Toon posts:

video computer>tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden een kabeltje gekocht om mn computer met mn tv te verbinden.
1e vraag: als ik de video fullscreen op de tv start zitten er aan alle 4 de kanten nog zwarte randen van 4 of 5 cm. Ik kan het beeld wel verschuiven dmv. een tooltje op mijn pc maar niet uitrekken. Als ik hem bv naar boven verplaats gaat de bovenste zwarte rand weg maar de andere 3 zie je dan nog. Hoe kan ik die zwarte randen wegkrijgen(uitrekken?)
2e vraag: ik wil ondertiteling zien op de tv. Voor ondertiteling gebruik ik subviewer. Als ik de video fullscreen op de tv laat starten zie ik op mijn computer wel de ondertiteling maar op de tv zie ik alleen de video zonder ondertiteling.
Als ik de video niet fullscreen laat starten op de tv zie ik wel de ondertiteling, maar de video blijft een blauw stuk. Hoe kan ik onder de video ondertiteling krijgen op mn tv?

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:39

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

t uitrekken kan je op sommige tv's gewoon met afstandbediening doen, maar weet ni of jij dat kan, voor je subs kan je bsplayer downloaden (www.bsplayer.com), daar zitten ook opties bij om t formaat van je film te veranderen. Weet niet of dit helpt om die randen weg te krijgen maar je kan t ff tryen.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

wat voor videokaart heb je?

geforce 2 had zoiezo grote randen.. op de ene tv groter dan de andere

de ondertiteling zou inderdaad met bsplayer op allebei de schermen moeten komen.

om bij (alle) geforce kaarten een beetje kwaliteit te krijgen in het signaal moet je de 2e monitor helemaal uitzetten.. niet kloten met twinview of wat dan ook.. je maakt je tv primary en dan zet je hem van clone weer terug naar standard

bij de matrox maakt het meestal niet uit en bij ati heb ik nooit getest

[ Voor 90% gewijzigd door Pixal op 16-06-2003 14:44 ]

Verwijderd

1: heb je TVTool al geprobeerd ? (http://tvtool.info)
2: Misschien moet je je TVout als primary device instellen bij display -> eigenschappen -> nview ... ? Die subtiteling kan via overlay ofzo werken en dat is mogelijk enkel op de primary device.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 14:43 ]