liggen (zeer onwaarschijnlijk), bekabeling, splitter etc.

Maar het handigste lijkt mij op dit moment om te kijken of het al dan niet aan de modem ligt.
Agree, uitsluiten zorgt er voor dat je de bron van het probleem te weten komt. Deze manier van troubleshooting gebruik ik zelf ook veel.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 10:25
kun je niet ergens de time-out instellen? Bij mijn draytek staat dit bij de modem instellingen en door hier -1 in te vullen blijft hij continu on-line

Alles is terug te redeneren naar 4

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

we kunnen wel allemaal tips gaan geven, maar dat heeft nog helemaal geen zin, zolang er niet bepaald is waaraan het ligt. Aan de topicstarter dus om eens een enkele pc te laten internetten en dan stap voor stap verder kijken (zoals airwolf aangaf).

Valt die ene pc ook uit, dan is het misschien wel een storing op de lijn ofzo, misschien valt je linesync wel weg? :?

Fraak: Kan je specifiek aangeven wat WEL werkt en wat je moet doen om weer op internet te komen en wat je linesync lampje doet? Doe eens een standaard inbel met een PC, werkt dat wel goed?

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 16-06-2003 16:49 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1