Toon posts:

[winXP] Windows wachtwoord weg iv.m. Novell

Pagina: 1
Acties:

• Casejunkie
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 02-12 13:38
Ik zit met het volgende probleem:

In het netwerk hier gebruiken wij een Novell server. Het probleem is nu dat als ik een Windows XP machine installeer dat ik een novell inlogscherm krijg en een windows wachtwoord.

Ik wil dat windows wachtwoord uitschakelen.

ik heb de search al gebruikt. En krijg de volgende oplossingen:

- Maak het Windows wachtwoord gelijk aan die van Novell
dit willen we niet omdat er meerdere gebruikers op de computer komen.

- Installeer Zenworks of het zen starterpack en configureer een DLU (Dynamic local user). Deze instelling maakt een gebruiker aan op xp zodra je inlogt, hierdoor zal er ook meteen doorgestart worden.

Dit is ook geen optie omdat er dan lokale gebruikers aan worden gemaakt en dit willen we niet vanwege de beveiliging van ons netwerk.

Wie kan mij verder helpen?

[Voor 3% gewijzigd door Casejunkie op 16-06-2003 14:07]

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

• JohnS
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 16-07 11:01
Je kunt ook tijdelijke DLU's maken deze worden weer verwijdert nadat je uitlogt.

JohnS

• Dr. Cheeks
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14-11 13:31
Je moet hoe dan ook tevens inloggen op de Windows-computer zelf. Er is echter een manier om dat automatisch te doen. Zo wordt dat ook beschreven op de Novell website, daar heb ik ook de oplossing gevonden (moet je wel goed zoeken). Ik had hetzelfde 'probleem'. Ik zal even kijken of ik de url nog heb, moment...

Gevonden! http://support.novell.com...ch/tidfinder.cgi?10052847
Er zijn een aantal zaken waar je goed aan moet denken:
- je kan niet meer de naam van de computer veranderen zonder de login kapot te maken...
- je logged een bepaalde windows user automatisch in, dus die user-account moet blijven bestaan (met ongewijzigd password!)...
- de pagina is best een lang en 'technisch' document, dus ga er even voor zitten...

Beschreven worden allerlei automatische inlog-mogelijkheden, maar wat jij zoekt is waarschijnlijk Novell manueel inloggen en windows automatisch.

Succes!

[Voor 53% gewijzigd door Dr. Cheeks op 17-06-2003 13:39. Reden: url gevonden & typo's]

• Casejunkie
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 02-12 13:38
oke ik heb door gelezen maar het probleem is dat je dit per computer moet gaan doen.
We zitten hier met een dikke 400 computers.
Bij windows 98 kon je gewoon heel eenvoudig uitschakelen, maar waarom kan dit niet bij Windows XP?

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

• Dr. Cheeks
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14-11 13:31
Windows98 kent geen echte lokale users (niet vanuit security oogpunt), je kan op Win98 gewoon excapen en alsnog in de computer komen. Windows 2000 en hoger kennen een veel stricter gebruikers-model en die eist dat je ook lokaal inlogged. Probleem geboren.

Dus je ontkomt er echt niet aan. Maar er zijn wel manieren om het makkelijker te maken. Je kan vast wel op een soort gescripte manier een gebruiker aanmaken op alle computers. Dan heb je op alle computers eenzelfde account die je kan gebruiken. In de registry-aanpassingen die je moet doen zit dan alleen nog als 'uniek' iets de computernaam. Als je een beetje handig bent met scripts kan je die vast wel automatisch verwerken in je registry-aanpassings-script. Maar goed, allemaal wel wat onhandig gehack, dat geef ik toe.

Kijk, als het om zoveel computers gaat is het misschien toch niet onaardig om naar automatische beheerstools te gaan als ZEN. En anders: dan moet je het met de hand doen! Dat is de keuze die je maakt...

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee