[ipcop] hard-disk gebruiken via netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
ik heb hier een ipcop-server staan die de adsl verbinding deelt over het netwerk hier in huis.. nou is de vraag of het mogelijk is de 4gb HDD die erin zit ook gebruikt kan worden als gedeelde schijf op het netwerk zodat ik er foto's en documentjes enzo op kan slaan voor m'n zusje/ouders...

ik heb al wat rondgezocht op ipcop.org en op google, maar ben daar niet veel wijzer van geworden...

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• TigZ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:37

TigZ

Bericht inclusief spelfouten !

Het zou op zich wel mogelijk zijn, maar aanraden doe ze het niet.

Waarom gebruik je niet ClarkConnect of zoiets dergelijks? Daar zitten zulk soort zaken standaard bij in.

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
me vader heeft t tegen een collega van m vertelt dat ik bezig was met een router te bouwen, 2 dagen later komt ie aanzetten met een microatx systeem met alles voorgeinstalleerd en een gratis 10Mbit hub, dus ik heb alles aangesloten en er verders niets meer aan gedaan...

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• TigZ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:37

TigZ

Bericht inclusief spelfouten !

DoD Cerberus schreef op 16 juni 2003 @ 14:24:
me vader heeft t tegen een collega van m vertelt dat ik bezig was met een router te bouwen, 2 dagen later komt ie aanzetten met een microatx systeem met alles voorgeinstalleerd en een gratis 10Mbit hub, dus ik heb alles aangesloten en er verders niets meer aan gedaan...
Volgens mij is ClarkConnect redelijk simpel op te zetten , ik zou het niet weten want ik ben bij ipcop gebleven. Maar volgens mij kan het geen kwaad om er even mee te stoeien. Ipcop teruginstalleren is een fluitje van een cent.

Als tussen oplossing kun je de harde schijf van Ipcop benaderen via Winscp. Het is niet echt het gemak van shares binnen je netwerk, maar wie weet voldoet het.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

En je hebt in de FAQ gelezen welke software je daarvoor kunt gebruiken? ;)

Gelieve voortaan de FAQ te lezen; dat ding is er niet voor niets.

Dit topic is gesloten.