Goed artikel/boek gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:19

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Om te zorgen dat ik het forum niet continu vervuil met domme vragen:
Voor mijn werk wil ik me graag goed inlezen in Cytrix, Terminal Server en vergelijkbare zaken. Dit om goed beslagen te ijs te komen in de komende discussies over centraal/remote/thuis werken, meerdere vestigingen met centrale voorzieningen, benodigde bandbreedtes en vast nog veel meer. Wie weet er een goed artikel of boek?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

www.technet.com staan veel whitepapers. ook op www.netiq.com staan veel whitepapers.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Joost E. Boere schreef op 16 juni 2003 @ 14:42:
Om te zorgen dat ik het forum niet continu vervuil met domme vragen:
Voor mijn werk wil ik me graag goed inlezen in Cytrix
[flauw] en het goed leren spellen :+ [/flauw]

Ik heb in deze: "elevator in "Thin Client Systemen..."" ooit eens heel wat linkjes gepost met Citrix / SBC gerelateerde links. De meest intressante zijn:

www.thethin.net
http://www.microsoft.com/...inalservices/default.mspx

Verder zou ik willen zeggen - Citrix is echt zo moeilijk niet. Wat een Citrix omgeving complex maakt is de samenwerking van al de verschillende componenten (fileservers, applicaties, e.d.).

Verwijderd

Leuk voor beginners: http://www.metaframebook.com

Verwijderd

Beste Joost,

Betreffende Citrix ben ik niet helemaal op de hoogte (bandbreedte, etc, etc), maar de discussie over Citrix/thuiswerken is voornamelijk cost gebaseerd....I know THAT!

1 van de grotere kosten posten bij thuis/remote werken is je netwerk/verbindingskosten/beheerskosten....gezien het feit dat de lijnkosten en hardware aanschaf..het duidelijkst zij begint hier vaak de discussie.

Ik heb even een linkje opgezocht...er staat best wel wat commecriele bull tussen maar ook wat goede basic network blueprints.

Op het ogenblik zijn er 2 soorten remote designs veel gebruikt in nederland...ISDN/breedband. Het inrichten en beheren van deze 2 netwerken is behoorlijk verschillend....als je hier vragen over hebt..mail me ff.

Krissis

http://www.cisco.com/en/U...ng_solutions_package.html

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:19

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Er zitten leuke links tussen, ik ga ze eens goed uitpluizen. Wat me wel opvalt is dat ze grotendeels naar leveranciers/fabrikanten zijn. Een afweging maken tussen verschillende producten (bijv. Citrix en TS) op grond van hun informatie is erg moeilijk. Weet er iemand een leuk discussiestuk/thread waar men met die materie aan het stoeien is (zit er zo te zien nog niet bij)?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Verwijderd

Joost E. Boere schreef op 17 juni 2003 @ 13:04:
Een afweging maken tussen verschillende producten (bijv. Citrix en TS) op grond van hun informatie is erg moeilijk.
hier heb je een vergelijk RDP versus ICA, maar is nog niet bijgewerkt met de laatste ica, en met rdp van win2k3: http://www.microsoft.com/...aluation/features/rdp.asp

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

TS misschien zelf ook wat zoekwerk verrichten?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:38

Predator

Suffers from split brain

Er is nou toch wel wat te vinden met google hoor, zo kan je al een paar van de gegeven linkjes vinden met google en zijn boeken ook wel snel te vinden.
Daarnaast geven de goeie booksites ook een overzicht van alle hoofdstukken in het book zodat je weet wat je krijgt. :)

Ook op technet is zoals gezegd heel wat te vinden over terminal services.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.